Hvor lenge lever en elbil?

Startet av EiSvIn, fre 08. sep 2023, kl. 09:08

« forrige - neste »

Vaduz

Ingen grunn til bekymring, og unngå for guds skyld forsikring av batteriet, det vil bare bli lettere og billigere å få reparert med tiden.
Jeg har aldri opplevd å måtte skrote en bil pga motor eller drivverk, men rust derimot tar alle biler til slutt. Det samme vil gjelde elbiler.

Rosstopher

Sitat fra: Vaduz på man 11. sep 2023, kl. 20:56Ingen grunn til bekymring, og unngå for guds skyld forsikring av batteriet, det vil bare bli lettere og billigere å få reparert med tiden.
Jeg har aldri opplevd å måtte skrote en bil pga motor eller drivverk, men rust derimot tar alle biler til slutt. Det samme vil gjelde elbiler.

Jeg har skrota 4 fossilbiler pga. motor eller drivverk, så YMMV.  :D
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler og diverse kjøretøy

Vaduz

Det er jo litt sånn at om motoren går, så er oftest resten av bilen ganske slitent også og dermed ikke verdt å investere masse i ny motor. Så om det ikke er verdt å reparere er det ikke verdt å forsikre heller tenker jeg. Men tar til meg at mange tydeligvis har andre opplevelser av dette!

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Vaduz på ons 13. sep 2023, kl. 12:54Det er jo litt sånn at om motoren går, så er oftest resten av bilen ganske slitent også og dermed ikke verdt å investere masse i ny motor. Så om det ikke er verdt å reparere er det ikke verdt å forsikre heller tenker jeg. Men tar til meg at mange tydeligvis har andre opplevelser av dette!

Var særlig noen år hvor diesel-motorene til BMW f.eks. feilet ganske mye. Hadde en kollega som måtte ut med 100.000 til motor-relaterte problemer (ulike problemer) i løpet av noen måneder. Da var bilen mindre enn 10 år. Siden det var mange forskjellige ting som gikk i stykker rundt motoren på ulike tidspunkt var det uansett ikke aktuelt å vrake, sånn i tillegg til at bilen var verdt mer enn 100.000 etterpå.
Tesla Model Y                         2021-

filtvet

Bmw er jo skrot. Hadde en bekjent som hadde en i3 elbil som de prøvde å reparere for 30.000,- uten å fixe problemet (A/C).

Toyota/Honda kan lett gå 300-400´ km uten store problemer.

Svk

Tror nok toyota hybrid/elbil er et trygt valg

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA