Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model S - reservasjonsoversikt

Startet av Øyvind.h, mandag 26. november 2012, klokken 12:39

« forrige - neste »

glaserud

VIN er engelsk for chassisnummer. (Vehicle Identification Number)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Roger Kolbu

Sitat fra: pnq på onsdag 28. august 2013, klokken 16:44
Er nybegynner her; Hva er VIN nummer? Gikk fra RN nummer til chassinummer tror jeg....
VIN er "Vehicle Identification Number" - altså nøyaktig det samme som chassisnummer... ;)
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

eledille

#392
Fikk bekreftet månedsskiftet sep/okt i dag av Roxana, VIN 159xx.


.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Libbis

Måtte legge min markering inn på nytt, da den gamle var borte...
Oppdaget dette tilfeldig når jeg skulle se om det var noen flere bestillinger i mitt distrikt.
Tesla Model S
Brun standard m/alt utstyr.
Kambo

BjørnP85

I følge Tesla Trondheim indikerer VIN-nr. ingen ting om produksjonstidspunkt.  Ser at flere på forumet har nummer langt bak meg, men de har fått beskjed om at bilen er satt i produksjon. Får fortsatt opp - leter etter deler - det har de gjort i over to måneder. Håper de finner alle deler så jeg får bilen i november.  8)
P85 2013 - solgt
90 D 28.12.2016
TM3 reservert

Freemont

Har også fått en oppdatering fra Tesla UK 3/9
Levering mid november for min S85 ikke perf.
P2397
VIN 16903
85kWh Batteri 19" Black , Black Leather, + + +
Var i utgangspunktet september/october
Har blitt "sourcing deler" siden begynnelsen AV juli

RSandven

Det begynner å nærme seg her ja :D

Fikk Mail fra Roxana i dag ang. forsinkelsene:
"...Based on available production slots and the organisation in terms of material demand.I understand that this is not ideal for you. Unfortunately we are still learning and improving our processes and in this regards a fault calculation was the base for a re calculation."
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

TerjeV

Sitat fra: RSandven på onsdag 04. september 2013, klokken 16:34
Det begynner å nærme seg her ja :D

Fikk Mail fra Roxana i dag ang. forsinkelsene:
"...Based on available production slots and the organisation in terms of material demand.I understand that this is not ideal for you. Unfortunately we are still learning and improving our processes and in this regards a fault calculation was the base for a re calculation."

Og den nevnte "re calculation", -hvilken leveringsdato kom den fram til?
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

RSandven


Sitat fra: TerjeV på onsdag 04. september 2013, klokken 18:39
Sitat fra: RSandven på onsdag 04. september 2013, klokken 16:34
Det begynner å nærme seg her ja :D

Fikk Mail fra Roxana i dag ang. forsinkelsene:
"...Based on available production slots and the organisation in terms of material demand.I understand that this is not ideal for you. Unfortunately we are still learning and improving our processes and in this regards a fault calculation was the base for a re calculation."

Og den nevnte "re calculation", -hvilken leveringsdato kom den fram til?

Fortsatt slutten av november, så det smøres...
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Libbis

Min markering var plutselig borte fra kartet, har lagt den inn på nytt...
Tesla Model S
Brun standard m/alt utstyr.
Kambo

espenlg

Mulig feil tråd og sikkert noen som har spurt om det før, jeg har bare ikke svart belte i søk.

Jeg har *endelig* fått bestemt meg nå i helgen og betalt depositum på en Model S 85kwh. Når kan jeg typisk forvente at den kan bli levert - sånn avrundet til nærmeste måned?
S85 | Grå | 19" | Alt utstyr minus luft, hylle og 7-seter.
Bestilt 06.09.13 | Bekreftet 09.09.13 | VIN 24.09.13 | I produksjon 03.01.14 | Levering 21.02.14

stianrod

Sitat fra: espenlg på mandag 09. september 2013, klokken 00:05
Mulig feil tråd og sikkert noen som har spurt om det før, jeg har bare ikke svart belte i søk.

Jeg har *endelig* fått bestemt meg nå i helgen og betalt depositum på en Model S 85kwh. Når kan jeg typisk forvente at den kan bli levert - sånn avrundet til nærmeste måned?

Gratulerer!  ;D
Tipper levering feb/mars/april.  De er ganske langt etter i levering allerede, men det kan hende de kan kjøre seg inn, når det verste trøkket har gitt seg.  Jeg har levering sept/okt i kontrakt, men ser for meg tidlig desember. Har du fått sekvensnr? Hvis ikke, så kan du poste det her når du får det :)

I mellomtiden får du gjøre som oss andre.  Lese forumet opp og ned, se alt av video på youtube, gjerne flere ganger. Og generelt bli litt smågal ;)

Men grattis med bestilling, og velkommen i det "gale" selskap :)
Tesla Model S P85 2014

espenlg

I det jeg fikk svar her så fikk jeg faktisk en mail fra dem hvor det står "Your delivery preference is January, 2014.".. så.. Enten så betyr det at de muligens kan levere i januar eller så betyr det at de tror jeg ønsker den levert i januar (har sånn sett ikke blitt spurt ;)) og at de skal gjøre så godt de kan?

Det blir hvertfall julaften uansett!

Håper jeg tok de rette valgene på ekstrautstyr - sånn kort oppsummert ble det dette "19" Hjul, 85 kWh Batteri, Dobbeltlader, Grå Metallic Lakk, Lydstudio-pakke, Panoramatak i helglass, Parkeringsassistent, Piano sort interiør dekor, Sikkerhetspakke, Sort Nappa-skinn interiør, Standard fjæring, Superlader Hardware, Tech-pakke, Vinterpakke"
S85 | Grå | 19" | Alt utstyr minus luft, hylle og 7-seter.
Bestilt 06.09.13 | Bekreftet 09.09.13 | VIN 24.09.13 | I produksjon 03.01.14 | Levering 21.02.14

stianrod

Det der blir en nydelig bil :) Jeg også synes det var bedre med en fullspekka 85kW enn en ribba Perf. Prisen blir jo ca det samme.  Mye bil for pengene.  Jeg valgte luft, men er veldig i tvil... Hørt det blir dyrt med rep, og at vanlig fjæring på denne bilen er veldig bra.

Så den grå live i Trondheim for et par dager siden.  Meeeget stilig altså! :) 
Tesla Model S P85 2014

Jærbuen

Sitat fra: espenlg på mandag 09. september 2013, klokken 00:49
I det jeg fikk svar her så fikk jeg faktisk en mail fra dem hvor det står "Your delivery preference is January, 2014.".. så.. Enten så betyr det at de muligens kan levere i januar eller så betyr det at de tror jeg ønsker den levert i januar (har sånn sett ikke blitt spurt ;)) og at de skal gjøre så godt de kan?



Når fikk du denne mailen? Jeg bestilte på fredag, ennå ikke mottat noen mail .....

Bestilte nesten samme pakka som deg, men droppa dobbeltlader, og valgte sort farge. Blir nok bra uansett :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA