Neue klasse iX3

Startet av daktari, fredag 15. mars 2024, klokken 18:50

« forrige - neste »

telcontar

Mer spent på i3 nk. Fått av suv'er for en stund. Kan til og med gå for en sedan

ToWalkOrDrive

Så på den ene videoen at BMW iX3 kjørte over 1 minutt uten at noen rørte rattet, i 120km/t.
Hvordan blir det når de første kundene i Norge får bilen - hvor lenge er det lov at den kjører uten at noen rører rattet? Er det eventuelt noen plan for når en iX3 (og tilsvarende godkjente) kan kjøre uten å røre rattet i Norge?
Tesla Model Y                         2021-

SIS

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 18. november 2025, klokken 09:30Så på den ene videoen at BMW iX3 kjørte over 1 minutt uten at noen rørte rattet, i 120km/t.
Hvordan blir det når de første kundene i Norge får bilen - hvor lenge er det lov at den kjører uten at noen rører rattet? Er det eventuelt noen plan for når en iX3 (og tilsvarende godkjente) kan kjøre uten å røre rattet i Norge?
https://www.motor.no/aktuelt/ford-forst-i-norge-na-er-det-lov-a-kjore-uten-a-holde-i-rattet/335664#:~:text=Puma%20og%20Ranger%20f%C3%A5r%20ogs%C3%A5%20h%C3%A5ndfri%2Dkj%C3%B8ring.Ford er på gang tydeligvis. BMW kan få det i Norge i slutten av 2026, leste jeg på BMW sine sider.

daktari

Hverfall iX fra 2024 med iDrive 8.5 (kom antagelig sommer 2023) og Driving Assistant Professional har støtte for dette, innwbygget, aktivert i Tyskland. I USA brukes det også.

Det er ikke aktivert i Norge.  Så hvis BMW får ut fingeren så vør dette komme her også. Den har ansiktsovervåking allerede, så alt er teknisk klart.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA