Glemte å lade...

Startet av Lars C. Krogenæs, tor 03. jan 2013, kl. 10:10

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Glemte nok en gang å lade i går kveld.

Dermed ble det gå-tur med minstemann til barnehagen, sammen med en stor ryggsekk med alle klærne vi tok hjem før jul. Sparkstøttingen måtte også bæres, da det fort viste seg å være alt for mye grus på veien til å bruke den effektivt.

JEG HATER FORD S-MAX!!! og drømmer om elbil!

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

gbzdoc

Hehe! :)

PS! Elbiler må også lades... ;-)
(Men har blitt reddet av hurtigladeren kun 1km hjemmefra i en tilsvarende situasjon med Leif.)

cra

Jammen..... "Nye S-MAX gir livet ditt ekstra energi uten kompromiss. " heter det jo?

Forøvrig slår det meg at å ha elbil er som å ha kjøkken; du kan ordne påfyll av energi hjemme, til en meget over kommelig pris sammenlignet med de stakkarene som må "spise på restaurant" hver dag.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: cra på tor 03. jan 2013, kl. 10:20
"Nye S-MAX gir livet ditt ekstra energi uten kompromiss. " heter det jo?

Bilen passerer nå 50.000 km og ting tyder på at jeg må over på mitt tredje batteri...
Har også orginal dieselvarmer. Den er bare å glemme når det er kuldegrader, da dieselvarmeren trekker så mye strøm at det ikke blir noe igjen til oppstart.

Ikke noe ekstra energi i min S-max altså...

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

cra

Kjiip problemstilling, men man må bare elske ironien i den. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

cra

Ser for meg en finn.no annonse som kommer på nettavisene hvis du formulerer den riktig. "Selges pga defekt batteri igjen, og permanent overgang til elbil" osv.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

jkirkebo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tor 03. jan 2013, kl. 11:03
Bilen passerer nå 50.000 km og ting tyder på at jeg må over på mitt tredje batteri...
Har også orginal dieselvarmer. Den er bare å glemme når det er kuldegrader, da dieselvarmeren trekker så mye strøm at det ikke blir noe igjen til oppstart.

Samme problem her. Vår Touran er på sitt tredje batteri, og er det skikkelig kaldt må jeg sette bilen på lader samtidig som jeg starter dieselvarmeren. Ellers blir det dårlig med start på bilen etterpå :(
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Elmo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tor 03. jan 2013, kl. 11:03

Hadde tilsvarende problem etter montering av SmartStart på originalwebastoen på mine PSA-electric.
MEN, der er jo det fine at hovedbatteriet etterfyller 12V batteriet :D
Og for sikkerhetsskyld har jeg montert en Ctek 12v lader som tar strøm fra hovedbatteriet, så mitt 12v er topp hele tiden ;D

Fremtiden er elektrisk
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.44.25.4
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Div. Saxo/P106 el, tilsammen 170.000 km (nå avviklet).

foxy

Jammen..... "Nye S-MAX gir livet ditt ekstra energi uten kompromiss. " heter det jo?

Forøvrig slår det meg at å ha elbil er som å ha kjøkken; du kan ordne påfyll av energi hjemme, til en meget over kommelig pris sammenlignet med de stakkarene som må "spise på restaurant" hver dag.  ;D

jeg synes nå at de som må spise hjemme hver dag er de som er stakkarne ;D
I-miev 2011
Asker

foxy

har aldri hatt problem med dieselvarmer og 12v batteri i hverken fosilbilen eller elbilen nå.

De som opplever flat 12v batteri bør vurdere nytt batteri - vips problemet løst.
I-miev 2011
Asker

jkirkebo

Sitat fra: foxy på tor 03. jan 2013, kl. 18:12

jeg synes nå at de som må spise hjemme hver dag er de som er stakkarne ;D

Hehe, igjen hver sin smak. Mine favorittretter er ikke noe man får på restaurant...;)
+ at det tar mye lengre tid å spise ute. Tid jeg heller bruker på noe annet.

jkirkebo

Sitat fra: foxy på tor 03. jan 2013, kl. 18:16
har aldri hatt problem med dieselvarmer og 12v batteri i hverken fosilbilen eller elbilen nå.

De som opplever flat 12v batteri bør vurdere nytt batteri - vips problemet løst.

Jaha. Jeg har byttet to ganger på 8 år, begge gangene til dyre batterier (rundt 2000,-). Det har ikke løst problemet, og det sier seg nesten selv. Mye bruk av Webasto tapper batteriet, og småturer gjør at det ikke lades nok opp igjen. Derfor setter jeg nå alltid dieselbilen på lading en gang i uka når det er kaldt. Det er det eneste som hjelper.

Det er vel ikke uten grunn at VW har gått over til eget Webasto-batteri etterhvert.

Øyvind.h

Sitat fra: jkirkebo på tor 03. jan 2013, kl. 18:45
Det er vel ikke uten grunn at VW har gått over til eget Webasto-batteri etterhvert.
Eget batteri hindret ikke totalt sammenbrudd på min webasto når bilen bare var noen måneder gammel. Etter å ha eid to biler med Webasto vet jeg i hvert fall at jeg aldri skal eie en bil med webasto som ikke har garanti.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på tor 03. jan 2013, kl. 18:54
Sitat fra: jkirkebo på tor 03. jan 2013, kl. 18:45
Eget batteri hindret ikke totalt sammenbrudd på min webasto når bilen bare var noen måneder gammel. Etter å ha eid to biler med Webasto vet jeg i hvert fall at jeg aldri skal eie en bil med webasto som ikke har garanti.

Min Webasto ble byttet på garanti når bilen var ca. 1 år gammel. Jeg er helt enig i dine vurderinger, og irriterer meg over at jeg ikke heller bestilte full DEFA-pakke inkl. batterilader. Så kunne jeg heller fyrt opp aggregatet på hytta den timen det ville tatt å varme opp bilen. Hjemme er det uansett nok strøm tilgjengelig.

gbzdoc

Men hvis du skal plugge bilen i stikkontakten hver dag så er det jo like greit med Elbil... :D

Har forøvrig Eber i Avensisen og den har fungert prikkfritt siden 2009. :)
(Men må lade litt av og til ja... Kanskje en natt pr. måned.)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA