Levering av nye Model 3

Startet av elbilnooben, mandag 23. oktober 2023, klokken 16:55

« forrige - neste »

DavidRS

Sitat fra: Kaffe på mandag 06. november 2023, klokken 11:46
Sitat fra: Kaffe på torsdag 02. november 2023, klokken 15:49
Sitat fra: marud på torsdag 02. november 2023, klokken 13:44Noen med SR/RWD som har fått VIN forresten? Sett mange LR som er på tur, men ikke fått VIN selv og har ikke sett noen andre SR bestillinger som har fått VIN heller...

Fikk i ettermiddag. Hvit RWD med hengerfeste.
Ny est dato: 27.nov-12.des
Har fått en ny oppdatering med at bilen leveres uten hengerfeste og at dette monteres senere.
Forøvrig er 27.nov ekstremt optimistisk da "Høegh Trigger" skal ankomme Zeebrugge den 23.nov.

Det er greit for meg ass, bare den kommer snart.. :p

marud

Sitat fra: DavidRS på mandag 06. november 2023, klokken 13:31
Sitat fra: Kaffe på mandag 06. november 2023, klokken 11:46
Sitat fra: Kaffe på torsdag 02. november 2023, klokken 15:49
Sitat fra: marud på torsdag 02. november 2023, klokken 13:44Noen med SR/RWD som har fått VIN forresten? Sett mange LR som er på tur, men ikke fått VIN selv og har ikke sett noen andre SR bestillinger som har fått VIN heller...

Fikk i ettermiddag. Hvit RWD med hengerfeste.
Ny est dato: 27.nov-12.des
Har fått en ny oppdatering med at bilen leveres uten hengerfeste og at dette monteres senere.
Forøvrig er 27.nov ekstremt optimistisk da "Høegh Trigger" skal ankomme Zeebrugge den 23.nov.

Det er greit for meg ass, bare den kommer snart.. :p
Siden hengerfeste ettermonteres uansett syntes jeg nesten det er litt rart at jeg ikke har fått VIN 😅 men levering til Bodø er vel ikke så populært så må vel bare vente til nok biler skal nordover først 🙄
2024 Tesla Model 3 RWD Stealth Grey

DavidRS

Jeg jobber i nabobygget til Tesla Drammen, så kan egentig bare gå bort for levering når den kommer. Så kjenner jeg begynner å bli passe utålmodig nå.  :)
Ser det står noen Highland på utsiden der også.

elbilnooben

Sitat fra: DavidRS på mandag 06. november 2023, klokken 14:40Jeg jobber i nabobygget til Tesla Drammen, så kan egentig bare gå bort for levering når den kommer. Så kjenner jeg begynner å bli passe utålmodig nå.  :)
Ingen av bilene der du kan "byttehandle" med? Snakket med Tesla Skøyen og de sa de fikk inn noen biler som kunne kjøpes med levering i november, usikker på om det også gjelder Drammen. Har forsåvidt fått time for prøvekjøring nå på fredag, gleder meg!

DavidRS

Sitat fra: elbilnooben på mandag 06. november 2023, klokken 14:53
Sitat fra: DavidRS på mandag 06. november 2023, klokken 14:40Jeg jobber i nabobygget til Tesla Drammen, så kan egentig bare gå bort for levering når den kommer. Så kjenner jeg begynner å bli passe utålmodig nå.  :)
Ingen av bilene der du kan "byttehandle" med? Snakket med Tesla Skøyen og de sa de fikk inn noen biler som kunne kjøpes med levering i november, usikker på om det også gjelder Drammen. Har forsåvidt fått time for prøvekjøring nå på fredag, gleder meg!

Kan jo selvfølgelig høre. 😊

MyMuffin

Der fikk jeg hentedato for min LR, 17. nov :)
16 nov var også tilgjengelig, men logistikken gjorde det vanskelig. 
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Dezzorex

Sitat fra: MyMuffin på tirsdag 07. november 2023, klokken 13:23Der fikk jeg hentedato for min LR, 17. nov :)
16 nov var også tilgjengelig, men logistikken gjorde det vanskelig. 

Fikk samme her. Jeg valgte 16, jobber med logistikken fortsatt men regner med at jeg løser det på et vis 😝

DavidRS

Fikk mail fra Tesla i dag om at hvis jeg kunne vente på hengerfeste kunne jeg få rask levering. Sa ja til det, men har ikke fått dato enda. Antar det kommer dato i morra eller torsdag.

marud

Sitat fra: DavidRS på tirsdag 07. november 2023, klokken 20:31Fikk mail fra Tesla i dag om at hvis jeg kunne vente på hengerfeste kunne jeg få rask levering. Sa ja til det, men har ikke fått dato enda. Antar det kommer dato i morra eller torsdag.
Interessant! Jeg har ikke fått noen slik mail, blir spennende å se om det kommer. Hvor skal du få bilen levert?

Abbe86

Har leveringsdag nå 10.nov! SR Hvit
Testkjørt både SR og LR. Solid stykke bil 😎

Dezzorex

Får virkelig håpe dette ikke påvirker bilene som ankommer Drammen i slutten av denne uken, hvis ikke kan både jeg og flere andre her glemme leveringen neste uke...

https://e24.no/naeringsliv/i/XbkJ3E/tesla-streik-i-sverige-kan-nekte-lossing-ved-norske-havner

marud

Sitat fra: Dezzorex på onsdag 08. november 2023, klokken 09:12Får virkelig håpe dette ikke påvirker bilene som ankommer Drammen i slutten av denne uken, hvis ikke kan både jeg og flere andre her glemme leveringen neste uke...

https://e24.no/naeringsliv/i/XbkJ3E/tesla-streik-i-sverige-kan-nekte-lossing-ved-norske-havner
Tviler på at de vil blokkere norske leveranser. Da vil det jo gå utover Tesla Norge som er et eget selskap og ikke part i streiken, noe jeg tviler sterkt på om de har anledning til. Slik jeg tolker det så vil eventuelt kun skip med biler til Sverige bli stanset. Siden de egentlig skal anløpe Malmø vil jeg heller tro at de tar inn båtene i Danmark og kjører bilene på lastebil til Sverige derfra.

MyMuffin

Nordic Ace ankommer Drammen direkte fra Zeebrugge på Lørdag.
Kanskje den har med noen highlands :)
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

DavidRS

Sitat fra: marud på tirsdag 07. november 2023, klokken 20:40
Sitat fra: DavidRS på tirsdag 07. november 2023, klokken 20:31Fikk mail fra Tesla i dag om at hvis jeg kunne vente på hengerfeste kunne jeg få rask levering. Sa ja til det, men har ikke fått dato enda. Antar det kommer dato i morra eller torsdag.
Interessant! Jeg har ikke fått noen slik mail, blir spennende å se om det kommer. Hvor skal du få bilen levert?

Drammen. Jobber i nabobygget, så har sett det står flere highland der nå. 😊

Pietrassxm

I dag hentet jeg min nye Model 3 Highland. Jeg er veldig fornøyd.  Den nye modellen er som å sammenligne dag til natt med den forrige modellen 3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA