Norges første EU-godkjenning?

Startet av Aldrimer, mandag 30. juni 2025, klokken 20:49

« forrige - neste »

Klykken

Ikke at det er sikkert er troverdig, men det er jo en liten interessekonflikt når Telemark Antirust deler slikt og ikke f.eks NAF eller andre uavhengige, er det ikke?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Radial på torsdag 30. oktober 2025, klokken 22:06Denne er jo fin, en 2022 med synlig korrosjon i Megacastingen + bremserørene.
Begynnende korrosjon i plateskjøter, heller ikke uventet.

https://www.facebook.com/telemarkantirust/posts/her-er-bilder-av-ein-2022-model-tesla-model-y-med-hadde-inne-nylig-her-er-det-my/1073041134857685/


Selv dørene på flere Y og 3 korroderer i bunnen (plateskjøten nederst).
Det er satt begrensinger i rustgarantien til Tesla når man behandler, men helt ærlig - aldri hørt noe om at det håndheves så hardt.
Oppretterer-verksteder sier dette er det lureste du gjør for at bilen skal vare.
Skal forresten få to nylakkerte dører(innvendig) pga korrosjon og slitasje fra leppe-pakningen til karosseriet. Dette til tross behandlet bil. Null diskusjon.

Blir jo litt bekymret av det du skriver. Du ha behandlet dørene mot rust, og så er de så rustet at de måtte lakkeres? Grei ut  :D 

Akkurat bremserør virker å være ganske rimelige hos Tesla.

Tesla Model Y                         2021-

Svk

Kan vel ikke rustbehandle mot produksjonsfeil.

Ser ut som mye til Tesla er billig

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Svk på fredag 31. oktober 2025, klokken 10:51Kan vel ikke rustbehandle mot produksjonsfeil.

Ser ut som mye til Tesla er billig

Ja, tror mye av grunnen til at det er billig er at delene ikke skal gjennom et hav med ledd, distributører og forhandlere. Så for eksempel på foringene at de var billigere enn de en kunne kjøpe fra THansen, som riktignok var av et kjent delemerke, men som skulle passe samme Tesla Model Y. Så det kan jo være kvaliteten på originale Tesla-foringer er dårligere enn de de hadde på THansen, ref tidligere innlegg.
Tesla Model Y                         2021-

Radial

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 31. oktober 2025, klokken 09:48
Sitat fra: Radial på torsdag 30. oktober 2025, klokken 22:06Denne er jo fin, en 2022 med synlig korrosjon i Megacastingen + bremserørene.
Begynnende korrosjon i plateskjøter, heller ikke uventet.

https://www.facebook.com/telemarkantirust/posts/her-er-bilder-av-ein-2022-model-tesla-model-y-med-hadde-inne-nylig-her-er-det-my/1073041134857685/


Selv dørene på flere Y og 3 korroderer i bunnen (plateskjøten nederst).
Det er satt begrensinger i rustgarantien til Tesla når man behandler, men helt ærlig - aldri hørt noe om at det håndheves så hardt.
Oppretterer-verksteder sier dette er det lureste du gjør for at bilen skal vare.
Skal forresten få to nylakkerte dører(innvendig) pga korrosjon og slitasje fra leppe-pakningen til karosseriet. Dette til tross behandlet bil. Null diskusjon.

Blir jo litt bekymret av det du skriver. Du ha behandlet dørene mot rust, og så er de så rustet at de måtte lakkeres? Grei ut  :D 

Akkurat bremserør virker å være ganske rimelige hos Tesla.



Dørene er behandlet innvendig, men En dør har korrosjon i falsen på dørene nederst, antagelig pga olja/voksen ikke kommer til. Lakken har fått bobler fra falsen og litt oppover innsiden av døra.
Må være en fabrikasjonsfeil av noe slag.

Dør 2 har korrodert pga hull i lakken der leppe-pakningen rundt døråpningen treffer døra med litt skitt innimellom nederst..må ha PPF på døra for å hindre dette på alle Y'er egentlig.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Klykken

Sitat fra: Radial på fredag 31. oktober 2025, klokken 23:36må ha PPF på døra for å hindre dette på alle Y'er egentlig.
si velkommen til knirk og knak i så fall.  :-\
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Handyman

Neida. Jeg la gjennomsiktig pakketape der da bilen var ny. Ingen slitasje eller knirk.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Radial

#37
Sitat fra: Handyman på lørdag 01. november 2025, klokken 00:55Neida. Jeg la gjennomsiktig pakketape der da bilen var ny. Ingen slitasje eller knirk.

Akkurat den anbefalingen skulle fulgt bilen fra ny🙈
R**a design, rett og slett... Leppe-pakningen sliter på døra hver gang den åpnes og lukkes, i motsetning til feks P eller D pakninger som ofte er mye snillere rundt dette.
Det legger seg alltid sand/støv/grus på pakningen, som ytterligere forværrer tilstanden.
Vi med barn blir de som i første omgang sliter ned dette mest, da det blir mer skitt der pga bilen kontamineres mer. Men alle Y vil i tur og orden få samme problem uten tiltak som feks PPF.

Btw, Tesla nektet reklamasjon på 2023 modellen nå i går, men der er det ikke korrosjon enda.
2021 modellen går sin gang😄
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Handyman

På -19 mod TM3-en jeg hadde så la Tesla klar film på stedet da jeg viste dem ripene i klarlakken etter kort tid.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA