Model 3 refresh (highland)

Startet av model3pw, tor 13. apr 2023, kl. 16:56

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: RJK på tor 05. sep 2024, kl. 11:42Få deg en referal code, så sparer du 11 500 på bilprisen! Gjelder alle modeller som Tesla selger i Norge!

8)
Enig.
PS: Ikke bruk koden fra folk i dette forumet som ikke forholdre seg til reglene. Skaff deg heller en kode fra noen du kjenner og som du mener fortjener det.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

hagestol

Finnes det en tilsvarende bil med tilsvarende utstyr som er i nærheten av prisen for M3 Sr 2024 nå?

ArthurWikan

Sitat fra: hagestol på tor 05. sep 2024, kl. 17:30Finnes det en tilsvarende bil med tilsvarende utstyr som er i nærheten av M3 Sr 2024 nå?

Se hva du får nytt til 400k med tilsvarende rekkevidde, eller mere - så er det ve bare Fisker Ocean man kan få til 350 - men hvem tør? BYD Seal og MG4 kanskje, til ca tilsvarende pris. Ser et par brukte -24 Kona på Finn også. RDW hvit kommer på 373k uten annet enn vinterhjul som tillegg. Jeg havnet på 405k.
2018 Tesla S 100D
Alfa Romeo Brera - 210 hk diesel

hagestol

Sitat fra: ArthurWikan på tor 05. sep 2024, kl. 17:42
Sitat fra: hagestol på tor 05. sep 2024, kl. 17:30Finnes det en tilsvarende bil med tilsvarende utstyr som er i nærheten av M3 Sr 2024 nå?

Se hva du får nytt til 400k med tilsvarende rekkevidde, eller mere - så er det ve bare Fisker Ocean man kan få til 350 - men hvem tør? BYD Seal og MG4 kanskje, til ca tilsvarende pris. Ser et par brukte -24 Kona på Finn også. RDW hvit kommer på 373k uten annet enn vinterhjul som tillegg. Jeg havnet på 405k.

Husk å slå av 11k for rekrutteringsrabatt og. Sjekket akkurat forsikring for m3, landa på 12k for 8000km og kasko+. Tror ikke fisker får den prisen... Kona er mer praktisk ja. Hm.

ArthurWikan

Sitat fra: hagestol på tor 05. sep 2024, kl. 18:09

Husk å slå av 11k for rekrutteringsrabatt og. Sjekket akkurat forsikring for m3, landa på 12k for 8000km og kasko+. Tror ikke fisker får den prisen... Kona er mer praktisk ja. Hm.

Ja, for de som ikke har fått VIN allerede, kan få 11k reduksjon, har jeg forstått etter hvert. Jeg havnet på ca 900/mnd med 12000 km og vanlig kasko hos Gjensidige. Trenger ikke kasko+. Fisker får bare ansvarsforsikring i disse dager, hvis du kjøper den nå. Kona er... tjah - antakelig mere praktisk.

Det kan godt tenkes at flere Stellantis/Sør-Koreanske kommer til å redusere prisene sine betydelig mot slutten av året. Jeg er spent på nye Renault 5 electric. Kommer i Europa i oktober/november. Og Alfa Romeo sin. Havner vel på 400k+ begge to for aktuelle modeller.
2018 Tesla S 100D

TeslaKristian

Sitat fra: ArthurWikan på tor 05. sep 2024, kl. 20:24
Sitat fra: hagestol på tor 05. sep 2024, kl. 18:09

Ja, for de som ikke har fått VIN allerede, kan få 11k reduksjon, har jeg forstått etter hvert. Jeg havnet på ca 900/mnd med 12000 km og vanlig kasko hos Gjensidige. Trenger ikke kasko+. Fisker får bare ansvarsforsikring i disse dager, hvis du kjøper den nå. Kona er... tjah - antakelig mere praktisk.

Det kan godt tenkes at flere Stellantis/Sør-Koreanske kommer til å redusere prisene sine betydelig mot slutten av året. Jeg er spent på nye Renault 5 electric. Kommer i Europa i oktober/november. Og Alfa Romeo sin. Havner vel på 400k+ begge to for aktuelle modeller.

Selv om du har fått vin kan det ordne seg. Snakk med selger, bestill ny bil med henvisning og flytt over vin nummeret fra første bestillingen :)
-2024 Tesla 3 HLP
-2009 Ford S-MAX
---
-20xx Tesla Cybertruck (Reservert)
-20xx Tesla Founder Roadster (Henvisningspremie)

x2024 Tesla YLR | x2024 BMW i4M50 | x2024 Tesla YRWD
x2023 BMW iX40 | x2023 BMW iX3 | x2023 Tesla YP | x2022 Tesla YP
x2021 Tesla 3P | x2021 Tesla 3SR | x2020 Tesla 3P | x2020 Audi Etron 50
x2020 Tesla 3LR | x2019 Tesla 3LR | x2019 Tesla X100D | x2017 Tesla X75D
x2016 Tesla X60D | x2014 Tesla S60 | x2015 VW e-Golf

banZi

Har en 3 ferdig konfigurert RWD som jeg bestilte dagen før Henvisning dukket opp. Fortsatt ikke fått VIN.
Har sendt mail til Delivery i Drammen, men de svarer ikke. Prøvd å ringe, men de svarer ikke.

For noe tull
2024 Tesla Model Y Performance

TeslaKristian

Sitat fra: banZi på man 09. sep 2024, kl. 13:37Har en 3 ferdig konfigurert RWD som jeg bestilte dagen før Henvisning dukket opp. Fortsatt ikke fått VIN.
Har sendt mail til Delivery i Drammen, men de svarer ikke. Prøvd å ringe, men de svarer ikke.

For noe tull

Bestill ny med referral, kontakt selger og få igjen depositumet for den første ordren. Ser de har både hvite og røde inventor nå.
-2024 Tesla 3 HLP
-2009 Ford S-MAX
---
-20xx Tesla Cybertruck (Reservert)
-20xx Tesla Founder Roadster (Henvisningspremie)

x2024 Tesla YLR | x2024 BMW i4M50 | x2024 Tesla YRWD
x2023 BMW iX40 | x2023 BMW iX3 | x2023 Tesla YP | x2022 Tesla YP
x2021 Tesla 3P | x2021 Tesla 3SR | x2020 Tesla 3P | x2020 Audi Etron 50
x2020 Tesla 3LR | x2019 Tesla 3LR | x2019 Tesla X100D | x2017 Tesla X75D
x2016 Tesla X60D | x2014 Tesla S60 | x2015 VW e-Golf

ArthurWikan

Jeg har vekslet mellom å glede meg, og å angre på denne bestillingen jeg gjorde i august, RWD Highland Quicksilver (18'000). Ingen andre tillegg enn piggfritt (17'909), som om ikke tilleggene til Tesla selv er noe i overkant, men leveringsomkostninger (11'842) Nova-felger (13´500). S3XY Buttons har jeg ervervet helt på eget initiativ.

Gledet meg: Jeg synes bilen er fin, og det er mye bil for pengene.

Angret: 1. Elon "Fascistkonspi" Musk. Jeg mener... Hallo! 2: Alle shitty service- og garantimeldingene på forum, alle shitty "Tesla har ikke svart på vår henvendelse," i media. Den totale arroganse i manglende markedskommunikasjon.

Jeg spurte Tesla Skøyen i dag hva det ville koste meg å kansellere ordren, det kom melding om levering om en uke en times tid etterpå. Jeg har derfor valgt å glede meg litt likevel. Antar det blir glasscoating? av bilen samme dag som jeg henter (8'900) - og faen vet etter å ha lest på forum her, om jeg våger Mercasol eller ikke før vinteren setter inn.

Nå lurer jeg også på hva pokker mere jeg bør kjøpe, matter - sort Tesla-logo (pålimt over krommen) - hengerfeste er uaktuelt, skal jeg trekke noe (som jeg ikke har hatt behov for de 40+ årene jeg har kjørt bil) - så leier jeg en Hyre.

Jeg har nesten kjøpt Tesla de siste fire årene, og gjorde det på impuls, før jeg fikk tekt meg om - har ikke sittet i en Tesla 3 noensinne. Bilen er fin, den kunne ikke vært hvit i min bok, og jeg tror Quicksilver gjør den lettere å selge hvis jeg finner ut at jeg ikke vil assosieres med, eller møter kjip kundeservice om behovet melder seg.
2018 Tesla S 100D

ToWalkOrDrive

Sitat fra: ArthurWikan på tir 17. sep 2024, kl. 18:10Jeg har vekslet mellom å glede meg, og å angre på denne bestillingen jeg gjorde i august, RWD Highland Quicksilver (18'000). Ingen andre tillegg enn piggfritt (17'909), som om ikke tilleggene til Tesla selv er noe i overkant, men leveringsomkostninger (11'842) Nova-felger (13´500). S3XY Buttons har jeg ervervet helt på eget initiativ.

Gledet meg: Jeg synes bilen er fin, og det er mye bil for pengene.

Angret: 1. Elon "Fascistkonspi" Musk. Jeg mener... Hallo! 2: Alle shitty service- og garantimeldingene på forum, alle shitty "Tesla har ikke svart på vår henvendelse," i media. Den totale arroganse i manglende markedskommunikasjon.

Jeg spurte Tesla Skøyen i dag hva det ville koste meg å kansellere ordren, det kom melding om levering om en uke en times tid etterpå. Jeg har derfor valgt å glede meg litt likevel. Antar det blir glasscoating? av bilen samme dag som jeg henter (8'900) - og faen vet etter å ha lest på forum her, om jeg våger Mercasol eller ikke før vinteren setter inn.

Nå lurer jeg også på hva pokker mere jeg bør kjøpe, matter - sort Tesla-logo (pålimt over krommen) - hengerfeste er uaktuelt, skal jeg trekke noe (som jeg ikke har hatt behov for de 40+ årene jeg har kjørt bil) - så leier jeg en Hyre.

Jeg har nesten kjøpt Tesla de siste fire årene, og gjorde det på impuls, før jeg fikk tekt meg om - har ikke sittet i en Tesla 3 noensinne. Bilen er fin, den kunne ikke vært hvit i min bok, og jeg tror Quicksilver gjør den lettere å selge hvis jeg finner ut at jeg ikke vil assosieres med, eller møter kjip kundeservice om behovet melder seg.

Klarer ikke å se at du kommer til å bli misfornøyd med bilen. Er sykt mye bil for pengene.

https://www.lydogbilde.no/test/biler/tesla-model-3-bakhjulsdrift/?srsltid=AfmBOord6aHzP1978HBo6klM61R1rkQ6aeY74BrwjolspLzxKlD7_BBa

Tesla har gitt sin minste bil, Model 3, en skikkelig overhaling. Den billigste utgaven med bakhjulsdrift gir nesten latterlig mye for pengene.

https://elbil.no/test-av-tesla-model-3-aldri-opplevd-maken/
Tesla Model Y                         2021-

ArthurWikan

Klarer ikke å se at du kommer til å bli misfornøyd med bilen. Er sykt mye bil for pengene.

https://www.lydogbilde.no/test/biler/tesla-model-3-bakhjulsdrift/?srsltid=AfmBOord6aHzP1978HBo6klM61R1rkQ6aeY74BrwjolspLzxKlD7_BBa

Tesla har gitt sin minste bil, Model 3, en skikkelig overhaling. Den billigste utgaven med bakhjulsdrift gir nesten latterlig mye for pengene.

https://elbil.no/test-av-tesla-model-3-aldri-opplevd-maken/
[/quote]

Jeg mener også at det er "mest bil for pengene" - og motor.no gir den gode skussmål. Det er, som jeg kanskje nevner, ikke bilen - den var grunn til at jeg gledet meg - det var mere assosiasjonen til eieren, samt hvordan jeg leser at Tesla Norge håndterer enkelte kunder og også mediehenvendelser. Faceliften er hvassere enn foregående modell - det liker jeg også.
2018 Tesla S 100D

ToWalkOrDrive

Enig i at Musk har blitt en sær skrue, og en kald, kald fyr som sparker folk i hytt og pine. Men føler ikke at det å kjøre Tesla er på nivå med å gå med hakekors på skulderen i 1947. Det er tross alt over 140.000 Teslaer i Norge.

Angående service så har Tesla noen ting som fullstendig låser seg. På den annen side så er det svært få ting som går i stykker, og Tesla-besøk har blitt helt digitalt. Sist jeg tok service på bilen var jeg aldri inne i bygningen hos Tesla. Bestilte tid på appen, godtok estimat på appen, satte fra meg bilen, fikk melding om at bilen var ferdig og betalte på appen. Bilen sto klar utenfor da jeg hentet den var det bare å kjøre, og kunne hente etter stengetid. Tesla har jo tilgang til å låse opp og kjøre bilen uten at du trenger å gi vekk eller hente nøkkelkort. Har kjørt 80.000 med Model Y nå uten feil (Kina-bil). Før hadde jeg Model 3, også ganske feilfri (USA-bil).
Tesla Model Y                         2021-

turfsurf

Er helt enig med siste taler. Hadde nettopp bremseservice på vår Y. Bare å parkere bilen utenfor Tesla på morgenen og hente den etter jobb. Fikk melding når de begynte på jobben og når de var ferdig.

Alt utført til før tiden, til avtalt pris, og originale klosser og skiver fremdeles helt fine.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

banZi

Tesla altså, i dag på selve leveringsdagen på en splitter ny RWD. 3 timer før jeg skulle dra å hente bilen ringer de å sier at de får ikke levert da det er noe feil på "datamaskinen i bilen" og de må bestille opp reservedel.

Herregud, skulle da tru de klarte å finne ut dette før. Frister heller ikke med noe Mandags bil som er reparert før den i hele tatt er levert ut.
2024 Tesla Model Y Performance

daktari

Sitat fra: banZi på tor 19. sep 2024, kl. 08:39Tesla altså, i dag på selve leveringsdagen på en splitter ny RWD. 3 timer før jeg skulle dra å hente bilen ringer de å sier at de får ikke levert da det er noe feil på "datamaskinen i bilen" og de må bestille opp reservedel.

Herregud, skulle da tru de klarte å finne ut dette før. Frister heller ikke med noe Mandags bil som er reparert før den i hele tatt er levert ut.
Be om en annen bil. Det står biler lagret rundt om.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA