Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model X Long Range, 2023 (23. feb) med USS, HW4 og radar

Startet av gormnass, tirsdag 04. april 2023, klokken 15:10

« forrige - neste »

gormnass

Har nettopp fått tildelt VIN på Model X LR, (bestil jan 2021): 7SAXCCE50PF3890XX. (mulig levering 20. april - 4 mai)
- Bilen er iflg https://hoeghautoliners.com/my-cargo i Rotterdam.
- Har fått opplyst at denne er produsert 23.02.2023, (kul dato) og kommer med HW4 AP, USS (parkeringssensorer), nye lykter og Phoenix radar. Bl.annet.

- Andre som har flere opplysninger om sin Model X Long Range i bestilling, og eller kan bekrefte/avkrefte konfigurasjon?
Mvh AMGorm.

- 2023, Mercedes-Benz EQS AMG 53 4Matic+
- 2022, Tesla Model Y Performance
- 2022, Tesla Model Y Long Range
- 2016, VW e-Golf (TooGoodToGo)

yngvey

Har vin 7SAXCCE50PF3891xx model x lr 7seter. Fått opplyst fra selger på Skøyen at den er laget 24.2. Spurte samtidig om den har HW4, oppdaterte kamera og radar. Dette sa selger at han ikke klarte å se. Lykter og USS spurte jeg ikke om. Håper den har det din fikk montert dagen før.

Fikk først vin og levering 1.4-15.4. så forsvant vin noen dager og når samme vin dukket opp var estimatet 20.4-5.5. For et par dager siden forsvant vin for godt enn så lenge og estimater for levering er 1.5-15.5

smo

Hei, dette var veldig interessant. Jeg har også en X LR 7 seter bestilt januar 2021 som nå skal komme. Produksjonsdato 22.03.23. Min telefonkontakt hos Tesla klarte å se noe om Phoenix radar, men på Min Side hos Tesla ligger det jo en bestillingsoppdatering med teksten: " Tesla Vision  Din Model X har ikke ultrasoniske sensorer,...".
Allikevel sier du at din kommer med USS :-) Og nye lykter :-)

Jeg ser nå at min bil også er med den samme båten


Kan jeg spørre fra hvor/hvem du fikk denne infoen?

gormnass

Ja jeg er enig det høres rart ut, siden en må "akseptere" at den kommer uten USS i bestillingen for å gå videre.
Men jeg sendte mail til Sales, Tesla (Sr. Tesla Advisor) og stilte flere spørsmål, bl.a dette med USS og fikk dette til svar:

 - Det blir med USS.
 - Hardware 4.0.
 - Det er nye lykter på bilene. (mitt spørsmål om Matrix headlights)
 - "Har desverre ikke spesifikke detaljer på oppløsningen på kameraene". (mitt spørsmål om 5 mpixel kamera?)
 - "Angående radar så ser ut til å stemme, ja" (mitt spørsmål om ny Phoenix-radar)

Regner med at dette med USS sikker ikke stemme.
Mvh AMGorm.

- 2023, Mercedes-Benz EQS AMG 53 4Matic+
- 2022, Tesla Model Y Performance
- 2022, Tesla Model Y Long Range
- 2016, VW e-Golf (TooGoodToGo)

smo

Litt info - det virker som Tesla selgere normalt ikke utleverer denne type info - at de av og til gjør det er en annen sak. Når jeg spurte en annen selger i dag fikk jeg vite at teknisk muligens satt på mer info, men at jeg måtte vente til jeg fikk bilen for å få vite om eventuelle detaljer (underforstått: nye lykter, radar, HW4...)

geear

Bestillingssidene til Tesla viser fortsatt X uten USS, både i Norge og USA, så hvorfor skulle det være på plass igjen plutselig?

MuskElBil

Står ein del X Plaid på lager i Tyskland.
Eksempel: Factory gate date 31-Jan-2023, har desse opsjonene:

No accessory hitch point, AP HW4, Plaid Brakes (2023), No firmware limit/Long Range, LR/Performance 2021 battery, MSX charger from 2023, German car, CP03, Standard connectivity, Left hand drive, Dual Motor All-Wheel Drive, Front Motor - 5D1 - Model S Plaid 2021+, Front seats (from mid 2020), MSX pre matrix headlights, IC00, Carbon Fiber Trim, Model X, Model X v6, Safety kit - Black, Midnight Silver, PP01, Radar V2 (Phoenix) fitted, Rear Plaid Motor - 5D2 - MSX 2021+, Europe Region Car, MSX 2022 rear lights, Pay per use Supercharging, 6 seat interior, Yoke steering wheel, Adaptive air suspension (Raven), Michelin Summer Tires, General production car, 3rd row of seats, Towing package, 22 Turbine, GPS Enabled Homelink, No Satellite Radio, Performance Motor, Std order type

For koder uten tekst kan denne siden brukes til tolking av desse:
https://tesla-api.timdorr.com/vehicle/optioncodes
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

SurSnasen

Sitat fra: smo på torsdag 13. april 2023, klokken 13:22Litt info - det virker som Tesla selgere normalt ikke utleverer denne type info - at de av og til gjør det er en annen sak. Når jeg spurte en annen selger i dag fikk jeg vite at teknisk muligens satt på mer info, men at jeg måtte vente til jeg fikk bilen for å få vite om eventuelle detaljer (underforstått: nye lykter, radar, HW4...)

Er det ikke litt smått utrolig at en bil som er produsert, og som skal bruke halvannen måned i frakt fra fabrikk og frem til butikken i Norge, ikke er mulig å gi et konfigurasjonssvar på før du fysisk får den utlevert?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA