Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye EU.kart på vei

Startet av Mobileum, tirsdag 19. mars 2024, klokken 00:20

« forrige - neste »

Mobileum

Fra @green:

New EU maps are starting to roll out it looks like.
EU-2024.8-14900

they are marginally bigger than 2024.2, but otherwise seem to be unremarkable
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

OlaM

Selv det ikke er så mye mer data kan en jo håpe på at de er bedre. "60" tar like stor plass som "80" i datapunkt for fartsgrense f.eks.
'21 3LR

MuskElBil

La tilfeldigvis merke til i dag at denne versjonen er på plass hos meg.
Fikset fartsgrenser - NOPE >:(
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

geirci2

Kommer aldri til å skje heller :-(
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Otkristo

Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig å få korrekt fartsgrense i navigasjonen. Må være noe grunnleggende feil i kartgrunnlaget.
Jeg registrer at det ikke bare er Tesla, men andre bilmerker som sliter med det samme .. Uforståelig.

Mobileum

Har kjørt e-Mustang noen dager. Der virker fartsgrensevisning på steder hvor Tesla feiler. Så det er altså mulig.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Jimnordb

Sitat fra: Otkristo på søndag 31. mars 2024, klokken 11:09Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig å få korrekt fartsgrense i navigasjonen. Må være noe grunnleggende feil i kartgrunnlaget.
Jeg registrer at det ikke bare er Tesla, men andre bilmerker som sliter med det samme .. Uforståelig.

Er nok lurt at flere klager på det direkte til Tesla. Opplevde at motorvei farten setter seg til fartsgrensene på bruer som gikk over motorveien når jeg passerte disse.

daktari

På de fleste andre merker kan man skru av auto justering av fart til fartsgrense, og da er dette ikke særlig stort problem.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Mobileum

SitatEr nok lurt at flere klager på det direkte til Tesla.

Nytter ikke. Tesla vet inderlig godt at dette ikke fungerer. Det er det samme med Fantombremsinger. Har vært rapportert i 7-8 år uten at det skjer noe gjennombrudd. 
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Otkristo

Sitat fra: Mobileum på søndag 31. mars 2024, klokken 11:18Har kjørt e-Mustang noen dager. Der virker fartsgrensevisning på steder hvor Tesla feiler. Så det er altså mulig.
Jeg var nok upreis.
Visning er greit også på Tesla, men bilen justerer ikke alltid farten etter skilting. På kommunale- og fylkesveier fungerer det bedre enn på riksveier.
Samme problem med e-Mustangen sin «Intelligente cruise control»

Mobileum

#10
Har du egenerfaring med e-Mustang? På min leiebil virker det. Hver gang. Både visning og fartsjustering. Nå bruker e-Mustang MobilEye ADAS. Hva Tesla bruker er ikke klart, men garantert ikke MobilEye.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Model Y

Sitat fra: Jimnordb på søndag 31. mars 2024, klokken 16:59
Sitat fra: Otkristo på søndag 31. mars 2024, klokken 11:09Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig å få korrekt fartsgrense i navigasjonen. Må være noe grunnleggende feil i kartgrunnlaget.
Jeg registrer at det ikke bare er Tesla, men andre bilmerker som sliter med det samme .. Uforståelig.

Er nok lurt at flere klager på det direkte til Tesla. Opplevde at motorvei farten setter seg til fartsgrensene på bruer som gikk over motorveien når jeg passerte disse.

Funker det å «rapportere feil» med stemmekommandoer mens man kjører? Jeg har gjort det hver dag med bilen i snart 1 år, men fortsatt samme tull her. Plutselig bråbremser bilen inn i tunnel, og tror fartsgrense er 30 eller 50 i 80 sone.

Mobileum

#12
Nei, det er bare placebo. Akkurat som Standard og Advance i Programoppdatering.

Det sies at når den aktiveres, setter det et merke i bilens log slik at verkstedet lettere kan finne fram situasjonen når noe skjedde.  Jeg gjorde det én gang med en ulyd jeg hadde, men damen i kundemottaket bare smilte søtt , og la til en liten latter. Ikke sikker på at logmerke fungerer heller....
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Yamakazi

Etter jeg installerte 2024.8.7, så står det under EU.kart " søker etter nye oppdatering..."..
Stått sånn i flere dager men det skjer noe.. Noen som har opplevd lignende?

Mobileum

Har du Wifi-tilgang? Har du prøvd en reset av MCU?
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA