Kjøp av MG4 Extended Range?

Startet av Kaspers1, fredag 12. januar 2024, klokken 09:56

« forrige - neste »

Kaspers1

Er eier av en Tesla Model 3 LR 2019 og vurderer å bytte denne ut nå
Mange biler å velge på, men "faller"  litt for MG4. Må ikke være Tesla og ha trekk på alle hjul og 500 hk...

Til de som har denne bilen; erfaringer, pluss og minuser?

Mats123

Har kjørt Tesla Y, 3 og X - kjører MG4 luxury nå.

MG4 er mye bil for pengene men faller gjennom på infotainment og førerassistanse. Hele skjermopplegget i MG4 er veldig svakt og kan ikke sammenliknes med Tesla. Mulig dette er rettet opp i nyere utgaver men ikke forvent samme opplevelse som i TM3.

OC-Freak

MG 4 har litt bedre kjørekomfort/fjæring sammenlignet med tesla, samt flere knapper for betjening og lavere pris. Samt ser finere ut forfra, men ikke bakfra.  Fordelene slutter vel der.

Infotainment og lydsystem er veldig langt bak tesla, og mange andre elbiler.

Daniel_0007

Sitat fra: OC-Freak på onsdag 14. februar 2024, klokken 00:22MG 4 har litt bedre kjørekomfort/fjæring sammenlignet med tesla, samt flere knapper for betjening og lavere pris. Samt ser finere ut forfra, men ikke bakfra.  Fordelene slutter vel der.

Infotainment og lydsystem er veldig langt bak tesla, og mange andre elbiler.

Vil tro at highland har vel så bra kjørekomfort.
Model 3 2019 LR Rwd

OC-Freak

Det kan godt hende. Men å ikke ha blinklys hendel er for min del uaktuelt. Samt at til og med girvalg er vel via skjermen? Det blir for mye som MÅ betjenes via skjermen på nyeste Tesla modellene.

RJK

Girvelger er å velge fremover, bakover eller Park. Det er ikke som en icebil med manuelt gir der man stadig må bort å bytte. Jeg klarer rett og slett ikke se at det er noe å bekymre seg for.

Blinklys er noe tilvenning, men følte det temmelig lett så lenge man innstiller seg på hvor knappen befinner seg ved hhv. 90, 180 0g 270 grader i hver retning! Men den er jeg med på at er værre for noen.

Ellers er Highland veldig behagelig å kjøre. Hadde glatt valgt en slik, om den hadde hatt bedre lagringsplass, for det savner jeg virkelig i min bil selv om jeg har gjort noen tilpasninger for å dekke opp bedre. Men det styrer veldig hva jeg ønsker av neste bil i henhold til lagring. TMY Juniper blir nok knall! Men håper de kommer med V2L... ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Øyvind.h

Hender jo man stadig må bytte. Eksempelvis på parkeringsplasser. Men om horn, blinklys og alt annet var samlet på skjerm ville det blitt forsvart det også.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

RJK

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 14. februar 2024, klokken 20:58Hender jo man stadig må bytte. Eksempelvis på parkeringsplasser. Men om horn, blinklys og alt annet var samlet på skjerm ville det blitt forsvart det også.
Nei, det hadde ikke kunne vært forsvart på samme måte. Poenget er at det fremdeles må være innenfor rekkevidde uten å måtte strekke seg til en skjerm som ligger til siden for rattet. Skjermen skal være er hjelpemiddel, ikke primært område for ordinær kjøring.

Girvelger på kanten av skjermen ser jeg på som unntaket, da man uansett må stoppe for å bytte mellom drive og revers, det er ikke noe man gjør i fart. Og den kommer innenfor rekkevidde på en helt annen måte enn når man må lengre inn på skjermen for å rekke frem.

At det krever litt tilvenning i starten, er ikke det samme som at det er ubrukelig, det er bare en forutinntatt holdning på nivå med det jeg mener om denne påstanden din, som altså ikke holder vann.

Jeg har valgt å si minst mulig om dette med knapp for å blinke, inntil jeg faktisk testet det selv. Og som sagt, alle disse YT-videoene og artiklene om hvor ille det er, synes jeg er total overdrivelse, etter at jeg faktisk testet det i praksis. Og flere kritiserer dette ut fra andres skriverier, uten at man faktisk har testet det ut selv.
Bosted Oslo

turfsurf

Sitat fra: RJK på onsdag 14. februar 2024, klokken 23:19Og som sagt, alle disse YT-videoene og artiklene om hvor ille det er, synes jeg er total overdrivelse, etter at jeg faktisk testet det i praksis. Og flere kritiserer dette ut fra andres skriverier, uten at man faktisk har testet det ut selv.
For mange er det viktigere å uttrykke sin misnøye med ting de ikke liker enn det å faktisk finne ut hvordan det er.

Noen av oss takler forandring bedre enn andre.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RJK

Sitat fra: turfsurf på torsdag 15. februar 2024, klokken 06:31
Sitat fra: RJK på onsdag 14. februar 2024, klokken 23:19Og som sagt, alle disse YT-videoene og artiklene om hvor ille det er, synes jeg er total overdrivelse, etter at jeg faktisk testet det i praksis. Og flere kritiserer dette ut fra andres skriverier, uten at man faktisk har testet det ut selv.
For mange er det viktigere å uttrykke sin misnøye med ting de ikke liker enn det å faktisk finne ut hvordan det er.

Noen av oss takler forandring bedre enn andre.
Jupp, godt sagt og totalt og fullstendig enig.

Det gjelder å kunne sortere ut god info som kan være viktig for et godt eierskap med en bil, og sjalte unna info som er preget av synsing, både negativ og positiv.

Og som sagt, test nå først om man ellers synes bilen virker midt i blinken, for å se om kritikken har noe for seg eller ikke!
Bosted Oslo

Kaspers1

Nå har jeg hatt MG Extended Range i 2 uker og er storfornøyd. Mer komfortabel å kjøre enn Teslaen da den har et "mykere oppset" på fjæringen
God fremkommelighet på vinterføre og bra rekkevidde. Det jeg savner er storskjermen og mulighet til automatisk oppvarming av batteriet før lading ved langtur

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA