Renault Scenic e-tech

Startet av turfsurf, onsdag 14. februar 2024, klokken 05:47

« forrige - neste »

hELgenen

Sitat fra: Ronnieu på onsdag 14. august 2024, klokken 16:16
Sitat fra: hELgenen på onsdag 14. august 2024, klokken 15:28Med AWD så hadde jeg løpt til butikken og kjøpt den - det er en snasen bil, men for mitt bruk vil det aldri fungere uten trekk på alle 4 dessverre. Men jeg tror faktisk den vil komme som AWD med tid og stunder - håper i alle fall på det

Ja, helt klart noen som sliter uten 4wd, jeg har alltid tenkt at jeg er avhengig av 4wd, siden jeg har ganske lage bakker opp på toppen i et byggefelt, men har sett de siste par årene at jeg så og si alltid har kjørt uten 4wd.
Blir spennende å se i vinter, i verste fall bytter jeg ut den lille bensinbilen vi har til en suzuki swift eller noe.
Jeg kjører langt mer på sommer en vinter, så er villig til å ofre 4wd for lavere forbruk og lenger rekkevidde.

De som MÅ ha AWD vet det nok selv - har jo hatt 2WD og det gikk dessverre ikke alle årets dager....
Piggfritt gikk heller ikke sist vinter - virker som klima endringer medfører flere dager med is også.
Her snakker vi ikke behov som skyldes hytte, men behov for å komme frem til huset og butikken. For oss så virker det som om klima endringer gir verre og verre kjøreforhold. Så da må en ta konsekvensen av det rett og slett.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA