Ingen lik standard for plassering av ladeluke

Startet av esan, man 17. feb 2025, kl. 15:24

« forrige - neste »

Suverin

Sitat fra: Electric cars in Norway på lør 15. mar 2025, kl. 08:57Det er bare en korrekt plassering av luka og det er bak sjåfør. Alt annet er bare teit

På mange ladestasjoner er det veldig upraktisk med ladeport bak når man kjører med henger.. Da liker jeg mye bedre å ha den foran.

Jeg har en med ladeport v.bak og en med porten v.foran, det er veldig praktisk mtp hjemmelading, da kan ladekabel henge ned i midten av garasjen og enkelt brukes på begge bilene, (om en står med snuten inn og en med snuten ut) 😂

Gazer75

Sitat fra: Trekkoppbil på ons 19. mar 2025, kl. 14:20I USA gikk den ene produsenten etter den andre bort fra CSS.
CCS1 er ikkje det same som CCS2. US har ikkje trefase lading heller så byte til NACS var ganske logisk sidan ein då får ein mindre plugg.
CCS1 er dårleg på å låse pluggen til bilen meiner eg, så det er problem med idiotar som kopla frå bilen under lading.

Dei fleste kunne sikkert klart seg med 230V 32A lading på rundt 7kW så ein må ikkje ha trefase.
2020 e-Golf (2023-)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA