G6 RWD standard range - kampanje - passer den oss?

Startet av nybil, lørdag 06. september 2025, klokken 17:43

« forrige - neste »

nybil

Hei,

Tolker kampanjen som er på G6 som en god deal.
Noe jeg bør tenke på før jeg eventuelt handler den som en familiebil til 4, med barn i ungdomsskolen alder.

Et par ganger i året er vi på litt lengre reiser, men kan fint stoppe for noen ladninger.

Ellers kjører vi lite, bilen står for det meste uten om litt pendling til jobb noen dager i uken, ca 2-3 mil en vei.

Litt på fjellet på vinteren, men som regel ikke lengre enn 10mil en vei.

Behov for å dra en båt på ca 1200kg med henger et par ganger i året.

Bruker Android telefon.

Litt forskjell på lengde i de som kjører, så fint at den kan stilles inn på nøkler/profiler?

Kjører lite i kø, sett det er litt utfordringer med den adaptive cruiscontrollen?

Vi har hatt en V70 med forhjulstrekk i 15år, og kan ikke si vi savner 4*4.

Xpeng -  10 års erfaring, ikke deres første bil.

Kina - er det noe reell fare?

Så kom gjerne med tips.

vinterdekk

365K med vinterhjul er jo en veldig fin pris! Kampanjen gjelder vel utgående versjon vil jeg tro, så der er vel eneste bakdelen. Vil du være fornøyd med kjøpet om ny RWD er tilgjengelig i januar, gitt at den nye også kommer i RWD versjon?
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

nybil

Ja, så lenge den ikke kommer på kampanje til samme pris, vil jeg være fornøyd👍

Nå er jeg bare usikker, fordi jeg ikke kjenner noen som har Xpeng og om den dekker mine behov.

Boikott My Ass

Bmw 530i G30

vinterdekk

Sitat fra: nybil på lørdag 06. september 2025, klokken 19:42Ja, så lenge den ikke kommer på kampanje til samme pris, vil jeg være fornøyd👍

Nå gir jo kampanjen 100K avslag. Det er ikke så stor fare for at man får tilsvarende kampanje så tidlig i livsløpet på oppdatert modell. Bare å prøvekjøre som kommentert av andre her. Bør vel være rimelig god interesse for en slik kampanje så best å være på mens de har lagerbiler tilgjengelig.

BubbaJoFet

Beklager litt rotet formatering, Google AI sammenfattet om hvilke nye oppgraderinger G6 har fått i 2025. Eneste jeg kan si mangler under, er at G6 nå har massasje i setene, men vet ikke om det er i standard utførelse, eller kun performance. Ladingen er uansett kjappere enn hva noe kan levere i dag(foruten NIO ladere på 500 kW) og 400V lading er på rundt 100 kW. Bilia har også rabatter, så se om du kan forhandle ned inkludert utstyr.
——— —————-  ———————-

New 2025 Xpeng G6 debuts packed with upgrades inside and out

The new XPeng G6 features 81 upgrades, including a refreshed exterior with new paint colors, alloy wheels, and a "ducktail" spoiler, alongside a redesigned interior with a larger 15.6-inch touchscreen, ambient lighting, and a new capacitive steering wheel.

Key updates also focus on comfort, with new front seats featuring heating and ventilation, and improved driving dynamics due to a softened chassis and suspension. The G6 also introduces a full-stack, vision-based driving system, enhanced safety features, and XOS software with multi-zone voice control and a new Split-screen function on the main display.

Exterior Updates
Styling: New alloy wheel designs, a new "ducktail" spoiler, and a refreshed rear bumper.

Cosmetic Changes: Introduction of new color options, including an "all-black Samurai" variant, and a darker tint for the rear taillights.

Improved Fit and Finish: Claims of reduced panel gaps for a more refined exterior.
Interior & Tech Updates
Larger Infotainment Screen: A 15.6-inch touchscreen replaces the previous 14.9-inch display.

New Steering Wheel: A restyled capacitive steering wheel for better feedback and control.
Premium Materials: Addition of soft-touch materials, wood grain trim, and a suede headliner.
Enhanced Comfort: New front seats with heating and ventilation, and a redesigned center console with wireless charging.
Ambient Lighting: A new array of ambient lighting to enhance the cabin's atmosphere.

XOS Software:
Split-Screen Functionality: The central touchscreen now supports a customizable split-screen mode to display multiple apps.
Full-Car Voice Activation: Fast, multi-zone voice control across cockpit functions.

Adaptive Scene Intelligence: Supports customizable in-car scene modes.
Chassis & Driving Dynamics
Softer Suspension: A new chassis and suspension system for a more comfortable and refined ride.

Improved Noise Insulation: Enhanced soundproofing and double-layer acoustic glass to create a quieter interior.
Improved Steering: A more refined and responsive steering system for better control.

Safety & Smart Features
Full-Stack Vision-Based Driving System:
A new full-stack Lofic architecture using front binocular and rear cameras for environmental perception, eliminating the need for LiDAR.

Enhanced Safety Suite:
Improved autonomous driving capabilities with enhanced AEB, ACC, and other driver-assistance functions.

Ultra-Fast Charging:
The G6 is built on an 800V platform with standard 5C charging capability for ultra-fast charging.

Battery Safety:
A new SEPA 2.0 platform integrates the battery with a 3-layer anti-collision structure and other ballistic-grade safety measures.

nybil

Har nå prøvd bilen, og må si meg veldig fornøyd! Prøvde AWD, fordi det var den de hadde i demo, men det var kun kraft og rekkevidde som var forskjell kontra RWD.

Kommer nok til å slå til på denne som vår første elbil. Prisen må jo være utrolig god, kontra det man får av bil?

vinterdekk

Vet ikke om mange andre som har kampanje på tilsvarende bil, under 400K ferdig levert.

Nissan Ariya 63 kWt er vel ett alternativ, men jeg har ikke studert tilbudet. Antar Xpeng G6 er bedre utstyrt.. https://www.nissan.no/biler/nye-biler/ariya/tilbud-ariya.html

nybil

Ja, men den liker jeg ikke.
Og antar det er en relativt kjiper spec.

Øyvind.h

Tok Xpeng G6 taxi i dag. Komfortabel og fint interiør!
Ikke fan av pinnehåndtak, men de var helt kurante i bruk ettersom de spratt ut av seg selv.
Absolutt en bil jeg kunne vurdert.

På vei tilbake fra møtet tok jeg Lexus 450 elbil og syntes G6en var finere.
Interessant nok nøyaktig samme formfaktor på knapp for døråpning i baksetet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hELgenen

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 11. september 2025, klokken 20:05Tok Xpeng G6 taxi i dag. Komfortabel og fint interiør!
Ikke fan av pinnehåndtak, men de var helt kurante i bruk ettersom de spratt ut av seg selv.
Absolutt en bil jeg kunne vurdert.

På vei tilbake fra møtet tok jeg Lexus 450 elbil og syntes G6en var finere.
Interessant nok nøyaktig samme formfaktor på knapp for døråpning i baksetet.

Prisen for utgående modell på RWD fremstår som et virkelig godt kjøp om man kan leve med RWD. Du får vel garanti med på kjøpet og verditapet er jo begrenset til kjøpsprisen uansett..og du kan definitivt gjøre dyrere kjøp med mye mer verditap.

Har kikket litt på den nye G6 i black edition - og den likte jeg veldig godt. Virker som det har skjedd
en voldsom teknologisk utvikling her. Biler hos tradisjonelle merker fremstår jo som dinosaurer i forhold. Kjøredynamikken vet jeg ikke noe om - men ut fra tester jeg leser er det helt ok med en komfort som slår det meste i den klassen. Videre forstår jeg at xpeng har planer om å få opp forhandlernettet i Norden - mao lykkes de å selge så dukker det kanskje opp flere forhandlere i landet også.

nybil

Første gang jeg så G6, i lysegrå farge ble jeg ikke overbevist, men når jeg så den i andre farger så ble jeg mer komfortabel.
Jeg prøvekjørte den i iransk, og må si at det var en farge jeg likte veldig godt, men hun som skal eie 50% var ikke enig, så vi endte opp med å bestille sort.

Det er 7 års garanti, og det er en stor fordel. Infotainment er meget responsivt, veldig komfortabel å sitte i og kjøre, god plass bak og ca 570l bagasjerom. Nyttelast skal være litt over 500kg.

Vi bruker bil lite, og det er en stor grunn til at jeg likte prisen og eventuelt en verditap vil ikke være så kjipt og vi kan fint takle 435km wltp og rwd.

Det at den også kommer fullspekket, og ikke som de europeiske bilene hvor du finnes 5 utgaver av en bil, og gjerne må ha toppmodellen for det "viktigste" utstyret.

Den støtter også v2l, og mulig man kan håpe på v2h og v2g også?

At forhandler nettverket utvides er også bra, men vi har Bilia Xpeng 4mil unna, så ingen krise det.

Etternøleren

Sitat fra: nybil på torsdag 11. september 2025, klokken 22:17Første gang jeg så G6, i lysegrå farge ble jeg ikke overbevist, men når jeg så den i andre farger så ble jeg mer komfortabel.
Jeg prøvekjørte den i iransk, og må si at det var en farge jeg likte veldig godt, men hun som skal eie 50% var ikke enig, så vi endte opp med å bestille sort.

Det er 7 års garanti, og det er en stor fordel. Infotainment er meget responsivt, veldig komfortabel å sitte i og kjøre, god plass bak og ca 570l bagasjerom. Nyttelast skal være litt over 500kg.

Vi bruker bil lite, og det er en stor grunn til at jeg likte prisen og eventuelt en verditap vil ikke være så kjipt og vi kan fint takle 435km wltp og rwd.

Det at den også kommer fullspekket, og ikke som de europeiske bilene hvor du finnes 5 utgaver av en bil, og gjerne må ha toppmodellen for det "viktigste" utstyret.

Den støtter også v2l, og mulig man kan håpe på v2h og v2g også?

At forhandler nettverket utvides er også bra, men vi har Bilia Xpeng 4mil unna, så ingen krise det.

Hvordan opplever du sort-fargen nå etter en stund, blir det fort visuelle riper?

nybil

Min er i bestilling, så får den ikke før ut i oktober.

Etternøleren

Sitat fra: nybil på fredag 12. september 2025, klokken 18:31Min er i bestilling, så får den ikke før ut i oktober.

Hvilken farge valgte du og hva endte du på pris ut døra? Var det rom for forhandling selv med rabattert pris?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA