Juleoppdatering 2023.44.30.x (bla.a. fotoboks-varsler)

Startet av eltex, torsdag 07. desember 2023, klokken 14:23

« forrige - neste »

ronnynilsen

Har kommet en oppdatering fra S3XY buttons også, som gjør at man kan leke litt med RWD og Drift mode på AWD biler.

Har ikke hatt tid til å teste, og er vel ikke så nyttig, men kan jo være litt gøy å teste ut RWD og se om man kunne klart seg med den i litt vanskelige stigninger på snø.
Tesla model Y LR 2022

Contango

Sitat fra: førategangtesla på fredag 22. desember 2023, klokken 21:15...jeg kan med hånden på hjertet si at jeg klarer meg uten sensorer.
Har du noen erfaring med hvordan den håndterer forandringer mens parkert? Eksvs at det kommer en annen bil som parkerer der det tidligere var åpent? Registrerer den det med kameraene og informasjonen er oppdatert når man setter seg inn igjen? Tenker spesielt på frontkameraets blindsone.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

førategangtesla

Sitat fra: Contango på fredag 22. desember 2023, klokken 23:16
Sitat fra: førategangtesla på fredag 22. desember 2023, klokken 21:15...jeg kan med hånden på hjertet si at jeg klarer meg uten sensorer.
Har du noen erfaring med hvordan den håndterer forandringer mens parkert? Eksvs at det kommer en annen bil som parkerer der det tidligere var åpent? Registrerer den det med kameraene og informasjonen er oppdatert når man setter seg inn igjen? Tenker spesielt på frontkameraets blindsone.

Har lite erfaring der. Men i dag så kom jeg ut med parkert bil ved siden av min, den stod på skjermen når jeg satte bilen i revers og assistenten åpnet opp, det samme gjelder motsatt vei når jeg er parkert og bilen ved siden av har kjørt bort, da har jeg et tomt hull ved siden av bilen min. Jeg må prøve dette litt mer, jeg har ærlig talt ikke tenkt på det. I disse tilfellene her så har jeg brukt sentry mode, mulig at dette også kan ha noe å si.

Handyman

Sitat fra: Otkristo på fredag 22. desember 2023, klokken 19:16
Sitat fra: turfsurf på fredag 22. desember 2023, klokken 17:14
Sitat fra: førategangtesla på fredag 22. desember 2023, klokken 14:11-Fotoboksvarsler fungerer under navigering, gir ingen lyd fra seg så det kunne jo være ønskelig med lyd.
Får du noe varsel? Her er det bare ett lite ikon på kartet.
Dessverre ingen lydvarsel. Oppdaget enkelte fotobokser som ikke er med i kartet.
Tesla beskriver det ikke som fotoboksvaresel. De beskriver det som ikoner langs ruten.
Det er altså ikke et varsel om fotobokser slik mange ser ut til å tro.
Her er litt info om de ulike symbolene:
https://www.notateslaapp.com/news/1839/an-in-depth-look-at-teslas-new-traffic-lights-and-speed-camera-icons-all-possible-icons-and-what-they-mean
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Contango

Sitat fra: førategangtesla på fredag 22. desember 2023, klokken 23:43I disse tilfellene her så har jeg brukt sentry mode, mulig at dette også kan ha noe å si.
Ja, om det gjør en forskjell eller om det evt blir noe høyere vampiredrain uten Sentry. Mulig dette blir litt detaljorientert men er nysgjerrig på logikken. Er kanskje ikke alene her inne om det...
Synes uansett det er strålende at dere med biler uten sensorer er positive, og at funksjonaliteten også kan toppe den vi med sensorer har nå. Velfortjent etter så lang ventetid.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

turfsurf

Sitat fra: førategangtesla på fredag 22. desember 2023, klokken 20:48Jeg får ikke opp en stor varselboks på skjermen, men det står en varsel på toppen av navigeringen i boksen på toppen av skjermen.
Hm, det la jeg ikke merke til. Får sjekke i morgen. Ikke mye nytte hvis man ikke legger merke til det da :)
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Radial

Sitat fra: ronnynilsen på fredag 22. desember 2023, klokken 22:59Har kommet en oppdatering fra S3XY buttons også, som gjør at man kan leke litt med RWD og Drift mode på AWD biler.

Har ikke hatt tid til å teste, og er vel ikke så nyttig, men kan jo være litt gøy å teste ut RWD og se om man kunne klart seg med den i litt vanskelige stigninger på snø.

Oiiiii, driftmode er noe jeg kan vurdere Commander(se3xybuttons) for🥳

#tidligere_drifter😂
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

førategangtesla

Sitat fra: turfsurf på lørdag 23. desember 2023, klokken 09:42
Sitat fra: førategangtesla på fredag 22. desember 2023, klokken 20:48Jeg får ikke opp en stor varselboks på skjermen, men det står en varsel på toppen av navigeringen i boksen på toppen av skjermen.
Hm, det la jeg ikke merke til. Får sjekke i morgen. Ikke mye nytte hvis man ikke legger merke til det da :)

Nei, egentlig ikke  :laugh:  :police:  :police:

Det tenkte jeg på i går, man sitter jo ikke å kikker på skjermen hele tiden. Hadde jeg ikke visst om disse fotoboksene så hadde jeg nok kanskje ikke lagt merke til noe som helst.

Kanskje mat til senere oppdateringer.

Rosstopher

Sitat fra: Radial på lørdag 23. desember 2023, klokken 11:34
Sitat fra: ronnynilsen på fredag 22. desember 2023, klokken 22:59Har kommet en oppdatering fra S3XY buttons også, som gjør at man kan leke litt med RWD og Drift mode på AWD biler.

Oiiiii, driftmode er noe jeg kan vurdere Commander(se3xybuttons) for🥳

#tidligere_drifter😂

Det tenkte jeg også! Trur plutselig de ble verdt pengene!
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler og diverse kjøretøy

førategangtesla

Jeg var en tur i dag og testet litt med den nye assistenten. Beklager hvis det blir noe tull med bildene her, noen er litt store så prøver å redusere størrelsen, det kan hende at det går over flere poster. Men jeg prøver meg.

Første to bildene er fra parkering utenfor butikken i det jeg skulle rygge ut. Legg merke til at bilen ser gjerde og at det går en vei ned på baksiden.

Edit: jeg var i ferd med å rygge ut her, jeg parkerte ikke så skjevt. Hehe.. Måtte bare nevne det.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

førategangtesla

Parkerte i parkeringskjeller og tok noen bilder i det jeg parkerte. Her var ganske tomt når jeg ankom og parkerte, men når jeg dro så var det flere som hadde parkert i nærheten til meg. Jeg registrerte at bilene som var parkert etter meg dukket opp på skjermen umiddelbart når park assist åpnet seg opp.

Her kommer bilder rett etter at jeg ankom og parkerte.

førategangtesla

Fortsetter etter parkering.

førategangtesla

Ett til. Ser døren bak på veggen.

førategangtesla

Så var det bilder når jeg skulle dra. Da har flere parkert rundt meg. Bilen har sett dette imens, eller i det assistenten åpner. Bildet med de parkerte bilene er der umiddelbart når bildet åpner seg opp. Bilen på min venstre side kan man se har parkert litt langt frem, mangler den sensorer?  :laugh:  :laugh:

Her kommer bilder når jeg skal dra.

Du kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget.

Nihon

Bilen gjør ingenting mens den står parkert så det er ikke noe ekstra vampiredrain. Det du ser på skjermen er hva bilen kan se når du aktiverer assistenten og alt generes i sanntid.
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA