Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Jeep Avenger og SUV-egenskaper?

Startet av lars667, fredag 15. september 2023, klokken 13:02

« forrige - neste »

lars667

Her var det ikke mye, tydeligvis ikke stor interesse for denne euro-jeepen...

Personlig er jeg veldig skeptisk til "suv"-er med bare fremhjulsdrift (-trekk for pedantene, selv om det kan diskuteres), men om de klarer å låse framhjulene slik at ikke bare det ene blir stående å spinne, bør det kunne fungere. Noen som har hørt noe om systemet de bruker?
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Daniel_0007


Vel den videoen får ikke akkurat folk til å løpe å kjøpe
Model 3 2019 LR Rwd

lars667

Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Daniel_0007

Nei de måtte trekke den for bilen fikk varsel om stoppe 4 ganger iløpet av testen, tipper jeep ikke var fornøyd.
Model 3 2019 LR Rwd

02jan

Hvorfor prøve å diskreditere en ujålete elektrisk by-jeep ,perfekt for å forsere brøytekanter og lappete bygater  ?  For single og små familie med behov for litt røff bil, som både er elektrisk og rimelig nok, så ser jeg på denne som et velkomment tilbud.
Ikke sikkert den treffer her i Norge hvor vi enten må kjøre med 2.5 ton tunge 4x4 (ink.meg selv) eller biler med 0-100 kmt på mer en 5 sekunder er sååå gammeldags.
Mens i andre Europeiske land, hvor små og kompaktbiler fortsatt er det folk flest foretrekker, kan denne jeepen være et alternativ til de som ønsker elektrisk.

Hadde lignende små-jeep for 20 år siden, den var genial for oss som den gang var 2, en 1200 kg 3 dørs Honda HR-V, bil på 390 cm lengde, også omtalt som totalt unødig SUV-bil av bl.a biltidskriftet Teknikens Varld.


Ser dette på Youtube også spesielt fra USA, hvor det er gjengs oppfattelse at det kun er Tesla som er riktig elbil, for min del er det fint at det er valgmuligheter.

* til opplysning har verken aksjer/tilknytning til Jeep/Stellantis eller annen bilkonsern  (har aksjer i norsk bildelindustri).

Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA