Ikke klima på tilkoblet bil?

Startet av repvik, onsdag 03. januar 2024, klokken 19:40

« forrige - neste »

repvik

Andre som har opplevd dette? Om bilen er ferdig oppladet men står tilkoblet lader, skrus ikke klima på når jeg setter på dette via BlueLink. Bilen bekrefter at klima starter opp, men når jeg kommer fram til bilen er det like fordømt -15 i kupeen. Om jeg starter klima før bilen er ferdig oppladet, starter det fint.

Dette ser jo ut til å ha vært fikset i TSB 23-01-067H, som forhandler mener er utført. Men jeg har fortsatt problemer.

Eladdin - Elbilfareren

Samme har jeg opplevd, og fortalte det til kundebehandler i forbindelse med km-service i høst.
Han sa flere har fortalt om problemet og skulle sjekke det opp, så han noterte navn, nummer og problem. Dette var i november. Han ringte aldri tilbake...
Men det er heldigvis mer unntak enn regel at varmen ikke starter ved fjernstyrt forvarming.
Elbil er verdens beste bil. 🥰😇
Elbil er best.
Lenge leve elbil, Hurra, Hurra, HurrAAAAA!

Hyundai Kona og 2 stk Ioniq, utstyrt med ratt, vinduer, hjul og seter

deep750

Har samme problem her og.
Sikkert ikke relatert, men fortsatt irriterende; oppdaget at klima stopper om jeg åpner bakluka. Om jeg åpner dørene skjer det ikke...

repvik

Nå har forhandler sett på problemet 3 ganger. De har enten ikke klart å reprodusere problemet, eller bare resatt infotainment-unit.
Mistenker de ikke klarer reprodusere det om bilen har hatt kontakt med nøkkel i perioden mellom ferdig lading og når klima blir forsøkt skrudd på. For da vet jeg at det fungerer som det skal.

repvik

Verkstedet har nå bytta PTC varmeelement, og dette ser ut til å ha løst problemet.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA