Model Y dashcam, lengde på «Nylige» turer

Startet av kennethw, tir 26. sep 2023, kl. 21:09

« forrige - neste »

kennethw

Hei,
Hadde tidligere en model S, og der lagret alltid bilen 1 time av den siste kjøringen.
I model Y, så ser det ut som «Nylige» kun viser gjeldende biltur?
Jeg trodde jeg kunne hente ut video fra kjøreturen min som skjedde 20-30min tidligere, men når jeg tok ut  minnepinnen og satt den i pc'en så fant jeg bare video fra da jeg gikk inn i bilen og tok ut minnepinnen. Jeg fant ikke noe video fra tidligere kjøreturer den dagen.

Lagrer ikke bilen lengre 1 times kjøring?
Er det noen som kan forklare meg hvordan dashcam nå fungerer?

førategangtesla

Sitat fra: kennethw på tir 26. sep 2023, kl. 21:09Hei,
Hadde tidligere en model S, og der lagret alltid bilen 1 time av den siste kjøringen.
I model Y, så ser det ut som «Nylige» kun viser gjeldende biltur?
Jeg trodde jeg kunne hente ut video fra kjøreturen min som skjedde 20-30min tidligere, men når jeg tok ut  minnepinnen og satt den i pc'en så fant jeg bare video fra da jeg gikk inn i bilen og tok ut minnepinnen. Jeg fant ikke noe video fra tidligere kjøreturer den dagen.

Lagrer ikke bilen lengre 1 times kjøring?
Er det noen som kan forklare meg hvordan dashcam nå fungerer?

Usikker, men jeg tror bilen lagrer siste 10 min kontinuerlig og overskriver frem til du trykker lagre. Jeg har tatt ut minnepenn etter en tur vi hadde i sommer for å sjekke, da hadde jeg over 2200 filer med ymse klipp fra kjøreturen, så jeg vet ikke helt hva den bestemmer seg for å lagre underveis. Jeg lagret ingen klipp selv, bortsett fra noen situasjoner i sentry mode hvor folk spaserer rett ved siden av bilen/parkerer og kjører avsted ved siden av min bil, hvor da bilen lagrer klippene på egenhånd.

geear

Hvis sticken er full med "taggede" klipp (sentry/trafikkhendelser), så har den ikke plass til løpende video... tipper funksjonen står beskrevet i manualen.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA