Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaring med 3 parts type 2 ladekabel med kladd?

Startet av oled, mandag 28. oktober 2024, klokken 07:35

« forrige - neste »

oled

Kjøpte en ny ladekabel på finn.no siden jeg bare fikk med meg en vanlig type 2 ladekabel. Selger sa at den var kjøpt i en seriøs butikk. Når jeg fikk kabelen mangler det bruker manual så jeg googlet den aktuelle kabelen. Det viser seg at den selges bla. på Amazon og Alibaba. Jeg blir derfor litt skeptisk. Er det noen som har kjennskap til denne kabelen og ver om den er trygg å bruke?

Ingeniøren

Dette er vel en ladere av type "nødlader" som kobles til kontakt. Kjenner den ikke men sikkert ok til tilfeldig behov og ha liggende i bilen.

Om du skal lade hjemme skal du installere en fast installert lader med DC vern. Lading fra kontakt er ikke tillatt.
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

oled

Den blir i hovedsak brukt når jeg er på ferie eller helgeturer noen få ganger i året der det ikke er andre lademuligheter.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA