Renault Scenic e-tech

Startet av turfsurf, ons 14. feb 2024, kl. 05:47

« forrige - neste »

hELgenen

Sitat fra: Ronnieu på ons 14. aug 2024, kl. 16:16
Sitat fra: hELgenen på ons 14. aug 2024, kl. 15:28Med AWD så hadde jeg løpt til butikken og kjøpt den - det er en snasen bil, men for mitt bruk vil det aldri fungere uten trekk på alle 4 dessverre. Men jeg tror faktisk den vil komme som AWD med tid og stunder - håper i alle fall på det

Ja, helt klart noen som sliter uten 4wd, jeg har alltid tenkt at jeg er avhengig av 4wd, siden jeg har ganske lage bakker opp på toppen i et byggefelt, men har sett de siste par årene at jeg så og si alltid har kjørt uten 4wd.
Blir spennende å se i vinter, i verste fall bytter jeg ut den lille bensinbilen vi har til en suzuki swift eller noe.
Jeg kjører langt mer på sommer en vinter, så er villig til å ofre 4wd for lavere forbruk og lenger rekkevidde.

De som MÅ ha AWD vet det nok selv - har jo hatt 2WD og det gikk dessverre ikke alle årets dager....
Piggfritt gikk heller ikke sist vinter - virker som klima endringer medfører flere dager med is også.
Her snakker vi ikke behov som skyldes hytte, men behov for å komme frem til huset og butikken. For oss så virker det som om klima endringer gir verre og verre kjøreforhold. Så da må en ta konsekvensen av det rett og slett.

Scenicha

Jeg fikk min 25.11.24
Har kjørt ca 26` siden leveringen.
Pendler mellom Geilo og Drøbak-
Ikke hatt noe særlige problemer i dyp snø som gjør at jeg savner trekk i alle 4 hjørner.
Litt klønete og komme opp fra parkeringen på Geilo, men går om jeg bommer på en forhøyning.
Virker som om bilen vil stoppe opp før den graver seg videre.
Har 225-55/19 på vinter av en eller annen grunn, 205-55/19 på sommer.
Har en techno med det meste av utstyr
Temp holder den greit også når det er -26 nedover Hallingdal, forbruket er innafor det som kan forventes og har overrasket selger med svært lavt forbruk nå på sommeren.
t/r Västervik nå i sommer gikk på 17,5 kW pr 10 mil

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA