Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Neue klasse iX3

Startet av daktari, fredag 15. mars 2024, klokken 18:50

« forrige - neste »

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Electric cars in Norway

Sitat fra: daktari på torsdag 05. desember 2024, klokken 23:02Litt ferske spionbilder.
https://www.bmwblog.com/2024/12/03/bmw-ix3-neue-klasse-suv-spy-photos-2025/
Mye reklame om dagen om bi-directional lading og slikt.
Det der ser veldig bra ut :+1:  Det er alltid noe kult med BMW

Men dunker den 800 km så blir dette en state of art bøs kjerre

SIS


daktari

Er det bare meg som syes det ser ut som rattet er opp/ned? Er heller ikke fan av sånne store metall-inserts der man pleier å holde.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

#5
Sitat fra: daktari på torsdag 09. januar 2025, klokken 07:54Er det bare meg som syes det ser ut som rattet er opp/ned? Er heller ikke fan av sånne store metall-inserts der man pleier å holde.
Det meste innvendig ser rart ut synes jeg. Meningsløs form på hoveddisplay. Synes det er tullete at man gjør endringer bare for å være annerledes, uten at det gir noen fordeler, bare fordyrende. Utvendig design derimot synes jeg ser lovende ut. Kjenner jeg meg rett, så ender jeg vel med å kjøpe bilen uansett, 😉. Men det blir ikke med hvitt interiør og setetrekk i gul cordfløyel som jeg så bilde av 😮

SIS

Tror og håper dette blir bra. Tydelig grafikk. Går sikkert ikke lenge før det blir kopiert.

elektro

Oi! Må si jeg er veldig skeptisk til rattets utforming, og hvordan displayet i ruta føles. Blir det for smått og for langt frem? Blokkerer det sikten rett foran bilen? Men her har BMW åpenbart tenkt mye, så skal gi dem en sjanse. Jeg er en som liker å ha rattet lavt og nærme meg, som av og til fører til at det skygger litt for førerdisplayet. Særlig når rattet er «firkantet», som i Q6 med S interiør. Det slipper man her.

Artig hvordan skjermen er utformet med skrå kant for å komme så nærme som mulig føreren. Gleder meg til å prøve dette.
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Oddaa

Jeg tror dette blir bra, kan godt hende det blir en sånn ved neste korsvei.
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Kansellert bestilling 2025 EX90

Jalla

Sitat fra: elektro på lørdag 11. januar 2025, klokken 11:14Oi! Må si jeg er veldig skeptisk til rattets utforming, og hvordan displayet i ruta føles. Blir det for smått og for langt frem? Blokkerer det sikten rett foran bilen? Men her har BMW åpenbart tenkt mye, så skal gi dem en sjanse. Jeg er en som liker å ha rattet lavt og nærme meg, som av og til fører til at det skygger litt for førerdisplayet. Særlig når rattet er «firkantet», som i Q6 med S interiør. Det slipper man her.

Artig hvordan skjermen er utformet med skrå kant for å komme så nærme som mulig føreren. Gleder meg til å prøve dette.

Det er på langt nær sikkert at det vi ser nå er det som faktisk kommer i produksjonsbilene.

daktari

Jeg tror den stripa kommer til å funke bra. Den er ikke så viktig. Men det er et annet savn.

 I dagens idrive 8 , 8.5 og 9 er det mye fjas rett foran føreren. Det som faktisk brukes i det feltet er AR navi og litt kart. Adde den hatt infrarød nattsyn ville det funket der. HUD har alt og mer til.

Kanskje kunne  høyre halvdel vært enda større for å få enda større ryggekamera, men ikke egentlig et savn på 8.5 hvertfall.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

SIS

Sitat fra: Jalla på lørdag 11. januar 2025, klokken 11:41
Sitat fra: elektro på lørdag 11. januar 2025, klokken 11:14Oi! Må si jeg er veldig skeptisk til rattets utforming, og hvordan displayet i ruta føles. Blir det for smått og for langt frem? Blokkerer det sikten rett foran bilen? Men her har BMW åpenbart tenkt mye, så skal gi dem en sjanse. Jeg er en som liker å ha rattet lavt og nærme meg, som av og til fører til at det skygger litt for førerdisplayet. Særlig når rattet er «firkantet», som i Q6 med S interiør. Det slipper man her.

Artig hvordan skjermen er utformet med skrå kant for å komme så nærme som mulig føreren. Gleder meg til å prøve dette.

Det er på langt nær sikkert at det vi ser nå er det som faktisk kommer i produksjonsbilene.
Jeg tror dette er svært nær, om ikke eksakt hva vi får. Det er ikke lenge til de første iX3 skal produseres, førseriebilene iallfall. BMW har jobbet med dette infotainment/dashboardet siden 2014, sa Adrian Van Hooydonk.

turfsurf

Ja, de har jo allerede presentert iDrive X, så designet der er låst. Ser veldig bra ut.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

esan

Synes det er rart at bilen skal hete iX3. Det er jo samme navn som dagens bil, selv om dette ser ut til å være en helt ny bil?

JorgenM

Det er jo en ny generasjon iX3.

X5 het X5 da den kom i 1999 og heter fortsatt X5.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA