Model 3 refresh (highland)

Startet av model3pw, torsdag 13. april 2023, klokken 16:56

« forrige - neste »

marud

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 04. august 2023, klokken 15:44Men hva gjør man hvis man helst vil slippe Highland i frykt for å miste girspaken? 😊
Da må man bestille fra inventory for å være sikker (evt kjøpe brukt). Eneste der nå er to hvite performance. Ryktene tilsier at hele Europa har blitt rimelig tømt for inventory også, så i verste fall er det omtrent bare Highland man kan få ny. Men slikt vet vi egentlig ikke før de oppdatere konfigurator og begynner å levere bilene som har okt-nov leveringstid nå 😅
2024 Tesla Model 3 RWD Stealth Grey

hELgenen

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 04. august 2023, klokken 15:44Men hva gjør man hvis man helst vil slippe Highland i frykt for å miste girspaken? 😊

Ser ut som Tesla gradvis slanker bort det man ikke trenger på en autonom bil..Personlig tror jeg det er et risikabelt trekk. Uten girspak men kun betjening på skjerm, blinklys som knapp osv,så vil fører i større grad måtte bruke øynene for betjening og ikke like mye muskelminne. Så lenge man selv må betjene dette og ikke har autonomi,så blir det jo faktisk mer tungvindt enn tradisjonell betjening. Enig med de som foretrekker spak fremfor akjermbetjening

turfsurf

Sitat fra: hELgenen på fredag 04. august 2023, klokken 17:45Uten girspak men kun betjening på skjerm, blinklys som knapp osv,så vil fører i større grad måtte bruke øynene for betjening og ikke like mye muskelminne. Så lenge man selv må betjene dette og ikke har autonomi,så blir det jo faktisk mer tungvindt enn tradisjonell betjening. Enig med de som foretrekker spak fremfor akjermbetjening
Nå er det knapper for girskifte i midtkonsollen på S/X. Samme som det var på I-Pace. Det er vel en mindre bekymring. Touchknappene på ratt er en annen sak...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

JPM

https://teslanorth.com/2023/08/17/tesla-model-3-refresh-sept-oct/

ettersigende bilder av nye model 3. Dersom de stemmer, liker jeg ikke refreshen spesielt godt

sjokomelk

Det er bilde av hvordan den ser ut i den aller første posten i denne tråden. Og Photoshop-jobben som er gjort i artikkelen du linker til er basert på bildet fra første posten her.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Daniel_0007

Da har den dukket opp i konfigurator og som forventa litt meh spør du meg, de nye hjula er fine og ventilerte seter er bra.
https://electrek.co/2023/08/31/tesla-model-3-highland-officially-unveiled-with-new-design-and-more-features/
Model 3 2019 LR Rwd

geear

#36
https://www.tesla.com/no_no/model3

Der røk spakene, ja...  ::)

Ikke noe "må ha"-design utvendig for min del iallfall.

Nice hvis kupéen faktisk er så stille som de hevder.

Kanon med ventilerte seter!

vinterdekk

Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 01. september 2023, klokken 05:02Da har den dukket opp i konfigurator og som forventa litt meh spør du meg, de nye hjula er fine og ventilerte seter er bra.
https://electrek.co/2023/08/31/tesla-model-3-highland-officially-unveiled-with-new-design-and-more-features/

Retningsindikator som knapper på ratt kan nok fort bli komplisert å bruke i rundkjøringer, som forfatteren er inne på. Skal Tesla løse det med software?
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Electric cars in Norway

Sitat fra: vinterdekk på fredag 01. september 2023, klokken 06:58
Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 01. september 2023, klokken 05:02Da har den dukket opp i konfigurator og som forventa litt meh spør du meg, de nye hjula er fine og ventilerte seter er bra.
https://electrek.co/2023/08/31/tesla-model-3-highland-officially-unveiled-with-new-design-and-more-features/

Retningsindikator som knapper på ratt kan nok fort bli komplisert å bruke i rundkjøringer, som forfatteren er inne på. Skal Tesla løse det med software?
Gleder meg syyyyykt til å kjøre den :+1:

daktari

Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

OlaM

Ventilerte seter og stillere kabin hadde vært digg. Men alt i alt tror jeg at jeg klarer meg med den jeg har. Kapslene er finere og, kanskje de passer mine felger?
'21 3LR

TheRealCoinman

Sitat fra: daktari på fredag 01. september 2023, klokken 07:50Litt stive priser eller?
Så og på det, kanskje det blir en prisreduksjon etter Q3, altså rundt 13-14 oktober.

Jeg tror uansett at prisen ikke skal opp herfra.

daktari

Sitat fra: TheRealCoinman på fredag 01. september 2023, klokken 07:58
Sitat fra: daktari på fredag 01. september 2023, klokken 07:50Litt stive priser eller?
Så og på det, kanskje det blir en prisreduksjon etter Q3, altså rundt 13-14 oktober.

Jeg tror uansett at prisen ikke skal opp herfra.
Nei, det kan den neppe: Elbil24 melder Model 3 med bakhjulsdrift starter på 409.107 kroner. Long range-utgaven starter på 499.895 kroner inkl. levering.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

daktari

Subjektivt: ikke så fan av fronten og de nye lyktene.
Baklyktene derimot ble fine.

Fint at de fikk oppgradert med litt LED i interiøret også. Mange forbedringer i interiøret. Ingen yoke. Ingen spaker.

På nettsiden er det en 3d-modell av chassis, det ser ut som ganske lite støpte deler. Intet selvbærende batteri her altså?
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

OlaM

Jeg bestilte rød, hengerfeste, vinterdekk til 512' høsten '21, samme konfig nå er 555'. Ikke mer enn jeg hadde forventet med prisstigningen inkl vektavgift siden det.

Vet vi hvor de første kommer til å bli bygd?
'21 3LR

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA