Mitt møte med Leaf hjelpen... (og ikke forvarm uten å være tilkoblet!!!)

Startet av ravn, mandag 03. desember 2012, klokken 11:30

« forrige - neste »

ravn

Etter min opptelling så er det altså 8 stk bare i denne tråden som har hatt full stopp eller store startproblemer etter bruk av forvarming u/tilkobling.

Hvis vi legger til alle Leafeiere som ikke er på dette forumet, så virker jo dette som ett digert problem!
Jeg har pratet med Nissan Nordic og overbrakt min bekymring, men vet ikke hvor seriøst de tar det.

Kan ellers fortelle at jeg har fått 6 forskjellige kontaknr til Nissan. 4 av min forhandler og 2 av Nissan.
Jeg klagde over dette til min forhandler, som i går hadde representanter for nissan nordic på besøk.
De opplyste da at det er følgende som skal brukes for veihjelp: 800 800 97  Hvordan samsvarer dette med de nummerene deres itter på?
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Gizmo

Bil innlevert: 4/12, fikset 6/12:
Fikk nettopp tlf fra Rud.
Det var en sikring som var gått i en koblingsboks, men sikringen er ikke utskiftbar, så hele boksen måtte byttes.

For ordens skyld, vet jo ikke om feilen oppstår på nytt under samme forhold...glemte å spørre verkstedet om de selv mener dette ikke skal skje igjen.

2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

RuneW

Sitat fra: ravn på torsdag 06. desember 2012, klokken 09:57
Etter min opptelling så er det altså 8 stk bare i denne tråden som har hatt full stopp eller store startproblemer etter bruk av forvarming u/tilkobling.

9 med meg...

Det er mange av dere som saumfarer det mynissanleaf.com. Er det rapportert om tilsvarende problemer "over there"?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Magnus

800 800 97 for veihjelp.
800 800 98 for kundesenter.

Har også sagt det virker som et større problem, og damen på kundesenteret sa de ventet på beskjed fra Nissan sentralt rundt dette problemet.
Nissan Leaf 2012, ikke kjørt så langt
Batteridrevet gressklipper, grønn
Batteridrevet ringeklokke, hvit med grå profil
iPhone med lithium-ion teknologi
Fjernkontroll, dobbel AA tror jeg, men kan være trippel
Jeg vil ha en liten hund, og den skal være blå

Arha

Har hatt samme problem 2 ganger etter forvarming uten tilkopling, men begge ganger gikk det bra etter å ha slått bilen av og på en gang til.
Renault Scenic E-tech fra 10/10 2024.
Opel Ampera-e 2017-2024, solgt etter 120000 km. Nytt batteri på tilbakekalling januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Thomas Parsli

Det merkelige er at jeg ikke husker noen som fikk disse problemene forrige vinter.

Vi fikk bilen 1.2.2012 så den fikk med seg flere uker med -10 til -20.
Jeg forvarmer også hver dag både med og uten lader tilkoblet og har til nå ikke hatt problemer.
Mon tro om Nissan gjorde endringer i produksjonen en gang rundt nyttår?
Kanskje vi skal lage en oversikt over VIN på de bilene som har problemer, om de ikke identifiserer årsmodell er de ihvertfall stigende og kan identifisere batcher.

Som får meg til å tenke på denne: http://jalopnik.com/5667009/how-allied-forces-used-tank-serial-numbers-to-defeat-the-germans  :P

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

ravn

har snakket med mr Norsk elbilforening himself. Han skal til hovedkontoret til Nissan i morgen og skal ta opp problemet.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

akseln

Sitat fra: cra på tirsdag 04. desember 2012, klokken 13:36
Når garantitida er ute kan du fortsatt reklamere, hvis varen (i dette tilfellet bilen) er ment å skulle vare lenger.

Nå er vel garantitid på Leaf lik reklamasjonstiden. Begge er 5 år. Hvis noe ryker etter 5 år har vi vel ingen rettslige rettigheter lenger?

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

BE

Sitat fra: RuneW på torsdag 06. desember 2012, klokken 10:40
9 med meg...

Det er mange av dere som saumfarer det mynissanleaf.com. Er det rapportert om tilsvarende problemer "over there"?

10 med meg...

Hadde problemer med dette forrige vinter også, prøver helst å unngå forvarming uten tilkobling da det er nervepirrende omtrent hver gang om bilen til slutt klarer å skru seg på skikkelig.

Det passer like dårlig hver gang bilen eventuelt finner ut å svikte helt, men det der kanskje det som skal til for at problemet blir fikset skikkelig fra Nissan. Jeg tipper dette er noe de kunne fikset med en softwareoppdatering.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

ravn

Sitat fra: BE på torsdag 06. desember 2012, klokken 12:22
Hadde problemer med dette forrige vinter også, prøver helst å unngå forvarming uten tilkobling da det er nervepirrende omtrent hver gang om bilen til slutt klarer å skru seg på skikkelig.

Det passer like dårlig hver gang bilen eventuelt finner ut å svikte helt, men det der kanskje det som skal til for at problemet blir fikset skikkelig fra Nissan. Jeg tipper dette er noe de kunne fikset med en softwareoppdatering.

Jeg har ikke fått med meg at dette har vært ett problem, med unntak av selvopplevd tidligere, men da så jeg ikke sammenhengen med forvarming.
Elbillist siden 2002.

vangli

Legg meg til lista. Opplever problemer med start etter oppvarming uten lader tilknyttet. Normalt går det bra etter å ha trykket et par ganger på knappen inkludert en helt avstenging av bilen. En gang har dette måtte gjentas flere ganger før bilen startet riktig.

Når bilen lader uten lader tilknyttet og du trykker inn bremesepedal og trykker start slik displayet ber om, feiler bilen min alltid. Derimot begynner jeg å få inntrykk av om du trykker startknappen et par ganger, uten å trykke inn bremsepedalen, til bilen igjen er avslått uten varmeanlegget på, virker det som at sjansen for korrekt oppstart er større.

Uansett er dette en alvorlig softwarefeil som må rettes.

Mvh Bent
Leaf eier fra 24/1-2012

Ladefabrikken

Da er jeg nr 12 med dette problemet. Fikk ikke start på bilen etter forvarming uten ladekontakt i. Prøvde mange ganger å slå den av å på, ventet en time og prøvde igjen.
Jeg fikk bilen 5.2.2012 og hadde ikke dette problemet i fjor. Jeg tror det er 12V batteriet som er for lite og tar kvelden etter et år med Norsk kulle. Snakket nettop med BNH Økern og de hadde fått inn så mange biler i dag så de klarte ikke å få sett på min bil i dag >:(
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Thomas Parsli

Jeg oppfordrer dere som har feil om å oppgi følgende:

* Kjøpstidpunkt
* VIN (f.eks sist fem sifre hvis man ikke ønsker å oppgi hele)
* Har bilen solcellepanel?
* Var bilen koblet til når feilen oppstod

Hvis det er feil i software, vil VIN være meningsfull.
Hvis det er problemer med 12V bør biler med solcellepanel ha færre problemer.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

ravn

Kjøpstidspunkt: 09.01.12
VIN: *** 08427
Solcelle: Ja
Tilkoblet: Nei
Resultat: På verksted

Men angående 12volt: Alt virket, inkl fjernlys. Heller ikke varsel om lav spenning.

Elbillist siden 2002.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA