Gode kampanjer på kjøp og leasing

Startet av Boikott My Ass, onsdag 16. oktober 2024, klokken 11:56

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 21. september 2025, klokken 18:45Wow!
Det var masse batteri til en billig penge. Men besynderlig kort rekkevidde i forhold til batteri.
Men uansett virker det som en veldig billig penge for denne bilen, på tross av at tester har ikke vært så bra...men testene tok utgangspunkt i en langt høyere pris.

Mobile Sørlandsparken har reklamen:
Stemmer det @Arthur sier, den prisen har de hatt en stund. Er diskutert her inne tidligere.

Men, ja. Til den prisen er den et kupp. Så om du kan leve med manglene, ikke taklast, ikke slepekapasitet (men mulighet for "lastholderkrok for sykkelstativ eller lasterampe) og treg "hurtiglading", så løp og kjøp før de er tom for biler til den prisen!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Sitat fra: RJK på søndag 21. september 2025, klokken 18:54
Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 21. september 2025, klokken 18:45Wow!
Det var masse batteri til en billig penge. Men besynderlig kort rekkevidde i forhold til batteri.
Men uansett virker det som en veldig billig penge for denne bilen, på tross av at tester har ikke vært så bra...men testene tok utgangspunkt i en langt høyere pris.

Mobile Sørlandsparken har reklamen:
Stemmer det @Arthur sier, den prisen har de hatt en stund. Er diskutert her inne tidligere.

Men, ja. Til den prisen er den et kupp. Så om du kan leve med manglene, ikke taklast, ikke slepekapasitet (men mulighet for "lastholderkrok for sykkelstativ eller lasterampe) og treg "hurtiglading", så løp og kjøp før de er tom for biler til den prisen!

Kan ikke se at den er nevnt i denne tråden før  :police:  :)

Ser derimot at den har blitt solgt laaaangt dyrere til kampanjepris i mars, i en annen tråd  ;)

Og for å mimre ennå mer så kostet bilen 400.000 på test-tidspunktet.

Nå får du den for 259.900, altså 140.000 billigere.
Tesla Model Y                         2021-

RJK

Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 21. september 2025, klokken 20:04Kan ikke se at den er nevnt i denne tråden før  :police:  :)
Nei, mente ikke nødvendigvis i akkurat denne tråden, men inne på forumet her... ;)

Men kan se ut som jeg bare innbilte meg det, for jeg finner det ikke nå. Dog er søkefunksjonen her inn så dårlig at det er en skam, så det kan være diskutert uten at søkefunksjonen klarer å finne noe...😁 Bl.a. finner den ikke innleggene her inne... 🤦�♂️

Men helt garantert at jeg har diskutert det på elbiltråden hos diskusjon.no. Og så trodd at det har vært diskutert i en tråd her inne omtrent samtidig!
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Sitat fra: RJK på søndag 21. september 2025, klokken 20:27
Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 21. september 2025, klokken 20:04Kan ikke se at den er nevnt i denne tråden før  :police:  :)
Nei, mente ikke nødvendigvis i akkurat denne tråden, men inne på forumet her... ;)

Men kan se ut som jeg bare innbilte meg det, for jeg finner det ikke nå. Dog er søkefunksjonen her inn så dårlig at det er en skam, så det kan være diskutert uten at søkefunksjonen klarer å finne noe...😁 Bl.a. finner den ikke innleggene her inne... 🤦�♂️

Men helt garantert at jeg har diskutert det på elbiltråden hos diskusjon.no. Og så trodd at det har vært diskutert i en tråd her inne omtrent samtidig!

Limte inn hvor det ble diskutert i innlegget over. Det var i en annen tråd, og viktigere, prisen er satt ned ytterligere 40.000 siden da (i mars).

RJK

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 22. september 2025, klokken 04:10

Limte inn hvor det ble diskutert i innlegget over. Det var i en annen tråd, og viktigere, prisen er satt ned ytterligere 40.000 siden da (i mars).
Broom omtalte den nye, nedsatte prisen i denne artikkelen fra 03.09.25, og som jeg som sagt la inn innlegg om på elbiltråden hos diskusjon.no.

https://www.tv2.no/broom/egentlig-helt-latterlig-billig/18036282/

Trodde som sagt at den ble diskutert her inne på elbilforum i samme tidsrommet. Så kampanjen er ikke helt ny.

Men fint den kom inn her da, siden den ikke har vært diskutert her fra før slik jeg altså feilaktig trodde.
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Sitat fra: RJK på mandag 22. september 2025, klokken 07:11
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 22. september 2025, klokken 04:10

Broom omtalte den nye, nedsatte prisen i denne artikkelen fra 03.09.25, og som jeg som sagt la inn innlegg om på elbiltråden hos diskusjon.no.

https://www.tv2.no/broom/egentlig-helt-latterlig-billig/18036282/

Trodde som sagt at den ble diskutert her inne på elbilforum i samme tidsrommet. Så kampanjen er ikke helt ny.

Men fint den kom inn her da, siden den ikke har vært diskutert her fra før slik jeg altså feilaktig trodde.

Ja, ser de har hatt den prisen siden "sommeren". Men ikke så lenge siden sommeren  ;D 
Ganske avdempet reklame de har hatt - ikke rart de ikke selger flere biler.
Må jo være ganske perfekt som "Bil nr 2", hvis en har en annen bil med hengerfeste / takbøyler / rask lading, eller en selv er en en kafé-type som ikke har behov for disse tingene  :)
En må jo opp i 2-3 år gamle biler for å finne tilsvarende bil hos andre merker, selv om andre og skrur ned prisene.

daktari

Det jo solgt en "god del" Leaf, tror ikke 1.gen hadde hengerfeste, høyst usikker på 2.gen, og få av dem sees med takstativ.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: daktari på I går kl. 08:34Det jo solgt en "god del" Leaf, tror ikke 1.gen hadde hengerfeste, høyst usikker på 2.gen, og få av dem sees med takstativ.

Ja, det er sant. Er marked for det og.
Eneste nå er at det er så sinnsykt mange forskjellige modeller, sånn at en liten ulempe kan dytte deg utenfor statistikkene.

Ser at Leaf i år ligger på 67. plass med 269 utleverte biler, mens Hondaen ligger på 44. plass med 508 utleverte biler.

Ser ut som at folk håver inn på Tesla Model Y, forresten.
Sykt at over 84.000 av de 999.400 elbilene i Norge er en Tesla Model Y.

Rosstopher

Sitat fra: ToWalkOrDrive på I går kl. 10:18Ser ut som at folk håver inn på Tesla Model Y, forresten.

Skulle tru markedet for Model Y ble mettet etter hvert, men det virker neimen ikke sånn.
En av seks nye biler hittil i år er en Model Y.
En av tre nye biler i september er en Model Y.
Model Y har gått forbi Leaf som Norges mest solgte elbil gjennom tidene.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler og diverse kjøretøy

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Rosstopher på I går kl. 11:19
Sitat fra: ToWalkOrDrive på I går kl. 10:18Ser ut som at folk håver inn på Tesla Model Y, forresten.

Skulle tru markedet for Model Y ble mettet etter hvert, men det virker neimen ikke sånn.
En av seks nye biler hittil i år er en Model Y.
En av tre nye biler i september er en Model Y.
Model Y har gått forbi Leaf som Norges mest solgte elbil gjennom tidene.

Ja, har blitt den nye "folkevognen" / "passaten"...

Daniel_0007

Skjønner godt, er sjøl i markedet for en model y størrelse bil og model y hadde trolig stått øverst på den spes med 0% rente kampanje hvis jeg ikke hadde alt en tesla og lyst på noe nytt :P
Model 3 2019 LR Rwd

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA