Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det mulig å få reservasjons beløpet tilbake?

Startet av borge, søndag 21. januar 2024, klokken 10:11

« forrige - neste »

borge

Noen som vet hvordan man går frem og om det fungerer? 250 usd.

RJK

Om ryktene om Fisker sin økonomiske situasjon stemmer, så er jeg redd du er i ferd med å tape de pengene. Er de betalt med kredittkort, kan det likevel hende det er en sjanse, om enn små.

Fisker har visstnok ikke solgt i nærheten så mange biler som de forventet, faktisk så få at de er i ferd med å tape all likviditet. Og det er kanskje dårlig stelt med å få inn friske penger, om ikke Herr Fisker klarer å overbevise om at situasjonen snart er bedre, bare de får inn noe frisk kapital.

Disse problemene som meldes på biler som faktisk er levert, bl.a. bremser og ellers buggy programvare, hjelper dog heller ikke på.

Jeg håper selvsagt at dette bare er rykter, og at de vil klare seg, og masse kunder får oppleve de bilene de har på planet.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

arthur

Var det ikke opplyst noen betingelser i forbindelse med reservasjon og behandling av reservasjons beløpet?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

chargedup

Dette er vilkårene fra august 23 til nå hos Fisker: https://www.fiskerinc.com/nb-no/legal/reservation-terms

8. Du kan si opp denne reservasjonen når som helst, uten at du trenger å oppgi grunn, ved å sende et varsel til Fisker Group Inc. via Fisker-appen, på nettstedet eller ved å kontakte kundestøtte (support@fiskerinc.com). når som helst før du inngår en kjøps- eller leasingavtale.

9. Hver første reservasjonsbetaling kan refunderes mot et behandlingsgebyr (som vist i tabell 1) hvis du avbestiller reservasjonen når som helst før kjøps- eller leasingavtalen inngås (alt etter hva som er tilgjengelig). Hver andre reservasjon refunderes i sin helhet dersom du avbestiller reservasjonen når som helst før kjøps- eller leasingavtalen inngås. Alle refusjoner vil bli gjennomført via din opprinnelige betalingsmåte, innen 60 dager etter mottak av skriftlig varsel om avbestillingen. Vær oppmerksom på at Fiskers betalingsoperatør ikke kan behandle forespørsler om å refundere penger via noen annen betalingsmåte.



Dersom du har rett på å få depositumet evt en andel av depositumet anbefaler jeg deg å kontakte de pr e-post ASAP. Fisker har såvidt jeg har skjønt ikke tatt tlf siden før jul i Norge, de skylder på trøbbel med telefonleverandøren... Får du ikke svar pr e-post, send igjen og igjen.

Hvis de ikke svarer og kommer med en løsning innen rimelig tid, kan du reklamere til kredittkortet ditt (dersom du brukte det) og legge ved dokumentasjon om at de ikke svarer og feks vilkårene da du satt inn depositumet. Da vil du med ganske stor sannsynlighet få igjen pengene fra kredittkortleverandøren din. Jeg har reklamert til kredittkortleverandøren mange ganger med hell tidligere, gitt at man har dokumentasjonen i orden.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA