Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

EL6 på vinterveier test

Startet av Bmw_Tryne, mandag 22. januar 2024, klokken 08:00

« forrige - neste »

SolEL

Nio vant egentlig NAF rekkeviddetest, med ET5. Vinneren kommer ingen til å kjøpe da den koster over 1.1 mil. EL6 var ikke langt bak på 5. plass. Meget sterkt. Konkurrenter som Xpeng G9 og ikke minst ID7 som skulle være det helt store, skuffet stort (koreanske batterier?).
Her er en test på svenske vinterveier:

https://www.youtube.com/watch?v=3uj5KB3CDvw

RJK

Sitat fra: SolEL på søndag 04. februar 2024, klokken 12:38Nio vant egentlig NAF rekkeviddetest, med ET5. Vinneren kommer ingen til å kjøpe da den koster over 1.1 mil. EL6 var ikke langt bak på 5. plass. Meget sterkt. Konkurrenter som Xpeng G9 og ikke minst ID7 som skulle være det helt store, skuffet stort (koreanske batterier?).
Her er en test på svenske vinterveier:

https://www.youtube.com/watch?v=3uj5KB3CDvw
Si meg, selger du disse bilene, siden du legger dette ut i flere tråder?

Som NAF/Motor sier, den reelle vinneren er den med minst avvik. Så da om man skal begynne å trekke vekk resultater basert på bilprisen, så må du altså fjerne ihvertfall de 4 beste. Både HiPhi Z, BMW i5 eDrive 40, Lotus Eletre S, Kia EV9, Xpeng G9 Performance og Nio EL6 gikk lengre basert på oppgitt rekkevidde og faktisk resultat.

Din elskling Nio ET5 Touring kommer altså først på syvende plass.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Rosstopher

Sitat fra: SolEL på søndag 04. februar 2024, klokken 12:38Nio vant egentlig NAF rekkeviddetest, med ET5. Vinneren kommer ingen til å kjøpe

Jeg vet ikke hvor mange som kommer til å kjøpe HiPhi Z, men Nio ET5 som har vært på markedet en stund vet vi i hvertfall at ikke så mange er interessert i å kjøpe.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

BubbaJoFet

Sitat fra: Rosstopher på søndag 04. februar 2024, klokken 21:26
Sitat fra: SolEL på søndag 04. februar 2024, klokken 12:38Nio vant egentlig NAF rekkeviddetest, med ET5. Vinneren kommer ingen til å kjøpe

Jeg vet ikke hvor mange som kommer til å kjøpe HiPhi Z, men Nio ET5 som har vært på markedet en stund vet vi i hvertfall at ikke så mange er interessert i å kjøpe.
Egentlig litt trist, det er en linjelekker bil og antagelig ett godt kjøp i sub 600k segmentet. Men med batteri og vinterdekk koster den 717k om en skal ha varme i rattet og tilhengerfeste (ET5 Touring)

SolEL

Hvor står det at den med minste avvik er vinneren. Det er to kategorier. Rekkevidde test. blir litt snodig hvis en bil vinner som ikke går lengst. Men OK jeg skulle skrevet vant i gåseøyne.
Nio kom å bank på min dør he he

RJK

"– I rekkeviddedelen av El Prix om vinteren er vi opptatt av bilene som leverer minst avvik sammenlignet med den offisielle rekkevidden. Her var HiPhi klart best i dag, sier Sødal."

https://www.naf.no/elbil/elprix-nytt/el-prix-2024-nykommer-kjorte-fra-tesla

Dette er bare ett av stedene, men også i videoer er det helt klart foklus på avviket, og at det skal være minst mulig. Selvsagt vil og resultatet for den som kommer lengst hauses opp. Men den reelle vinneren er altså den med minst avvik fra oppgitt WLTP.

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA