Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

e-5008

Startet av daktari, fredag 22. september 2023, klokken 17:48

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: E-Trond på torsdag 21. mars 2024, klokken 07:25Peugeot blir først ut med 8 års garanti eller 200.000 km på hele bilen. Det gjelder for hele Europa.  :+1:  :+1:  :+1:
Jøss, nesten så vi må vurdere Peugeot neste gang. Kan trøste meg med at man kan utvide til 160.000/8 år hos Tesla og da.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

E-Trond

Er det samme garanti som omtales i Motor?
Som man må betale 25000 for og nesten ikke virker?  8)
Ser jo ikke så bra ut dette da.
https://www.motor.no/aktuelt/forlengede-garantier-har-svaert-begrenset-verdi/268314

Mulig Daniel har mer riktige opplysninger enn jeg har for Peugeot, med 160 000 km istedenfor 200 000 km.
Men 8 år og 160 000 er uansett veldig bra!  :+1:
ID 7 GTX
Ioniq  2020

turfsurf

Sitat fra: E-Trond på fredag 22. mars 2024, klokken 10:48Er det samme garanti som omtales i Motor?
Som man må betale 25000 for og nesten ikke virker?  8)
Ser jo ikke så bra ut dette da.
https://www.motor.no/aktuelt/forlengede-garantier-har-svaert-begrenset-verdi/268314
Mestenparten av dette handlet jo om problemer med overføring av garanti. Så vidt jeg kunne se fikk han dekket det han skulle på garantien?

Utsagnet fra forbrukerrådet var jo og ganske skivebom:

SitatSåkalte superforsikringer på bil vil ofte gi en bedre dekning, sier hun

Disse dekker vanligvis ikke mere enn drivverk havari. Kjekt det altså, men dekker ikke ting som sensorer, infotainment, lykter, luftfjæring osv.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

E-Trond

Mulig jeg leser artikkelen med mer negative briller enn deg 8),men jeg synes fortsatt det ser ut som en dyr forsikring med begrenset dekning.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

Radial

5008 er egentlig en ideell familiebil, med tilnærmet 3 fulle seter i bredden bak, pluss disse ekstra 2 bakerst.

Men i fossil var den sinnsykt dyr i 2wd, dyrere enn Kodiaq også.. mistenker denne prises meget høyt i god BOS ånd🙈
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Electric cars in Norway

Sitat fra: Radial på fredag 22. mars 2024, klokken 15:13.. mistenker denne prises meget høyt i god BOS ånd🙈
Radial :+1: ja det er en av de få sikre forhold vi vet så langt. Den blir nok ganske så dyr.

turfsurf

Sitat fra: E-Trond på fredag 22. mars 2024, klokken 12:00Mulig jeg leser artikkelen med mer negative briller enn deg 8),men jeg synes fortsatt det ser ut som en dyr forsikring med begrenset dekning.
Kan godt være, vil nok lest vilkårene ekstra godt om det blir aktuelt. Vanlig superforsikring er det ikke mye vits i, drivlinje og batteri har jo 8 år 180k km uansett.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Elbilbjorn

Antydes startpris på fra 460.000 her. Hvis det stemmer vil jo denne bli en storselger. Mulig BOS har lært av overprisingen på syvseteren Kia EV9 som i skrivende stund kun har usle 206 solgte siden lansering i fjor.

Daniel_0007

#23
Sitat fra: Elbilbjorn på torsdag 04. juli 2024, klokken 20:27Antydes startpris på fra 460.000 her. Hvis det stemmer vil jo denne bli en storselger. Mulig BOS har lært av overprisingen på syvseteren Kia EV9 som i skrivende stund kun har usle 206 solgte siden lansering i fjor.

vel ev9 koster nesten like mye andre land og, er mer kia sin skyld for prisen.
Syns det blir litt feil å sammenligne 5008 med ev9, ja begge har 7 seter men tredje seterad i 5008 er nesten kun for barn mens ev 9 med sin 300 cm lenger lengde er mer brukbar samt tech er mye bedre i ev9.
Model 3 2019 LR Rwd

turfsurf

EV9 er vel over 100k billigere i Sverige...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Vaduz

Sitat fra: turfsurf på fredag 05. juli 2024, klokken 14:30EV9 er vel over 100k billigere i Sverige...

Ja og det er med moms på hele prisen. Var en som skrev han importerte ny gt Line til 790k med vinterhjul(?) fra Sverige. Da begynner det å bli ganske bra.

Suverin

Da er prisen kommet, og man kan bygge bil i konfiguratoren. Kun 2wd og minste batteri tilgjengelig i konfigurator foreløpig.

Pris fra 479.900,-

Satte kjapt sammen en GT- utgave med alt tilgjengelig utstyr og havnet på 586k.

https://www.peugeot.no/modell/e-5008-suv.html
Kjører Solterra og Model 3.
«Can the Solterra Subaru? - Holy shit! Yeah! There is absolutely no reason not to go do Subaru stuff in the Solterra!»

Rosstopher

Jeg speccet en for å sammenligne med bestselgeren og la bare til tilhengerfeste og "Sikkerhetspakke 1" for å få med cruisekontroll, alarm og oppvarmet ratt (ting som er standard på Model Y). Da kom det på 500.700 kroner. Til sammenligning kommer en Model Y LR RWD på 461k nå med referral (eller 472k uten). Det er vel såpass nært at noen kommer til å velge Peugeot. Og for de som faktisk trenger 7 seter er det nok kjærkomment med flere valgmuligheter.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Suverin

Med tilhengerfeste, vinterpakke (ink vinterdekk) og sikkerhetspakke 1 ser jeg den havner på 508.600,-. En MY lr rwd med vinterdekk kommer på 494.605 (uten referral).

Kun 7900,- for vinterpakke med vinterdekk, grip-control, oppvarmet frontrute og bagasjenett til tak vs 22409,- for kun vinterdekk hos Tesla henter inn litt av forskjellen.

Jeg hadde lett valgt franskmannen om det sto mellom de to bilene, til den prisforskjellen :)

Kjører Solterra og Model 3.
«Can the Solterra Subaru? - Holy shit! Yeah! There is absolutely no reason not to go do Subaru stuff in the Solterra!»

knightrider

Det var litt dumt at de ikke har lr ute med en gang. Og ekstrautstyrpakkene er litt knotete satt sammen, ønsker kun blindsone og bakvarsler, og må ut med 22k for hele sikkerhetspakke 2.. Ellers helt greit (kunne jo vært noe rimeligere..)

Ved et tidligere tilfelle så jeg på vinterpakka, kan ha vært på danske sider, og der forstod jeg det som at du bytta ut sommerdekka dine med helårsdekk, at man ikke fikk begge to. Hvis det er vinterdekk på felg så er det jo en god pris, og hyundai tar 4 gangen for sine, og forhandlerene min ga 0 i avslag, ikke bra.

men, aberet, er at v2l ikke blir tilgjengelig før sommeren 25, som er lenge å vente når jeg trenger bil ganske så snart.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA