Priskonkurranse! Hva tror du prisen blir?

Startet av laumb, onsdag 07. november 2012, klokken 10:57

« forrige - neste »

jahnarne

Husk å trekke ifra €1700 om dere alt har reservasjon. 85kwh starter da på ca 495 000,-

teslaslaven

Som forventet dette, er tilfreds. Alt av biler er billigere i USA, så et påslag som dette er helt kosher.

Foleson

Før prisøkningen var mitt tips 435/495 000 for henholdsvis 60 og 85 kWh modellen, og med 1.700 EUR i rabatt så bommet jeg med en liten tusenlapp  ;)

Dette var forøvrig en prising som lå i mitt øvre sjikt, men ikke over, så sannsynligheten for en Model S i garasjen har økt betraktelig i dag!
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

laumb

Jeg skal gå igjennom prisforslagene i kveld og se hvem som var nærmest.
Jeg foreslår at vi benytter den aktuelle prisen, uten de €1700,- i rabatt, da det er den faktiske prisen på bilen.
Jeg vant i hvert fall ikke. :)

Foleson

Tja.. dagens pris ligger jo 1700 EUR under prisene på Teslasidene som er 2013 prisene  :P

Tippet jo prisen uten/før prisøkning må vite....  :P
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

laumb

Jeg er åpen for innspill på det punktet, det er kun ett forslag til løsning. Tenkte denne veien da de €1700,- ikke er tatt med i de offisielle prislistene på hjemmeisdene til Tesla.

Hvis ikke kan vi jo spørre spooz om han går med på 2 vinnere. Den som er nærmest i offisiell pris med og uten rabatt...

Gikken

Kjenner jeg stemmer på løsningen du skisserer opp laumb :-)
Endelig fått på plass TMX-bestilling, #848 it is!

laumb

Da har jeg gått igjennom alle forslagene som er innsendt.

Siden ingen har kommet med innvendinger på resultatmetoden i forhold til prisavslag osv, så blir modellen slik:

Jeg har da gjort det slik at jeg har notert ned hvem som er nærmest hvert enkelt prisnivå, for så å se hvem som er nærmest en faktisk pris (dvs. at selv om en som gjettet nærmest på 85kwt kunne bli slått ut dersom en annen gjettet bedre på 60kwt.).

Dommen er at bruker "Gikken" gjettet nærmest både på 60kwt og 85 kwt - der ingen andre klarte å gjette nærmere ett annet spec i antall kroner - eller like mange konfigurasjoner.

Resultat:

Gikken: 60kwt - 445'000,- // Tesla pris: 446'600,- 1'600kr i forskjell.
Gikken: 85kwt - 505'000,- // Tesla pris: 506'700,- 1'700kr i forskjell.

Gratulerer Gikken!

Jeg sender en PM til både deg og spooz/Gunnar hos Ferdinand motor.

Spooz

Prøver å få til en tur torsdag/fredag. Passer det vinneren?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA