Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Owners Club

Startet av Celter, mandag 07. januar 2013, klokken 17:02

« forrige - neste »

Celter

Ville det vært en ide å starte en Tesla Owners Club. (Eller en STOC) Soon Tesla Owners Club :)
Kanskje vi på den måte kunne være med å påvirke Tesla til å gjøre de modifikasjonene som bilen trenger for norske forhold. Antar at hvis vi blir noen hundre medlemmer så ville våre meninger høres i Fremont. Etterhvert som bilene ankommer vårt land ville det også vært nyttig med et slikt forum. Hva mener dere?
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

laumb

Lets do it!
Så lenge jeg får være i styret er jeg med! ;-)


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

el-snorre

Da foreslår jeg at dere gjør det som en egen avdeling av Elbilforeningen. Vi har/har hatt tilsvarende grupper for Think eiere bl.a. Da bør dere som gruppe stå enda sterkere.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

klauss

Jeg er med! Er ikke medlem av Elbilforeningen i dag, men har ingenting i mot et medlemskap der om vi legger en (S)TOC som avdeling i Elbilforeningen. Hadde vært bra å få mer koordinert inngrep med Tesla Motors i Norge.

Kønr. P1174.

Balrog

Godt forslag!
Det spesielle her er problemstillingen med 1 års ventetid på bilene og interessefellesskapet vil være svært ulikt for de som har fått og de som venter på bil. Skal det være en og samme forening?
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Balrog

Supercharger er i hvert fall et av de første temaene å ta opp med Tesla.

Med en TOC kan jo vi som venter på kjøretøy ha status som Prospects?  ;)
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

19quiz76

Kanskje man burde laget en liste over ting man ønsker svar på som kan oppdateres etter hvert som det kommer innspill?

Her er mitt bidrag:

1. Tabell over kapasitetsfall i batteriet ved gitte temperaturer (ref vintertråd på TMC)
2. Batterigaranti - hva innebærer den og hva slags kapasitet er garantert ved x km/år? (Ref Nissans nye garanti i USA)
3. Valg av vinterdekk (ref Pirelli/Nokian-tematikken)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Oreo

Melder min interesse i klubben.
Som en del av elbilforeningen ser jeg på som naturlig, da vi alle trenger å dra i samme retning.
Forøvrig vil jeg nok også melde meg inn i Amcar klubben.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

laumb

Jeg ser her på mulighetene til å få ordnet en skikkelig forsikringsavtale som dekker "litt mer enn vanlig" og er rimelig for medlemmer.

Diverse avtaler, noe merchendise (nøkkelpose, diskré klistremerker, gensere, jakker osv (kjøpes stykkevis direkte fra produsent via link) og slike ting for å styrke merkevaren) er viktige deler av dette. En liten innmeldingsavgift vil på et tidspunkt bli nødvendig, men kan inneholde basispakke med f. Eks. Stelton urskive, ladekort der man kan skrive tlf nummer og legge igjen når man lader osv. Må selvfølgelig bringe en viss verdi å være medlem. Klubben må ha et nullpersektiv på overskudd, ingen får lønn, styret betaler også kontingent osv for at det skal være troverdig. Se mot VACN med årsmøter, åpne regnskap med transparent drift.

Som sagt stiller jeg med villig til å bli pådriver i å etablere dette. Vi kan danne et lite interimstyre og f.eks sette som mål at ved neste første >sett inn dato< etter at klubben har nådd nn betalende medlemmer, så skal det holdes et valg for å sette et demokratisk valgt styre ++.

Ta kontakt med meg via mail/PM om TS vil diskutere ytterligere.


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Eopheim

Nissan Leaf,svart,36000km- solgt
Model S,P753 VIN:P14408, bestilt april 12

Espen Hugaas Andersen

#10
Jeg er med, selv om det går nok noen år før jeg får meg en Tesla.

Jeg foreslår at admin flytter disse trådene til delforumet Tesla Owners Club:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6861.0.html
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6814.0.html
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6761.0.html
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6768.0.html
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6663.0.html
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6669.0.html

Da får vi startet litt diskusjoner om hva som burde prioriteres og hva som burde endres.

Sitat
Fra forum Admin:
Siste link er flyttet. De andre blir der de er, da de også passer der de orginalt var postet.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Espen Hugaas Andersen

Jeg har tenkt meg litt om, og kommet opp med noen saker som man kan fokusere på opp mot Tesla:

- Kompatibilitet for 230V tre-fase. Om ikke dette er med på Model S, så bør det komme med på Model X. Og om det ikke er med på Model X, så bør det komme med på 3. generasjon. Det vil være veldig mange i norge som kun har 230V trefase hjemme og/eller på hytta, selv om 20+ år.
- Garantivilkår.
- Ekstrautstyr for norske forhold: oppvarmede vinduer (ikke mer dugg, uten å ødelegge rekkevidden!), oppvarmet ratt, osv
- Utrulling av Tesla hurtigladere.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Celter

Enig i at vi bør komme på banen både når det gjelder ladekompabilitet og ladestasjoner. Imidlertid tror jeg ikke vi skal forvente noen andre garantier på norske biler enn det Tesla allerede gir.

I tillegg til det du nevner så kunne jeg tenke meg at vi prøver å påvirke dem til å utvikle en "TECH 2" pakke.

Jeg tror mange ville være villige til å betale ekstra for en "TECH 2" pakke med:

-Motoriserte innfellbare speil
-ACC
-Parkerinssensorer foran og bak.( Ryggekameraet er vel og bra, men på vinterstid har jeg inntrykk av at det er lite brukbart p.g.a. duggproblematikken)

Jeg regner det som en selvfølge at duggproblematikken på frontvinduet blir løst ganske raskt. Tror også at de ting vi har diskutert og som er nødvendig her i vinterlandet Norge, som eget snøprogram både for tractionkontroll og for luftfjæringen vil løse seg enkelt. Bortsett fra duggproblematikken, som nok er en konstruksjonsfeil som må løses, så er jo dette bare softwareoppdateringer.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

TorkEL10

Er også intressert i å være med.
P2245

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA