We Connect blir lagt ned 8. november 2023. Volkswagen app er dårlege greier

Startet av Gazer75, man 09. okt 2023, kl. 16:52

« forrige - neste »

Gazer75

Som sikkert ein del har fått beskjed om så blir We Connect lagt ned 8. november 2023.
Etter dette må alle som har bilar eldre enn ID serien over på ny app. Denne har store problem med funksjonalitet og faktisk kommunikasjon med bilen.

Google Play så har det runne inn med dårlege reviews på Volkswagen appen frå folk som tidlegare brukte We Connect.
Ikkje så rart når ein ser kva som er der i forhold til We Connect.
2020 e-Golf (2023-)

MinID

Sitat fra: Gazer75 på man 09. okt 2023, kl. 16:52Som sikkert ein del har fått beskjed om så blir We Connect lagt ned 8. november 2023.
Etter dette må alle som har bilar eldre enn ID serien over på ny app. Denne har store problem med funksjonalitet og faktisk kommunikasjon med bilen.

Google Play så har det runne inn med dårlege reviews på Volkswagen appen frå folk som tidlegare brukte We Connect.
Ikkje så rart når ein ser kva som er der i forhold til We Connect.

Det er mer eller mindre samme app. Bare nytt navn, og samlet flere biler i samme app. Brukt den nye i lengre tid. Kan ikke se at den er noe dårligere enn we connect (er samme brukergrensesnitt). Har også vært dønn stabil for meg med unntak av noen timer sist lørdag.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 5.4.3 løftet på verksted fra sw 4.0

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

vinterdekk

Volkswagen appen har alt i alt fungert bra for meg. Support-henvendelser ved feil og problemer har blitt løst når jeg har tatt kontakt.

Jeg kan til og med filtrere på fossil-drivstoff i ladekartet og se pumpepriser. Man vet jo aldri når det kommer til nytte igjen.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

geear

Til ettertanke.

VW:

2014 - App CarNet, funket en gang i blant, tok typisk over 1 minutt å aktivere klima. Omtrent ingenting annet av verdi.
2018 eller noe? - ny app med nytt navn: We Connect, samme driten. Og biler med kun 3G begynte å miste muligheten for remote.
2023 - Nytt forsøk. Same shit different wrapping igjen? :o
I tillegg kom Møller-appen "Mitt bilhold" inni her et sted. Og igrunn like lite nyttig.

Tesla:

2013 - Tesla-appen. Typisk 6-7 sek å aktivere klima. Navi send to, full oversikt over lading, start stopp, åpne lukke, fullintegrert som nøkkel, timebestillinger verksted inkl ombookinger i siste liten, chatfunksjon, oppgradering av bil, superlading av tredjepartsbil og så videre. 10 år and still going strong. Også mulig å oppgradere eldre biler for å holde tritt med teknologien (nedstengning av 3G feks).

(For ordens skyld har jeg verken VAG eller Tesla, men har hatt begge deler.)

Øyvind.h

Volkswagen appen er på ingen måte den beste.
Den mangler flere ting jeg kunne tenkt meg fra appen til Huyndai, BMW og Tesla. Ser noen anbefaler Tronity som visstnok gir ladehistorikk+++, men den koster nå penger.
Stabiliteten og respons har vært god/ok.  Brukt den samlet sett et par år nå. Kun et par utfall jeg kan huske, og når jeg sitter i bilen ser jeg at bilen responderer på et par sekunder (eks. endre ladegrense).
Men kunne tenkt meg låse/låse opp.
Justering av automatisk klimatisering, låse ladestøpsel, sonevalg, tjenestebestilling, vindu og speiloppvarming etc som en kan justere er sånt som en gjerne justerer en gang og lar det stå.

Avtalebestilling i mitt bilhold fungerer fint, men den brukes jo gjerne bare ved service, og skal jeg ta noe på reklamasjon vil jeg helst prate med noen for å tilpasse besøket til mine behov.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Gazer75

Sitat fra: MinID på tir 07. nov 2023, kl. 12:21Det er mer eller mindre samme app. Bare nytt navn, og samlet flere biler i samme app. Brukt den nye i lengre tid. Kan ikke se at den er noe dårligere enn we connect (er samme brukergrensesnitt). Har også vært dønn stabil for meg med unntak av noen timer sist lørdag.
Du har ein ID, då er det ikkje noko problem.
For dei som har eldre bilar laga for Car-Net og We Connect så er det ein mange funksjonar som er borte.

• Kan ikkje sette amps kun ein "reduce" som gir 5A. I gamle kunne eg velje 5A, 10A, 13A slik som i bilen.
  • Kan ikkje sjå at alle glas og dørar er att og om bilen er låst osv. Detaljert info med andre ord.
  • Kan ikkje velje og/eller aktivere hente tidspunkt og eventuell profil for denne. Kan heller ikkje redigere profil.
  • Kommunikasjon med bilen er veldig sporadisk. Kan aktivere kupevarmar/AC og får ofte kommunikasjonsproblem til svar, men så visar det seg at de er på når eg kjem til bilen.
  • Varmetrådar i frontrute kan eg ikkje slå av og på.
  • Funksjonar går no via ein eller anna nettlesar til ein nettside (f.eks myVolkswagen) som trur eg har utdatert OS, og av og til eksisterer ikkje sida.
2020 e-Golf (2023-)

Gazer75

Kan rapportere at no er det meste ok i den "nye" appen. Ved siste oppdatering fekk vi også tilbake lista over amps og funksjonen "reduced" er borte.
Kommunikasjon med bilen er fortsatt litt variabel, men det er vel slutt innan eit år uansett om 2G nettet forsvinn.
2020 e-Golf (2023-)

vinterdekk

Valg av amps hadde vært en kjekk feature. Ser at vi bare har redusert AC-ladestrøm på ID bilen vår. Mister e-Golf eiere tilgang når 2G fases ut? Det er jo ikke bra.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Gazer75

Sitat fra: vinterdekk på søn 16. jun 2024, kl. 05:44Mister e-Golf eiere tilgang når 2G fases ut? Det er jo ikke bra.
Ja, e-Golf har 3G modul og det er vist ingen planar frå VW å tilby oppgradering.
2020 e-Golf (2023-)

TB

Citroen C-Zero 2012 -2019
Hyundai KONA Electric 2019 - 2023
KONA Electric Long Range Premium 2024
Lørenskog

Gazer75

Kan virke som at bilen min no har mista kontakten. Bilen har vore offline sidan den 21. juni.
Mistenker at VW har brukte Telia og at dei har slått av 2G i området mitt.
2020 e-Golf (2023-)

Ingeniøren

Skal vel ikke slås av før 25 august når de gjelder Telia. Telenor om 2 år...
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og integrerte solceller på taket

Gazer75

Snakka med support som fekk restarta koplinga. Var visst bilen som ikkje klarte å kople seg på att.

Slik eg forsto det på han så vil alle eldre bilar med 2G/3G modul virke fram til 2027. VW jobbar også med å finne løysingar innan den tid.
2020 e-Golf (2023-)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA