Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gode tilbud

Startet av Kires, mandag 12. juni 2023, klokken 07:51

« forrige - neste »

Kires

Tenkte man kunne poste gode tilbude på Leaf man kom over her, sikkert interessant for flere.

Skal ha ny pendlebil neste året og hvis prisen er riktig vurderer jeg å bare gå for en Leaf. Driftsikker og ok plass.
2024 Model 3
2022 VW ID.4 GTX

Kires

Da er prisene satt ned endel:
https://www.motor.no/aktuelt/nissan-leaf-antakelig-tidenes-billigste-familie-elbil-i-norge/251751

Hvis man får prutet en n conecta nærmere 250k inkl levering og vinterhjul begynner det å blir en god deal
2024 Model 3
2022 VW ID.4 GTX

Daruu

Leaf til 199k vurderes....

Må vel være kurant matpakkefrakter det også.

Skal evt erstatte eup'n (reg april 2020) - slik jeg ser det er det i praksis sånn ca samme rekkevidde, like langsom hurtiglading(og chademo). Bare 3,6kw lading. Litt større plass i leaf'n.

Forespeilet 125k i innbytte - dvs mellomlegg på 75k (+vinterfelger 3-10k avhengig av om man kjøper nytt/brukt). Syntes ikke det er så ille for 5 nye år med garanti og 3 år til med service inkludert.

Noen tanker?
2020 VW Eup range

Elektro12

Ingen sensorer eller ryggekamera på Visia, halogenlykter. Hadde selv gått for mer utstyr da, men kan du leve med det så er det jo billig for ny bil med garanti.

VoltWay

Om du klarer deg uten utstyr så er det mye bil for pengene. Selv med Acenta eller N-Connecta så er det mye for pengene.

Leaf er kjent for lite feil, god tilgang på deler om du vil gjøre noe selv og rimelig i bruk. Med en ny bil blir det selvsagt ikke store behovet for egeninnsats.

Leaf er 13 år gammel, og selv om de har pusset på den så er det mye som er beholdt. Teknologien, infotainment og det der er ganske utdatert, men om kravene ikke er så store så gjør det jobben. Chademo trekker ned, men om behovet for hurtiglading er lite så betyr ikke det stort.

Som alltid ville jeg prøverkjørt og sammenlignet med aktuelle alternativ.

Kires

Fått tilbud på 250k inkl vinterhjul for en N Conecta. Mye bil for pengene. Vurderer frem og tilbake om jeg skal gå for det eller rettferdiggjøre å bruke 100-150k mer på noe mere spennende
2024 Model 3
2022 VW ID.4 GTX

Doro

Sitat fra: Kires på fredag 28. juli 2023, klokken 08:24Fått tilbud på 250k inkl vinterhjul for en N Conecta. Mye bil for pengene. Vurderer frem og tilbake om jeg skal gå for det eller rettferdiggjøre å bruke 100-150k mer på noe mere spennende

Kan jeg spørre hvor/hvordan du har fått dette tilbudet? Har selv fått tilbud på en Acenta til 258k med vinterhjul.

Kires

Bare send mail til forhandlere å spør om de selger til den prisen med vinterhjul, får nok fort napp
2024 Model 3
2022 VW ID.4 GTX

Sjalabais

Vi har en 2012 Tekna som jeg har byttet ombordlader på og har måttet bore opp nylonhjulet i p-bremsem på. Den står der med nye bremseskiver og er den billigste bilen vi noensinne har hatt...

Men - så er en Visia med hengerfeste til 210k + eventuelle vinterhjul helt uslåelig i dagens bilmarked. Økonomisk sett. Det antikke batteriet gjør ikke mye forskjell på en bil #2. Mangel på sensorer og e-brems er jo kun en fordel. Eneste aberet på Visia er at den ikke har varmepumpe. Skulle gjerne ha lagt den til som enkeltutstyr. Men man får vel slått av varmen, eventuelt ettermontere "knappen"? Varme i alle seter og ratt er med i Visia også. Det kan være elbilen som fungerer i 10-15 år til for en rimelig penge.
2012 Leaf Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA