Kona med høy km

Startet av Limodriver, lørdag 10. mai 2025, klokken 16:36

« forrige - neste »

Limodriver

Jeg ser det legges ut og ligger mange Kona med høy km-stand på Finn til merkverdig høye priser.

Med batteribytte, motor og girkassebytte på egen bil hadde jeg ikke nerver til å beholde bilen utover garantiperioden. Bekjente har etter garantibeløp fått problemer med lager i motor som måtte byttes til kr 70-80.000.

Dele og verkstedpriser hos Hyundai er på et nivå som gjør at bilene utifra en økonomisk vurdering ikke får et langt liv.

Bilen i seg selv hadde god rekkevidde og var en glimrende bil i bruk, når det ikke var problemer med ett eller annet.

Refleksjonen min er hvordan noen tar risikoen på å kjøpe en bil med 150-200k km uten garanti til priser gjerne over kr200k.

Ryker motorlageret, elektroniske enheter eller lignende kan en fort ende opp med kr50-100k i reparasjon. Da blir bilkjøpet plutselig mindre godt.

Hvilke erfaringer har andre med feil på Kona etter høy km?

Vidar_S

Sitat fra: Limodriver på lørdag 10. mai 2025, klokken 16:36Refleksjonen min er hvordan noen tar risikoen på å kjøpe en bil med 150-200k km uten garanti til priser gjerne over kr200k.

Ut fra hva jeg kan se ligger det per nå ganske nøyaktig 0 stk Hyundai Kona med 150-200K km uten garanti til priser over kr 200K på Finn, så per nå er det antakelig ingen som i det hele tatt får sjansen til å ta denne risikoen.

Har man forsikring med tilleggsdekning dekker vel denne utgifter som problemer med lager i motor vil jeg anta?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA