Demonter hjulbuedeksler for rengjøring!

Startet av Model Y, søn 25. feb 2024, kl. 15:01

« forrige - neste »

Model Y

Syns liksom det aldri sluttet å renne sand og småstein fra dekslene foran, så valgte å demontere de noe. Poppet ut fra toppen og ned mot skvettlapp. Det var fult av sand og grus! Vi snakker 3-5mm grus inni der, MYE!
Det har allerede blitt et par punkter med rust.

Disse bør nok fullstendig av til vårpussen for å få det rent.

Bak er det mindre problem, da kun toppen er mot metall, og der er det kun litt sand som kommer inn. Bak møter det plast, og foran møter det døråpningen.

Men de to på framhjulene er potensielle salt-rust bomber.

Stjerneglis

2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

Lucaria

Takk for bilder.

Hmm, ja dette har man jo ganske lyst å skylle og rense til våren. Håper det går fint uten å knekke noen clips.

Jeg lurer også litt på hvordan det ser ut bak plastbeskyttelse på innsidan av hjul, kan vare en del grus der og. Samt under plastdeksel lengst bak-under bil, man ser jo inn litt der når man bytter hjul og det pleier gå an å skope ut litt sand/gjørme med hånden men skulle gjerne fjerne hele for å se bedre. Derfor blir det også et spørsmål om det er noe å rense under plastdeksel front-under.

Greit å finne ut hvilke av disse man burde ta med på rutinmessig rengjøring.

Stjerneglis

2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

Radial

Der er det masse Mercasol hos meg ihvertfall 🥳 *peace_of_mind*😊
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

daktari

Lurt med Mercasol, er det ikke allerede en liten lakkskade med rust litt under det store hullet?
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA