Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading av andre merker på Tesla sine ladestasjoner

Startet av RJK, fredag 29. september 2023, klokken 23:33

« forrige - neste »

vinterdekk

#15
Sitat fra: StaticApnea på onsdag 15. november 2023, klokken 11:03Voldsomt mye tøys og tull i denne tråden da...

Jeg fikk ikke til å igangsette lading hos Tesla i går. Det som skjedde var at da jeg koblet inn vw id.4 gtx ved ledig ladestolpe hos Tesla Trondheim så ga appen melding om at stolpen var opptatt. Jeg fosøkte flere andre stolper, men samme melding. Fulgte instruksjonene i appen. Jeg har ladet mangfoldige ganger tidligere hos Tesla, men har aldri opplevd dette før. Andre med lignende erfaringer?

Ikke helt samme men plugget i min ID.4 på tur i Finland sist lørdag, og laderen stod å fomlet til det timet ut. Deretter var den utilgjengelig i appen. Tesla-bilene hadde tatt begge stolpene ytterst på rekken så da var det ikke andre ledige uttak for bil med ladeport på høyre side. Har hittil bare ladet på små Tesla lokasjoner og det merkes når laderen ytterst til venstre (når man står med ryggen til) er i bruk av bil med ladeport på venstre. Tesla-eiere opplever det sikkert på samme måte noen ganger.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

StaticApnea

Jeg forsøkte på nytt i dag, og det virker som det er noe med oppdateringen i appen. Selv om ingen bil er koblet til en lader står det i appen at laderen er opptatt. Samtidig ser jeg at teslaer (som ikke trenger å bruke appen for å lade) ikke har problemer med å få igangsatt laderen. Er det noen som vet om dette er et kjent problem bare ved Tesla Trondheim,  eller er dette en form for bug som også skjer eller har skjedd andre steder også? Det kan ikke være noe med telefonen min heller, fordi det så nøyaktig likt ut på min kones app også...

RJK

Kan være at det er noe feil der. Ser det er 2 av 12 ladere som ikke er opptatt, som forsåvidt kan stemme, men kan og være pga feil som du merker.

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Gazer75

Fekk dette problemet for nokre veker sidan ved Arna SuC. To stolpar sto som opptatt i appen, men det kom Tesla og plugga inn.

Ein kan også oppleve at stolpen blir opptatt etter at ein har plugga inn. Om ein trykker fleire gonger på den i appen så startar den til slutt.
2020 e-Golf (2023-)

StaticApnea

#19
Sitat fra: Gazer75 på lørdag 25. november 2023, klokken 14:58Fekk dette problemet for nokre veker sidan ved Arna SuC. To stolpar sto som opptatt i appen, men det kom Tesla og plugga inn.

Ein kan også oppleve at stolpen blir opptatt etter at ein har plugga inn. Om ein trykker fleire gonger på den i appen så startar den til slutt.

Jeg var ved Elverum vest Supercharger, og da snakket jeg med en som kjørte en Skoda Enyaq som opplevde at stolpene slo over til "opptatt" i appen med en gang ladekabelen ble satt i bilen. Han trykte på stolpeknappen i appen flere ganger uten at det hjalp. Han forsøkte også flere stolper, men ga etterhvert opp. På min id.4 fungerte det normalt den dagen. Snodige greier...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA