Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Baggasjerom 357liter?

Startet av Svk, torsdag 07. september 2023, klokken 12:39

« forrige - neste »

Svk

Hei! va da veldig lite. men iflg naf så har det større mål enn biler som har 450l. hvorfor?skjønner ikke helt

Radial

Sitat fra: Svk på torsdag 07. september 2023, klokken 12:39Hei! va da veldig lite. men iflg naf så har det større mål enn biler som har 450l. hvorfor?skjønner ikke helt

Ganske skrå vegg mot baksetene, og ett veldig høyt gulv, og skrånende bakluke.
Og 0 plass under gulvet slik at det ikke kan senkes.

Derfor blir det en bil for 2 på langturer, men bakseteplass en er god..på bekostning av bagasjerommet.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Svk

prøver å selge min bil på finn.no.
vil ha større plass og hengerfeste, en som ville bytte.
men da er jeg jo ikke så mye lengre..

ToWalkOrDrive

På samme måte som rekkevidde (med WLTP) så er det standarder for måling av bagasjerom. Ihht europeisk standard så skal en kun måle opp til der nakkestøttene begynner (kan være unntak om du har gitter). Dermed så kan en bil som er stor og firkantet bakerst ha like lite som en sedan på papiret, men i praksis ha plass til mye mer.
Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Svk på torsdag 07. september 2023, klokken 14:04prøver å selge min bil på finn.no.
vil ha større plass og hengerfeste, en som ville bytte.
men da er jeg jo ikke så mye lengre..

Det er forresten og 150 liter plass under panseret...(men ikke på 4WD)

Doomed_SpaceMarine

Har veldig god plass i min om jeg legger ned baksetet. Derimot er det åpenbart at bakseteplass helt klart er prioritert forran baggasjeplassen. Får med det jeg trenger til hyttetur i baggasjerommet med baksetene oppe -- men heller ikke stort mer.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Doomed_SpaceMarine på onsdag 22. november 2023, klokken 19:28Har veldig god plass i min om jeg legger ned baksetet. Derimot er det åpenbart at bakseteplass helt klart er prioritert forran baggasjeplassen. Får med det jeg trenger til hyttetur i baggasjerommet med baksetene oppe -- men heller ikke stort mer.

Den ser jo utrolig bra ut innvending. Hvordan er den å kjøre i by og landevei?

Doomed_SpaceMarine

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 23. november 2023, klokken 15:24Den ser jo utrolig bra ut innvending. Hvordan er den å kjøre i by og landevei?

Veldig god. Savner luftfjæringa fra Teslaen litt, men ellers en den en jevnt over mye bedre bil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA