Oppvarming av viskerområde?

Startet av Håvar, man 01. apr 2024, kl. 09:50

« forrige - neste »

Håvar

Se vedlagt bilde. Jeg har ikke lagt merke til knappen ringet inn i rødt tidligere. Er det oppvarming av området der viskerne hviler mot ruta?
Antar det ikke er generell oppvarming av ruta, da vil det jo i så fall være to knapper med samme funksjon (gul sirkel)
Edit: har trålet gjennom brukermanual uten å finne beskrivelse

Berlin-bil
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

førategangtesla

Ja, det varmer opp nedre del av frontrute. Jeg bruker dette rett som det er og når den er aktiv så kan jeg se at det "damper" fra dette område når det er fuktig/snø/slaps her.

Kaffe

Står under Klima > Bruk av klimakontroller.

Rød ring:
Berør for å slå på avrimerne for vindusviskerne (hvis utstyrt). Vindusviskerne avrimes i 30 minutter og slås deretter av automatisk.

Gul ring:
Frontruteaviseren sprer deler luftstrømmen utover frontruten. Berør én gang for å fjerne dugg fra frontruten (ikonet blir oransje). Berør en gang til for å fjerne is fra frontruten. Trykk en tredje gang for å slå av og gjenopprette luftfordelingen, oppvarmingen og viften til sine tidligere innstillinger.

Håvar

Takk, jeg har tydeligvis oversett det :angel:
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Klykken

Oppvarmet viskerområde bør imidlertid ikke brukes så mye mens du kjører, og spesielt ikke i minusgrader. Du tiner snø i nedre del av vinduet og gir fra seg vann som fryser på viskerne når de brukes.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA