Innstilling av luftfjører i Tesla Model S

Startet av TorkEL10, tir 08. jan 2013, kl. 18:59

« forrige - neste »

TorkEL10

Såvidt jeg har forstått vil høyden reguleres automatisk avhengig av hvilken hastighet du kjører i.
For å få ned luftmotstanden senkes bilen i høy hastighet.
Bilen heves i lav hastighet. Fiffig, men her er mitt spørsmål:

Kan jeg endre noe på dette oppsettet, eller må jeg evt. gå inn og endre manuelt hver gang jeg ikke er enig i oppsettet bilen er levert med?
F.eks. spesielle kjøreforhold som farthumper kan føre til at standard oppsett bør justeres?
P2245

Go-carter

Uten å vite hva Tesla har planer om å legge inn eller ei, så er det vel rimelig smal sak å ettermontere noe slikt:

http://www.accuair.com/

Så kan du gjøre hva du vil, når du vil, med luftfjæringen.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Oreo

Mener den heves til "Normal" i lave hastigheter, så kan du manuelt sette den til "High" (og "Very High"??) i hastigheter under 30km/t. Over 30km/t vil så stillingen settes tilbake til "Normal".

Dette er er det jeg har oppfattet etter å ha sett div. prøvekjøringer på nettet. Mulig jeg tar feil med hastigheten og hvilke innstillinger som gjelder. Ikke sikker på om du kan overstyre den manuelt mer enn dette. Jeg konkluderte med at de gangene jeg trenger den satt i øverste posisjon, så vil jeg neppe kjøre mer enn 30km/t likevel.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Spinner

Jeg fikk opplyst at de kommer til å oppdatere styringen med et eget "snøprogram" som ikke er like hissig på å senke bilen, samtidig som man kan kjøre med fjæringene høyere.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA