Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fersk dom: Tesla feilinformerte misfornøyde kunder

Startet av Boikott My Ass, mandag 23. september 2024, klokken 16:38

« forrige - neste »

hELgenen

Sitat fra: Boikott My Ass på mandag 23. september 2024, klokken 16:38https://www.dn.no/jus/tesla/borgarting-lagmannsrett/oslo-tingrett/fersk-dom-tesla-feilinformerte-misfornoyde-kunder/2-1-1713436


"Lagmannsretten fant at Tesla hadde opptrådt i strid med den juridiske størrelsen «redelighet og god tro,» i håndteringen av saken med de omstridte batteriene."

Dette er vel ikke så rart. Når sjefen sjøl er uredelig så drypper det nedover i organisasjonen.

daktari

SitatFersk dom: Tesla feilinformerte misfornøyde kunder

Internt skrev Tesla at bilbatteriene var blitt betydelig dårligere etter selskapets oppdatering. Til norske kunder sa de noe annet.

Dette er altså saken om at gamle Model S (og X?) fikk nedgradert ladehastigheten kraftig. Stygg sak. 50.000,- til hver eier, 4,8 mill i saksomkostninger.

Jeg synes verditapet et mer verdt enn 50.000, men bilene det er snakk om er jo ikke så mye verdt lenger.

Dette er dom i lagmannsretten, så kanskje mindre sannsynlig at den ankes.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

OleJA

Sitat fra: daktari på mandag 23. september 2024, klokken 17:45
SitatFersk dom: Tesla feilinformerte misfornøyde kunder

Internt skrev Tesla at bilbatteriene var blitt betydelig dårligere etter selskapets oppdatering. Til norske kunder sa de noe annet.

Dette er altså saken om at gamle Model S (og X?) fikk nedgradert ladehastigheten kraftig. Stygg sak. 50.000,- til hver eier, 4,8 mill i saksomkostninger.

Jeg synes verditapet et mer verdt enn 50.000, men bilene det er snakk om er jo ikke så mye verdt lenger.
Nå er det vel neppe verditapet idag som skal kompenseres, men verditapet som oppstod i 2019(?) når ladehastigheten ble redusert. På det tidspunktet fikk vi vel 200-300k for en 2014-15 Model S.

Da er 50.000,- helt i nedre grense for hva som jeg synes er greit. Også tatt i betraktning risiko som har blitt tatt av hver enkelt med å gå inn med 20-30000 i advokatutgifter, samt risiko for å måtte ha dekket Tesla sine sakskostnadder.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA