Levering av nye Model 3

Startet av elbilnooben, mandag 23. oktober 2023, klokken 16:55

« forrige - neste »

CatDuGa

Sitat fra: elbilnooben på fredag 05. januar 2024, klokken 13:17
Sitat fra: CatDuGa på fredag 05. januar 2024, klokken 12:59
Sitat fra: elbilnooben på torsdag 04. januar 2024, klokken 21:46
Sitat fra: CatDuGa på torsdag 04. januar 2024, klokken 19:20Har ventet på sluttfaktura og oppgaver i appen. Gikk inn på profilen min bare for å sjekke - der ligger sluttfaktura datert 28.12🧐 Trodde dette skulle komme i appen jeg?
Har forresten fått ny est.leveringstid. Fra 1.februar-16.februar til 31.januar til 15.februar😅 Rykker stadig fram i køen😅
Jeg får den opp under «Dokumenter» i appen, også datert 28.12. Fortsatt 22.jan-6.feb som estimert levering. Hvilken leveringsdato står på sluttfakturaen din?

Ja, nå ligger den under Dokumenter i appen. Den var ikke der i går🧐
Estimert lev.tid er 31.Jan-15.feb, men står 1.feb i sluttfakturaen. Så regner med at ca 1uke før levering vil det komme noe mer i oppgaver - som å fullføre betalingen?
Hvilken dato har du i sluttfakturaen?
Jeg har allerede fått oppgave om å fullføre betaling. Står 22. januar på sluttfakturaen hos meg. Hvor har du utlevering? Jeg skal hente min i Drammen.

Ok, da kommer det nok noe snart her også☺️
Utlevering er i Stavanger☺️
2024 Tesla Mod3 RWD Stealth Grey-bestilt
2019 Tesla Mod3 (solgt)

vgnils

Kan man vente med å betale sluttfaktura til leveringsdatoen er bekreftet? Blir fort 1500 kr i tapte renteinntekter hvis man betaler en måned tidligere enn nødvendig. Har estimert levering 22. januar til 6. februar, i Drammen.

elbilnooben

Sitat fra: vgnils på fredag 05. januar 2024, klokken 22:35Kan man vente med å betale sluttfaktura til leveringsdatoen er bekreftet? Blir fort 1500 kr i tapte renteinntekter hvis man betaler en måned tidligere enn nødvendig. Har estimert levering 22. januar til 6. februar, i Drammen.
Usikker. Jeg betalte bare egenkapitalen med en gang oppgaven dukket opp. Samme leveringsestimat og utleveringssted som meg!

CatDuGa

Sitat fra: vgnils på fredag 05. januar 2024, klokken 22:35Kan man vente med å betale sluttfaktura til leveringsdatoen er bekreftet? Blir fort 1500 kr i tapte renteinntekter hvis man betaler en måned tidligere enn nødvendig. Har estimert levering 22. januar til 6. februar, i Drammen.

Jeg spurte Tesla Stavanger om dette, nettopp på grunn av tapt renteinntekter, fikk beskjed om at jeg ikke trenger å foreta meg noe før jeg får nøyaktig dato på bilen, og at faktura ikke trenger å betales før ca 7dager før utlevering av bil☺️
2019 Tesla Mod3 (solgt)

vgnils

Sitat fra: CatDuGa på lørdag 06. januar 2024, klokken 12:15

Jeg spurte Tesla Stavanger om dette, nettopp på grunn av tapt renteinntekter, fikk beskjed om at jeg ikke trenger å foreta meg noe før jeg får nøyaktig dato på bilen, og at faktura ikke trenger å betales før ca 7dager før utlevering av bil☺️

Takk, høres bra ut! Da venter jeg til leveringsdatoen er nærmere bestemt.

Teslaabb

Hei, hvor lenge før levering fikk dere avtalt tid for henting? Og for noen av dere som har fulgt bilen, hvor befant bilen seg da dere fikk avtalt henting?
2024 Tesla Model 3  RWD (Highland)
Bestillingsdato 15.Desember 2023

Nihon

Sitat fra: Teslaabb på søndag 07. januar 2024, klokken 00:49Hei, hvor lenge før levering fikk dere avtalt tid for henting? Og for noen av dere som har fulgt bilen, hvor befant bilen seg da dere fikk avtalt henting?

Jeg hentet bil i Drammen og fikk muligheten til å velge dato for levering et par dager etter at den ankom Drammen, men før den ble registrert. Valgte første mulige dato som jeg fikk opp i appen som var 7-8 dager senere.

Jeg har også hørt noen som har fått telefon med spørsmål om de kan hente bilen neste dag før de har fått muligheten til å velge dato i appen, så det er nok litt varierende.
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

Teslaabb

Sitat fra: Nihon på søndag 07. januar 2024, klokken 01:46
Sitat fra: Teslaabb på søndag 07. januar 2024, klokken 00:49Hei, hvor lenge før levering fikk dere avtalt tid for henting? Og for noen av dere som har fulgt bilen, hvor befant bilen seg da dere fikk avtalt henting?

Jeg hentet bil i Drammen og fikk muligheten til å velge dato for levering et par dager etter at den ankom Drammen, men før den ble registrert. Valgte første mulige dato som jeg fikk opp i appen som var 7-8 dager senere.

Jeg har også hørt noen som har fått telefon med spørsmål om de kan hente bilen neste dag før de har fått muligheten til å velge dato i appen, så det er nok litt varierende.

Ja ok, takk for svar og alle rare spørsmål fra denne fronten. Jeg har mange som du sikkert har fått med deg. Hehe.

Jeg lurer også på prosedyren «henting av bil»

Hvordan fungere det ? Hva trenger jeg annet enn meg selv og kanskje gyldig førerkort. Er det noe jeg trenger å tenke på med overlevering av bil, dette er helt nytt før meg.

elbilnooben

Sitat fra: Teslaabb på søndag 07. januar 2024, klokken 02:11

Ja ok, takk for svar og alle rare spørsmål fra denne fronten. Jeg har mange som du sikkert har fått med deg. Hehe.

Hvordan fungere det ? Hva trenger jeg annet enn meg selv og kanskje gyldig førerkort. Er det noe jeg trenger å tenke på med overlevering av bil, dette er helt nytt før meg.
Dette blir også min første tesla, men har lest man burde ta en gjennomgang av bilen når man får den utlevert før man kjører avgårde. Tenkte å bruke denne appen/nettsiden: https://teslaprep.glideapp.io/dl/d0a5f4/s/b0236b/r/C35bGgYV3LlZL5b1zYOc

Teslaabb

Sitat fra: elbilnooben på søndag 07. januar 2024, klokken 10:09
Sitat fra: Teslaabb på søndag 07. januar 2024, klokken 02:11

Dette blir også min første tesla, men har lest man burde ta en gjennomgang av bilen når man får den utlevert før man kjører avgårde. Tenkte å bruke denne appen/nettsiden: https://teslaprep.glideapp.io/dl/d0a5f4/s/b0236b/r/C35bGgYV3LlZL5b1zYOc

Spennende,grattis!
Takk for tips.

marud

Fått ny oppdatering nå med estimert levering 20. Februar - 31. mars. Begynner å bli smått lei ventinga siden bestilling 1. September 😅
2024 Tesla Model 3 RWD Stealth Grey

CatDuGa

Sitat fra: marud på søndag 07. januar 2024, klokken 17:55Fått ny oppdatering nå med estimert levering 20. Februar - 31. mars. Begynner å bli smått lei ventinga siden bestilling 1. September 😅

Skjønner du er lei ventingen - men hvilke dato hadde du sist estimert? Har du fått sluttfaktura?
2019 Tesla Mod3 (solgt)

marud

Sitat fra: CatDuGa på søndag 07. januar 2024, klokken 18:28
Sitat fra: marud på søndag 07. januar 2024, klokken 17:55Fått ny oppdatering nå med estimert levering 20. Februar - 31. mars. Begynner å bli smått lei ventinga siden bestilling 1. September 😅

Skjønner du er lei ventingen - men hvilke dato hadde du sist estimert? Har du fått sluttfaktura?
Ikke fått sluttfaktura eller VIN. Forrige estimat var 6. Januar til 12 Februar

elbilnooben

Sitat fra: marud på søndag 07. januar 2024, klokken 18:43

Har du tatt kontakt med Tesla? Flere her med VIN og nærmere leveringsestimat som bestilte etter deg, så kan jo være det har skjedd noe med bestillingen din?

marud

Sitat fra: elbilnooben på søndag 07. januar 2024, klokken 19:09
Sitat fra: marud på søndag 07. januar 2024, klokken 18:43

Har du tatt kontakt med Tesla? Flere her med VIN og nærmere leveringsestimat som bestilte etter deg, så kan jo være det har skjedd noe med bestillingen din?
Virka ikke som det var noe unormalt med den når jeg snakka med de sist. Ble ringt opp like før julaften med spørsmål om jeg ville overta utstillingsbilen fra Steinkjer, men siden jeg ikke hadde mulighet til å hente før nyttårsaften var det ikke aktuelt allikevel.
Han tippa at det lå an til midten av februar for meg, men blir jo vanskelig å si noe om sånn sett..

Nå skal jeg hente ut i Bodø, og har hørt om andre som fikk utsatt sine biler fordi tesla ville samle opp så de kunne sende flere biler nordover samtidig.. følger med i inventory også, tilfelle det dukker opp en tilsvarende konfig et annet sted.. men kanskje jeg skulle tatt en telefon til de i Bodø ila uka for å høre uansett 😅

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA