Ripe i lakken

Startet av kaffer90, søn 12. nov 2023, kl. 11:41

« forrige - neste »

kaffer90

Hei,

Har klart å få en ripe i lakken på TMY cherry red. Må lakkere hele døra for at det skal bli fint, i følge flere verksteder jeg har pratet med.

Er det noen som har erfaring med dette og hvordan resultatet er? Noen anbefalte verksteder i Oslo?

Håvar

Kjedelig

Litt ot:
Jeg ble advart mot dette av et familiemedlem som har mesterbrev innen oppretting. Første reaksjon da jeg valgte fargen var "lykke til med omlakkering"

Håper du får et ok resultat  :+1:
Fargen er vel såpass ny forsatt at få/ingen har erfaring med den
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Handyman

Sjekk med verksteder som foretar lakkreparasjoner uten store omlakkeringer. De er vel de beste til å kunne svare på om det vil bli bra.
Jeg fikk et lite felt på Midnight silver uten at det var mulig å se i ettertid. Ble fortalt av mange i forkant at det nok ikke var mulig.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Klykken

Umulig å si uten bilder og egentlig å besiktige bilen, men som oftest kan riper flekklakkeres og i noen tilfeller poleres bort.

Ville hørt med andre enn lakkeringsverksted. Sjekk ut detailere i nærområdet f.eks. De fleste seriøse vanker også på Detailersclub.no sine forumer, så ville startet der.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

førategangtesla

Sitat fra: kaffer90 på søn 12. nov 2023, kl. 11:41Hei,

Har klart å få en ripe i lakken på TMY cherry red. Må lakkere hele døra for at det skal bli fint, i følge flere verksteder jeg har pratet med.

Er det noen som har erfaring med dette og hvordan resultatet er? Noen anbefalte verksteder i Oslo?

Tar du dette av egen lomme eller på forsikringen? Isåfall så har vel forsikringsselskapet verksteder de bruker land og strand, da ville jeg ha hørt med de.

arthur

Trolig ikke så fornuftig å ta en slik skade på forsikringen da det ofte vil kunne medføre egenandel, tap av bonus, eller å bruke opp en opparbeidet fordel som kan være grei å ha til en annen dag.

Firmaer som driver med micropaint vil ofte fikse slike skader for en brøkdel av hva et merkeverksted vil kreve.

Handyman

Sitat fra: arthur på tir 14. nov 2023, kl. 09:10Firmaer som driver med micropaint vil ofte fikse slike skader for en brøkdel av hva et merkeverksted vil kreve.
Og ofte til lavere pris enn egenandelen alene.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

arthur

Sitat fra: Handyman på tir 14. nov 2023, kl. 09:20
Sitat fra: arthur på tir 14. nov 2023, kl. 09:10Firmaer som driver med micropaint vil ofte fikse slike skader for en brøkdel av hva et merkeverksted vil kreve.
Og ofte til lavere pris enn egenandelen alene.

Ja, det er også in erfaring. En rask tur innom og man får pris der og da, raskt å få time, og har selv ikke hatt noe negativt å utsette på de småjobbene jeg selv har fått utført.

Autowinder

Var nylig inne og fikk dellakkert støtfanger med strøkent resultat, Bilkosmetikk på Økern. Stikk innom og hør med dem om de fikser din farge, i såfall får du pris der og da. Jeg sparte over 10600kr på å dra dit.

https://www.bilkosmetikk.no/?gclid=EAIaIQobChMI2Pm45qTEggMVIACiAx3OEw9wEAAYASAAEgKJNfD_BwE

De har også mottak på Hvalstad og Drammen. Fikk det ordnet på 3 dager og bilen igjen samme dag. Må vente med vask selv i to uker etterpå pga herding.
TMY 2025 LR AWD • BMW i3 2022 120ah FC

TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL INNLEVERING, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

kaffer90

Takk for svar. Fikk ordnet dette hos MPS ensjø med strøkent resultat. Ser ikke tegn til at det er lakkert over verken på nært hold eller avstand.

Electric cars in Norway

Sitat fra: kaffer90 på lør 23. des 2023, kl. 21:37Takk for svar. Fikk ordnet dette hos MPS ensjø med strøkent resultat. Ser ikke tegn til at det er lakkert over verken på nært hold eller avstand.
Bra kaffer. :+1: Og disse MPS gutta er skikkelig billige og flinke også. Det er min erfaring.

Håvar

Sitat fra: kaffer90 på lør 23. des 2023, kl. 21:37Takk for svar. Fikk ordnet dette hos MPS ensjø med strøkent resultat. Ser ikke tegn til at det er lakkert over verken på nært hold eller avstand.

Knall! Godt å høre :D
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA