Th!nk søger omsorg

Startet av Orla Pedersen, fre 05. mai 2023, kl. 11:32

« forrige - neste »

Orla Pedersen

Er der interesse for at overtage et dansk Th!nk project? Jeg har tidligere her på forum beskrevet hvordan zebra batteriet døde, og om planer for et alternativt batteri. Men virkeligheden er at jeg ikke kommer videre med projektet. Bilen har kørt ca. 20.000 km. den kan bruges til reservedele, eller til  genopbygning. Bilen har været dansk indregistreret, papirer er formodentlig forlagt, men sidste registreringsnummer er kendt.
Bilen er komplet minus zebra batteriet, der er bortskaffet, (dvs. der følger ingen "kemibombe" med).  :)
Nogen interesse?

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Mvh
Orla Pedersen

bcx238h

Interesse: Ja!
MEN ... laaaaaaaaaangt unna!

Orla Pedersen

Bump!
Søger stadigvæk omsorg  :)
Mvh
Orla Pedersen

Warlock

Det ser ut til at det er to tilgjengelige Zebra-batteri i Norge:
https://finndel.no/bildeler.aspx?bk=940102&dk=0230

Bare et lite tips til quickfix om noen har interesse av å skru dette sammen, enten på original lokasjon, annet sted i Danmark, i Norge, eller et tilfeldig annet sted :)

Orla Pedersen

Prøver igen, jeg ville ønske at nogen ville overtage bilen. Den kan restaureres med nyt batteri, eller bruges til reservedele.
Det vil i mine øjne være bedre end blot at køre den til skrot.
Mvh
Orla Pedersen

Marsto

Sitat fra: Orla Pedersen på man 23. feb 2026, kl. 11:45Prøver igen, jeg ville ønske at nogen ville overtage bilen. Den kan restaureres med nyt batteri, eller bruges til reservedele.
Det vil i mine øjne være bedre end blot at køre den til skrot.
Orla....den må for all del ikke gå til skrot....den kan meget godt få et nytt liv....jeg har to selv som er i gul farge. Er din også original i gul farge?
Think City 2010 mod. Li-Ion, Farge: City Citrus
VW e-up 2016 mod. Farge: Blueberry Metallic.

worry

Hei,
De fleste av oss som fortsatt kjører Think kan være interessert i deler. Ofte mindre interessert i hele biler, fordi vi har lagerproblem.

Dersom bilen din er GEN2, så har du elektronikk som er mangelvare. Du er nok godt kjent med TIM-problemet.  :)
Think lithium

Orla Pedersen

Sitat fra: Marsto på man 23. feb 2026, kl. 16:49Er din også original i gul farge?

Den er gul under folien. Folien er orange med reklame for et elselskab.

Der vil være kaffe/the på kanden til de, der afhenter.

Det er mig bekendt en GEN2 zebra. Plads er også problemet her.  :-\
Mvh
Orla Pedersen

Warlock

Roadtrip fra Trøndelag?
Er jo bare å sette inn et tilfeldig batteri her ;)

Marsto

Sitat fra: Warlock på tir 24. feb 2026, kl. 15:22Roadtrip fra Trøndelag?
Er jo bare å sette inn et tilfeldig batteri her ;)
Jepp...lets go....Det er alltid deiligt at besøge Danmark...hva med i begynnelsen av mai? Det hadde vært flott...

Orla Pedersen

Sitat fra: Marsto på tir 24. feb 2026, kl. 18:19Jepp...lets go....Det er alltid deiligt at besøge Danmark...hva med i begynnelsen av mai? Det hadde vært flott...

I skal være velkomne  :)
Mvh
Orla Pedersen

Marsto

Hei igjen Orla. Er det denne du søker omsorg for eller har du en annen også med utmontert zebra batteri?  https://elbilforum.no/index.php?topic=27036.15

Orla Pedersen

Sitat fra: Marsto på fre 27. feb 2026, kl. 11:39Hei igjen Orla. Er det denne du søker omsorg for eller har du en annen også med utmontert zebra batteri?  https://elbilforum.no/index.php?topic=27036.15

Det er samme bil, efter uheldet med batteriet brugte jeg en del tid på rengøring, og havde ideer om et alternativt batteri og BMI simulator. Så løb jeg ind i stress, og tid og planer løb ud i sandet. Nu nøjes jeg med nyere elbiler der virker  :)
Mvh
Orla Pedersen

Marsto

Hei igjen Orla. Jeg har sett litt på import av Thinken din til Norge. Jeg har tatt utgangspunkt at det er en elbil og ikke en reservedel bil. Jeg bare tror, men vet ikke eksakt, men tror denne bilen må importeres som en hel bil da den ikke er demontert, bortsett fra Zebra batteriet. Ettersom jeg ikke vet hvilken dato når den er registrert i Danmark, om den er importert til Danmark fra Norge eller solgt som ny bil i Danmark blir dette bare et forsøk på å bruke informasjon fra Norsk Tolletat, Skatteetaten i Norge og Statens Vegvesen i Norge. Jeg har brukt i min beregning registreringsdato 1.januar 2010 og egenvekt:1080 kg
Jeg har heller ikke lagt inn din salgs pris på Thinken.

Importavgift til Norge fra Danmark. 
Vrakpantavgift    + 2 400,00
Engangsavgift     + 294,87
Grunnavgift     + 7 371,80
Bruksfradrag(96%)- 7 076,93
Total i avgifter= 2 694,00

Deretter tilkommer så transport kostnadene fra Danmark til Norge som vil være avhengig av hvilken måte dette gjøres på.

Jeg har kun sett på en en privat biltur rundt 13-14-15 mai 2026 for 2 personer i egen bil+frakt tilhenger med Colorline sin Superspeed 2 ferje, tur/retur Larvik-Hirtshals.
Den ferjeturen vil komme på rundt 5000,- NOK inkludert en overnatting i Danmark.
Frakt tilhenger leie 1200,- for 3 dager.

Det kan være  mulig å få ned endel kostnader og avgifter for import til Norge hvis du har mulighet til å finne frem hele dokumentasjonen på din flotte Thinks historikk i Danmark. Send gjerne en PM hvis det er mulig for deg å finne slike papirer om historikk som vognkort og registerings papirer i Danmark.
Med vennlig hilsen Marsto

Orla Pedersen

Billeder af PCUDu kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget.
Mvh
Orla Pedersen

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA