Garanti reperasjon i tide?

Startet av Apache, tor 25. mai 2023, kl. 08:09

« forrige - neste »

Apache

Hei

Jeg har lest feil og trudde at min TMS75D kjøpt i sep. 2018 hadde 5 års garanti med ubegrenset km.

Fant ut i dag at det var bare 100 000 km.
Bilen har nå gått 99k.

Jeg har bestilt en garanti sjekk hos NAF. Men må vente 14 dager.

Det jeg lurer på er hvis NAF finner noe feil her. Er det bra nok å melde om eventuelle garanti feil før 100k km eller må det også være fikset før 100k?

Hvor vanskelig er Tesla her?

Ps. Det blir vel enten på Grorud eller K100 jeg leverer bilen hvis det er noe feil.

RJK

Vet ikke hvor lett eller vanskelig Tesla er, men det viktige er at feil meldes før garantien utløper.  Og etter de 100 K, så har du eventuelt reklamasjonsretten som gjelder i 5 år. Der er det i praksis ingen grense på 100 Kkm, men har du kjørt mye over dette, så er det visse deler som går under elde, og som de kan forsøke å nekte på.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Ellemelle

Hvis du har muligheten, ville jeg ha ventet med å passere 100k til du har vært hos Tesla. Det er ikke helt utenkelig at Tesla finner flere feil når du er inne for å fikse eventuelle NAF-feil, og da må du betale for de nye feilene.

petersv

Klykken

Det skal gå bra å melde inn garantiutløpsservice før du passerer 100k, selv om du passerer 100k innen du får time. Så lenge servicen er meldt inn før passerte 100k.

Men ja, de kan være vanskelige å ha med å gjøre i tilfeller.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

El-boy

Tesla er vanskelige så for all del meld inn garantifeil før 100k, og husk å gjøre det skriftlig ...

Apache

Så lenge det var meldt inn før 100k var det greit.
Men det hjelper lite når de bare avviser de punktene.
De fleste regnet jeg med at ville bli avvist pga "vanlig bruk/slitasje".
Men noen cambus error prata de fra seg. (Feil p strømkrets til skiltlys bak f.eks).
Fikk en estimat på å fikse en del punkter for 6k, og ville få beskjed hvis noe ble tatt på garanti i ettertid.
Dette blir helt feil etter min mening. Det skal man få hvite før man sier ja og leverer bilen inn.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA