Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Thule takstativ til 2024 kona

Startet av BjornAage, fredag 09. februar 2024, klokken 16:39

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: Trig8 på tirsdag 13. februar 2024, klokken 21:46
Sitat fra: RJK på tirsdag 13. februar 2024, klokken 16:43Da har jeg endelig fått målt!
Topp!
Det hadde vært interessant å få målet fra toppen og ned til gropa/vinkelen på innsiden også (der jeg målte rundt 17mm), i forhold til bruken av gammelt stativ på ny Kona.
Skal prøve å få målt det og. Målte du ned til der den begynte å krumme, eller til der den var dypest i gropa, slik jeg målte?

Sånn ut fra husken, så tror jeg ikke det er snakk om mye forskjell om noe, tror det er mest at den er de 2 mm dypere inn.

Bilen står på lading på felles-lader, nesten lengst vekk fra leiligheten min, og er vel ikke ferdig ladet før utpå natta. Jeg kommer nok ikke til å gå ut til bilen før jeg flytter den til ikke-ladeplass i morgen tidlig når jeg skal gå til jobb 7 minutter unna. ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Trig8

Sitat fra: RJK på tirsdag 13. februar 2024, klokken 21:57
Sitat fra: RJK på tirsdag 13. februar 2024, klokken 16:43Da har jeg endelig fått målt!
Topp!
Det hadde vært interessant å få målet fra toppen og ned til gropa/vinkelen på innsiden også (der jeg målte rundt 17mm), i forhold til bruken av gammelt stativ på ny Kona.
Skal prøve å få målt det og. Målte du ned til der den begynte å krumme, eller til der den var dypest i gropa, slik jeg målte?
Målte ned til der den er dypest, ja.

RJK

Sitat fra: Trig8 på onsdag 14. februar 2024, klokken 08:54
Sitat fra: RJK på tirsdag 13. februar 2024, klokken 21:57
Topp!
Målte ned til der den er dypest, ja.
Målte ned til der den kanten er, og fikk da 15 mm, så legg på 2-3 mm til, så er vi nede i gropa. Synes ikke det var så mye dybdeforskjell fra der jeg målte til gropa, så tenker det var greit nok å måle der..

Foten på stativet mitt er montert slik at det griper fra gropa og opp mot kanten, så det burde ikke klare å bevege seg noe særlig. Mener jeg har skrudd hardt nok til at det klemmer godt, men ikke überstramt, alt er strammet med håndmakt.

Jeg er heller så "stram i grepet/sterk i klypa" som endel andre, så tenker det burde være passelig stramt uten å bikke over til å gi for mye stress på skruene. Har ikke skralle med momentmåler, bare brukt de medfølgende verktøyene som kom med stativet.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Trig8

Takk - kan konkludere med at 2024 Kona trenger annen klemme på innsiden av railen for å være skikkelig sikret siden den ikke griper inne gropa men på den øverste delen.
Fotsett fra tidligere modell kan ikke anbefales.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA