Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model S - reservasjonsoversikt

Startet av Øyvind.h, mandag 26. november 2012, klokken 12:39

« forrige - neste »

Nuvolari

Sitat fra: jsu224 på onsdag 22. mai 2013, klokken 17:39
Sitat fra: stianrod på onsdag 22. mai 2013, klokken 16:49
Gratulerer!  :)

Har du gjort deg noen tanker rundt spesifikasjoner, farge, interiørvalg og pakker?
Ja..fryktelig mange :-)
Har begynt elimineringsmetoden og sitter igjen med brun med beige interiør, rød med sort (rød søm), blå med beige eller mørk grå med sort (rød søm). Har lyst på 21tommerhjulene siden jeg liker turbinlooken, men liker ikke at jeg da i tillegg må kjøpe vinterhjul. Blir performance 85 i hvert fall.

Så om du kjøper 19" trenger du ikke vinterdekk?
Det må du nesten forklare.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

valvolainen

De 'helårsdekkene' er nok ikke serlig gode vinterdekk.
Norden har andre vinterdekk enn resten av verden.

Nuvolari

Sitat fra: valvolainen på onsdag 22. mai 2013, klokken 18:50
De 'helårsdekkene' er nok ikke serlig gode vinterdekk.
Norden har andre vinterdekk enn resten av verden.

Jeg blir rimelig overrasket om noen kjøper en performance bil til 500.000,- også putter på helårsdekk som ikke fungerer hverken på sommer eller vinter.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

jsu224

Sitat fra: Nuvolari på onsdag 22. mai 2013, klokken 18:30
Sitat fra: jsu224 på onsdag 22. mai 2013, klokken 17:39
Sitat fra: stianrod på onsdag 22. mai 2013, klokken 16:49
Gratulerer!  :)

Har du gjort deg noen tanker rundt spesifikasjoner, farge, interiørvalg og pakker?
Ja..fryktelig mange :-)
Har begynt elimineringsmetoden og sitter igjen med brun med beige interiør, rød med sort (rød søm), blå med beige eller mørk grå med sort (rød søm). Har lyst på 21tommerhjulene siden jeg liker turbinlooken, men liker ikke at jeg da i tillegg må kjøpe vinterhjul. Blir performance 85 i hvert fall.

Så om du kjøper 19" trenger du ikke vinterdekk?
Det må du nesten forklare.

Da beklager jeg hvis jeg var lite presis. Jeg har fått en oppfattelse av at om man velger 21 tommer til økt pris så følger ikke det andre felgsettet med, ergo må du betale for sett nr 1 OG sett nr.2. ( er det feil? ) Hvis du velger 19 tommer så er det standard.

laumb

Hvis du betaler ekstra for 21", så mister du 19" - ja.
Hvis du kjøper 19", så får du de med sommerdekk.

Skal du da ha vinterhjul så må dette kjøpes utenom, både felg og dekk.

jsu224

Sitat fra: laumb på onsdag 22. mai 2013, klokken 22:51
Hvis du betaler ekstra for 21", så mister du 19" - ja.
Hvis du kjøper 19", så får du de med sommerdekk.

Skal du da ha vinterhjul så må dette kjøpes utenom, både felg og dekk.

Aha...da er man jo "like langt" Får man bilen levert i vintermnd så er man uansett avhengig av at Tesla tilbyr vinterdekkpakke i tilegg ved levering. Vedkommende jeg snakket med i dag sa det og at prisen ble fritatt mva. Samme person sa Dombås pekte seg ut som en fin posisjon for SC. Det er jeg enig i..treffer da de som skal til Trondheim og de som skal vestover til Ålesund eller Molde etc..

jkirkebo

Sitat fra: jsu224 på onsdag 22. mai 2013, klokken 22:48
Da beklager jeg hvis jeg var lite presis. Jeg har fått en oppfattelse av at om man velger 21 tommer til økt pris så følger ikke det andre felgsettet med, ergo må du betale for sett nr 1 OG sett nr.2. ( er det feil? ) Hvis du velger 19 tommer så er det standard.

Prisen for 21" er en oppgraderingspris fra 19". Du kan kjøpe 21" separat også, men da koster de mer. I USA er det snakk om $5200 mot $3500, altså får du "kreditert" $1700 for 19"-hjulene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

D.O

Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Wenche

Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Johnny

"Thank you for your order. We can't wait to deliver your Model S Performance"!!!!

4024..... :)
TMS og eGolf.

Sveinal

Sitat fra: D.O på tirsdag 04. juni 2013, klokken 00:34
4147 i dag :)

Da er vel den europeiske reservasjonstakten omtrent 200 biler per uke. Den vil nok øke betraktelig etter juli når flere Teslaer blir å se i de lokale nabolag. Blir spennende å høre når du kan få din bil.
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

D.O

Your Model S Performance order is on its way to the Tesla Factory. Leveres i år. Levering November/desember.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Gusse

Endelig, det er gjort:)

Bekreftelsesnummer: RN 414721
Sekvensnummer: 4235

valvolainen

Grattis!
Kikker ut vinduet av og til for å se hvordn bilen kommer til å ta seg ut i oppkjørselen.
Har så smått begynt å planlegge opprydding i garasjen.
Dette blir fint!

Gusse

Kjenner det er litt rart å gå ifra en gammel brukt Mondeo kjøpt for 40K som har gått nesten 300.000km, det å aldri skal kjøpe en ny bil, til å kjøpe en ny bil som vil komme seg på 630K med vinterdekk....EN EL.BIL :o ::) :)
Helt merkelig oppførsel:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA