Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problem med skjerm/stereo

Startet av fws, mandag 26. juni 2023, klokken 18:59

« forrige - neste »

fws

Hei, det er noen år siden jeg var på forumet her nå. Lager denne saken fordi jeg har en del problemer rundt stereoen/skjermen i min 2018 leaf. Er interessert i om dette er noe andre også opplever.
Så til problemet... jeg opplever ofte at skjermen /stereoanlegget fryser/henger. Så går det ca. Et halvt minutt før hele saken restarter seg. Jeg kjører alltid med Apple CarPlay. Jeg opplever også at ryggekamera henger seg når den skal veksle mellom kamera og CarPlay. Har hatt dette problemet sporadisk siden bilen var ny. Er det noen andre som har opplevd dette?
Nissan Leaf 2018

FroBe

Min 2019-modell fryser og restarter seg et par ganger i året, men jeg bruker Android Auto daglig.
Noen ganger får jeg høre DAB-radio mens skjermen er sort, andre ganger har den blitt taus.

Om skjermen ikke restarter automatisk er det mulig å tvinge den til å restarte ved å trykke inn begge skruknottene (volum + søking) samtidig og holde dem inne i 10 sekunder.
Leaf Tekna 2019 40 kWh
Volvo XC70 2012 D5

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA