Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Programvareversjon - oppgraderes denne OTA?

Startet av Popeye, fredag 23. august 2024, klokken 21:47

« forrige - neste »

Popeye

Hallo. Som tittelen sier: Oppgraderes programvaren via OTA, eller må man inn på verksted for å få oppgradert? Jeg har fremdeles versjon 3.0, og skulle gjerne oppgradert til noe nyere...

Rusalka

3.0 oppgaderes til 3.7 på verkstedet. Gjorde det nylig selv. Kan være litt ventetid.

Superman

Sitat fra: Popeye på fredag 23. august 2024, klokken 21:47Hallo. Som tittelen sier: Oppgraderes programvaren via OTA, eller må man inn på verksted for å få oppgradert? Jeg har fremdeles versjon 3.0, og skulle gjerne oppgradert til noe nyere...
Den første oppgraderingen fra ME 3.0 til høyere versjon må skje hos merkeforhandler, ja. Da vil du som har ME 3.0 få installert ME 3.7 (hvis det ikke er kommet enda en nyere versjon nå). Mens de som fortsatt har SW-versjon 2.x må først inn til forhandler å få oppdatert til 3.2, for så å få OTA-oppgraderinger opp til ME 3.7. Deretter vil nye versjoner etter ME 3.7 komme som OTA-oppgraderinger. Oppgraderingen skal være kostnadsfri, og etter sigende ta hele 5 timer. Jeg avtalte time allerede før sommeren for oppgradering fra ME 3.0 til 3.7, men første ledige var da så sent som i oktober (i år). I mellomtiden har jeg hatt 2-års service, samt fått utbedret baklykt (vannlekkasje) og defekte sensorer i et dørhåndtak (skiftet dørhåndtak).

Du må altså kontakte din merkeforhandler spesifikt for slik SW-oppgradering, evt. nærmeste merkeforhandler, for å avtale time. Og det kan ta tid å komme til...
2022  ŠKODA ENYAQ iV 80x  -  SUV-versjon
Hvorfor gå da - når man kan kjøre Škoda  8)

Popeye

Takk for alle svar. Må inn for å fikse «klank» i lenkearmene foran (igjen), så jeg får høre om jeg kan booke oppdatering av programvare samtidig.

Superman

Sitat fra: Popeye på fredag 23. august 2024, klokken 22:51Takk for alle svar. Må inn for å fikse «klank» i lenkearmene foran (igjen), så jeg får høre om jeg kan booke oppdatering av programvare samtidig.
Jeg fikk beskjed om at SW-oppgradering ikke kunne kombineres med annet arbeid samme dag, at jeg måtte ha en egen avtale/dag for dette...
2022  ŠKODA ENYAQ iV 80x  -  SUV-versjon
Hvorfor gå da - når man kan kjøre Škoda  8)

Popeye

Sitat fra: Superman på fredag 23. august 2024, klokken 23:25
Sitat fra: Popeye på fredag 23. august 2024, klokken 22:51Takk for alle svar. Må inn for å fikse «klank» i lenkearmene foran (igjen), så jeg får høre om jeg kan booke oppdatering av programvare samtidig.
Jeg fikk beskjed om at SW-oppgradering ikke kunne kombineres med annet arbeid samme dag, at jeg måtte ha en egen avtale/dag for dette...

Hmm. Så vanskelig dette måtte gjøres, da. Nå er Skoda-forhandleren i nærheten borte, så jeg må litt lenger unna for å verksted-besøk. Ja, ja...

Bigdrago

Fikk oppdatert fra 2.x til 3.0 hos forhandler + nytt 12v batteri.
Så fra 3.0 til 3.7 hos forhandler.

VAG har enda ikke fått til OTA.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Bigdrago

Nå ser jeg på facebook (skoda ev lounge) at alle med 3.2 får ota til 3.7
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA