Thomas vant, men fikk ikke pengene: – Tesla presset meg hardt

Startet av Boikott My Ass, ons 06. des 2023, kl. 00:14

« forrige - neste »

hELgenen

Sitat fra: Bmw_Tryne på ons 06. des 2023, kl. 00:14https://www.motor.no/aktuelt/slik-mener-thomas-han-ble-presset-av-tesla/260828

Og etter den saken kjøpte han en ny Tesla...

Tesla vil jo før eller siden møte en kunde som har råd til å kjøre saken hele veien og da kommer man ikke langt med slike trusler. Burde også være mulig å kjøpe en forsikring som kunne anvendes i slike tilfeller? Aktører som Tesla forsøker å undergrave en praksis man har hatt i Norge om å følge vedtak i forbrukertvist utvalg hvilket kanskje krever en lov endring for å beskytte?

Electric cars in Norway

Ingeniøren

Sitat fra: hELgenen på ons 06. des 2023, kl. 05:34
Sitat fra: Bmw_Tryne på ons 06. des 2023, kl. 00:14https://www.motor.no/aktuelt/slik-mener-thomas-han-ble-presset-av-tesla/260828

Og etter den saken kjøpte han en ny Tesla...

Tesla vil jo før eller siden møte en kunde som har råd til å kjøre saken hele veien og da kommer man ikke langt med slike trusler. Burde også være mulig å kjøpe en forsikring som kunne anvendes i slike tilfeller? Aktører som Tesla forsøker å undergrave en praksis man har hatt i Norge om å følge vedtak i forbrukertvist utvalg hvilket kanskje krever en lov endring for å beskytte?

Og er ikke dette religion så vet ikke jeg. Alle religioner har svin på skogen men de som tror venner det døve øret til..  Musk'n vet å trykke på de rette knappene for de som ikke har noe annet å tro på  :)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og Sunstyle integrerte solceller på taket

Rosstopher

Sitat fra: Ingeniøren på ons 06. des 2023, kl. 08:55Og er ikke dette religion så vet ikke jeg. Alle religioner har svin på skogen men de som tror venner det døve øret til..  Musk'n vet å trykke på de rette knappene for de som ikke har noe annet å tro på  :)

Han har nok (som så mange andre av oss) oppdaget at selv etter årevis med lovnader om Tesla-killers, og om at når bare de gamle produsentene begynner å lage elbiler så slår de enkelt Tesla, så er det fortsatt ingen som klarer å levere den samme kombinasjonen av teknologi som Tesla. Det var i hvert fall ikke det når jeg kjøpte Model Y. Håper noen klarer å matche Tesla neste gang jeg skal handle så jeg har et reelt valg.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler og diverse kjøretøy

filtvet

Som sagt flere ganger, kommer ikke til å eie en Tesla uten garanti.

SurSnasen

Sitat fra: Rosstopher på ons 06. des 2023, kl. 11:24Han har nok (som så mange andre av oss) oppdaget at selv etter årevis med lovnader om Tesla-killers, og om at når bare de gamle produsentene begynner å lage elbiler så slår de enkelt Tesla, så er det fortsatt ingen som klarer å levere den samme kombinasjonen av teknologi som Tesla. Det var i hvert fall ikke det når jeg kjøpte Model Y. Håper noen klarer å matche Tesla neste gang jeg skal handle så jeg har et reelt valg.

Det finnes da flere som leverer vel så bra pakker som Tesla? Selv synes jeg det er Tesla som henger etter de andre i totalpakken. Elendig viskerautomatikk. Elendig fjernlysautomatikk. Ikke Matrix-lys. Ikke HUD. Ikke 360-parkeringskamera. Manglende praktiske løsninger. Overdreven minimalisme. Ladenettverksfordelen har de heller ikke lengre. App-funksjonalitet fås hos de andre også. Kjørekomforten er så som så.

Hva om det var Tesla som hadde kommet ut med G9, og BYD som hadde Model Y? Hvordan hadde salgstallene for de to modellene da sett ut? Eller om det var Tesla som hadde ID.4, og Volkswagen som solgte Modell Y?

Ingeniøren

Personlig forstår jeg ikke at han vil fortsette med noen som har presset han opp i et hjørne til tross for at han har rett og bare fordi de vet de er store og kan bære det over tid. Bare se hvordan de behandler arbeiderne sine samt nekter å svare media. Der er de dog ikke store nok til å vinne. Dritt selskap spør du meg.. For å forsette med slike må du være rimelig fanboy og hekta...

Hva om Tesla trekker ser ut av Skandinavia - Elon er vel troende til det. Da står dere der med bilene deres, ikke det at jeg tror han er SÅ GAL, men tenk tanken...
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og Sunstyle integrerte solceller på taket

Rosstopher

Sitat fra: SurSnasen på ons 06. des 2023, kl. 14:03Det finnes da flere som leverer vel så bra pakker som Tesla? Selv synes jeg det er Tesla som henger etter de andre i totalpakken. Elendig viskerautomatikk. Elendig fjernlysautomatikk. Ikke Matrix-lys. Ikke HUD. Ikke 360-parkeringskamera. Manglende praktiske løsninger. Overdreven minimalisme. Ladenettverksfordelen har de heller ikke lengre. App-funksjonalitet fås hos de andre også. Kjørekomforten er så som så.

Hva om det var Tesla som hadde kommet ut med G9, og BYD som hadde Model Y? Hvordan hadde salgstallene for de to modellene da sett ut? Eller om det var Tesla som hadde ID.4, og Volkswagen som solgte Modell Y?

Ja, Tesla sine biler er langt fra perfekte, men brukergrensesnittet i f.eks. ID.4 er jo nærmere noe man ville forventet i 2010 enn det vi er vant med fra telefoner, nettbrett, etc. i dag. Det virker helt fjernt for meg å betale en halv million for en bil som blir utklasset når det gjelder brukergrensesnitt, respons o.l. av en mobiltelefon til en tusendel av prisen. Man skal jo sitte og trykke på den skjermen mange ganger om dagen.

G9 ser bra ut. Sånt var ikke tilgjengelig forrige gang jeg handlet bil. Hvis Xpeng har ordentlig fotfeste i Norge neste gang jeg skal handle bil vil de bli vurdert.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler og diverse kjøretøy

turfsurf

Sitat fra: Ingeniøren på ons 06. des 2023, kl. 14:36Hva om Tesla trekker ser ut av Skandinavia - Elon er vel troende til det. Da står dere der med bilene deres, ikke det at jeg tror han er SÅ GAL, men tenk tanken...
Tja, jeg vet ikke. Ser godt for meg at Tesla trekker seg ut av Skandinavia hvis ikke EM skjønner forskjellen på Scandinaviske og Amerikanske unions. Men er litt enig når det gjelder Sverige, de som setter likhetstegn mellom Norske og Svenske fagforeninger bør ta seg en tur over grensen og jobbe litt der.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: SurSnasen på ons 06. des 2023, kl. 14:03Det finnes da flere som leverer vel så bra pakker som Tesla? Selv synes jeg det er Tesla som henger etter de andre i totalpakken. Elendig viskerautomatikk. Elendig fjernlysautomatikk. Ikke Matrix-lys. Ikke HUD. Ikke 360-parkeringskamera. Manglende praktiske løsninger. Overdreven minimalisme. Ladenettverksfordelen har de heller ikke lengre. App-funksjonalitet fås hos de andre også. Kjørekomforten er så som så.
Totalpakke er vanskelig å diskutere, da man har forskjellige preferanser og behov.

Vi har Audi og Tesla, og Teslaen er både mere praktisk og bedre designet. Helt sykt mange enkeltpaneler på Audien, som gjør at man får mange skjøter. Og når man vasker bilen er det umulig å få den tørr, da det samler seg vann over alt, som renner ned og lager striper.

Når jeg setter meg inn i bilen er CarPlay klar først etter flere minutter, hvis det i det hele tatt skjer automatisk. På Teslaen hører jeg på podcast i det jeg rygger ut garasjen. Appen til Audi er helt tilfeldig oppdatert, og feiler jevnlig på å sende kommandoer.  Og bilen er helt random på å vite hvem som sitter i førersetet, og man må bekrefte/velge fører hver gang. Nøkkel må man ha med seg og.

Og selv om det er 360 kamera så hjelper ikke det noe som helst når skjermen er liten og lysstyrken så dårlig at man uansett ikke ser hvor bilen står. Spyleren på kameraet bak er jo og så dårlig at de kunne spart seg det. Duger bare til å fjerne støv.

Og HUD hadde jeg betalt for å fjerne.

YMMV.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Øyvind.h

Det fremstår som stockholms-syndrom når en blir så til de grader overkjørt og truet av selskapet, men velger å sende 5-600k til selskapet etterpå. Spesielt når det er så mange gode alternativer, som på mange områder er mye bedre. Når S og X rullet ut av fabrikken var det jo ikke så mye å velge mellom. Nå er det mange alternativer, og flere av dem er mye bedre på ganske så mye.
Jeg hadde Tesla ganske lenge, og selv om det var en del problemer og problemer med service og organisasjon, forble jeg allikevel kunde ganske lenge fordi de var rause når ting kulminerte. Dvs det løste seg stort sett tilslutt, selv om det forutsatte en del frustrasjon og henvendelser. Har fått byttet vesentlig mer på Model X enn jeg tror jeg ville fått hos andre merker.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

filtvet

Enig, hadde jeg blitt behandlet så dårlig hadde jeg garantert ikke kjøpt en ny.

Electric cars in Norway

Sitat fra: filtvet på ons 06. des 2023, kl. 17:52Enig, hadde jeg blitt behandlet så dårlig hadde jeg garantert ikke kjøpt en ny.
Ja det er helt sikkert. Da hadde det blitt et helt annet bilmerke. 

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA