Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prisene skal til å stige?

Startet av MightyCalves, tirsdag 28. mars 2023, klokken 12:24

« forrige - neste »

MightyCalves



TOCN melder om at prisene skal opp etter månedsskiftet. Er kanskje ikke så rart med tanke på hvor lav krona er og at bilene i USA koster vesentlig mer.
Kan være smart å bestille før April tenker jeg.
Nå er også referral tilbake, så da kan man samtidig dra med seg noen poeng  ;)
https://elbilforum.no/index.php?topic=63996.0

Daniel_0007

Selvfølgelig vil de stige, krona er svak, tesla har stor og ordrekø igjen. Men fortsatt hvis de stiger 20-30 000 så er de fortsatt rimeligere enn konkurrentene i hvert fall når det kommer til model Y.
Model 3 2019 LR Rwd

vinterdekk

#2
Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 28. mars 2023, klokken 14:04Selvfølgelig vil de stige, krona er svak, tesla har stor og ordrekø igjen. Men fortsatt hvis de stiger 20-30 000 så er de fortsatt rimeligere enn konkurrentene i hvert fall når det kommer til model Y.

Blir spennende å se hva som skjer, men jeg mistenker at det er gode muligheter for gunstige elbilkjøp selv om Tesla øker prisen.

Konkurrentene er nok like presset som før og må kanskje kjøre noe skikkelige kampanjer etter først kvartal.

Med mindre Tesla øker prisene til desembernivå (minus avgifter), men da bremser vel salget til Tesla for mye igjen.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Elektro12


ToWalkOrDrive

#4
Sitat fra: Elektro12 på lørdag 01. april 2023, klokken 06:33Ikke noe nytt mtp. pris enda...

Tesla har sett seg nødt til å vente til etter angrefristen har gått ut for å slippe å måtte betale folk som fikk levert biler i monster-måneder, som vil spare noen kroner. Så jeg forventer at de øker prisene ca 15. april, som er dagen etter angrefristutløp på siste mars-kunde.
De pleier aldri varsle prisoppgang på forhånd, men ofte kan en se at de har skrudd opp prisen i tilsvarende land, men nå er det vel neste bare den norske kronen som har blitt så svak, så ikke sikkert de endrer prisen like mye i andre land.
Tesla Model Y                         2021-

vinterdekk

Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 01. april 2023, klokken 07:11
Sitat fra: Elektro12 på lørdag 01. april 2023, klokken 06:33Ikke noe nytt mtp. pris enda...
Tesla har sett seg nødt til å vente til etter angrefristen har gått ut for å slippe å måtte betale folk som fikk levert biler i monster-måneder, som vil spare noen kroner. Så jeg forventer at de øker prisene ca 15. april, som er dagen etter angrefristutløp på siste mars-kunde.

Den der forstod jeg ikke. Kan være en logikk i at prisene ble satt ned i midten av januar etter mange utleveringer i desember, men motsatt vei kan de sette opp prisen når de vil? Det er jo bare de som var for seint ute å bestille som lider.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Kim-

Tror ikke det er så mange som vil benytte seg av angrefristen for å så bestille samme bil som har dyrere 😅
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

ToWalkOrDrive

Sitat fra: vinterdekk på lørdag 01. april 2023, klokken 07:51
Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 01. april 2023, klokken 07:11
Sitat fra: Elektro12 på lørdag 01. april 2023, klokken 06:33Ikke noe nytt mtp. pris enda...
Tesla har sett seg nødt til å vente til etter angrefristen har gått ut for å slippe å måtte betale folk som fikk levert biler i monster-måneder, som vil spare noen kroner. Så jeg forventer at de øker prisene ca 15. april, som er dagen etter angrefristutløp på siste mars-kunde.

Den der forstod jeg ikke. Kan være en logikk i at prisene ble satt ned i midten av januar etter mange utleveringer i desember, men motsatt vei kan de sette opp prisen når de vil? Det er jo bare de som var for seint ute å bestille som lider.

Oh my God....hjernen min sto på autopilot der....du har helt rett....er så vant med at de setter prisen ned...
Tesla Model Y                         2021-

hELgenen

#8

Svk

Er ikke en billigere Y med mindre batteri på vei også?

Elektro12

Må være noen konkurrenter som teller på knappene snart.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Elektro12 på fredag 07. april 2023, klokken 20:06Må være noen konkurrenter som teller på knappene snart.
Elektro12.... :+1:

Ja de teller på knappene over alt nå. En av de første ut er Ford som tilbyr fastrente på 0,25 i tre år og leasing inkl front up for under 7000,- i mnd... se lenke og bilde til røhne og &

Den så jeg ikke komme.... 

Dette er billig og sier litt om at det er syyyyykt sirup i bilsalget nå....  

Dyrtid....  

Dette var også tema på på mil etter mil poden her om dagen...

https://www.rohneselmer.no/



ToWalkOrDrive

Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 07. april 2023, klokken 20:16
Sitat fra: Elektro12 på fredag 07. april 2023, klokken 20:06Må være noen konkurrenter som teller på knappene snart.
Elektro12.... :+1:

Ja de teller på knappene over alt nå. En av de første ut er Ford som tilbyr fastrente på 0,25 i tre år og leasing inkl front up for under 7000,- i mnd... se lenke og bilde til røhne og &

Den så jeg ikke komme....

Dette er billig og sier litt om at det er syyyyykt sirup i bilsalget nå.... 

Dyrtid.... 

Dette var også tema på på mil etter mil poden her om dagen...

https://www.rohneselmer.no/




Ja, jeg er enig i at det er veldig billig, særlig i forhold til hvordan bedrifter har priset leasing-elbiler tidligere. 252.000 for LR AWD Mustang er uansett billig. Endelig en bedrift som forstår at restverdien på en 3 år gammel familie-elbil med god rekkevidde er veldig god.

Men med dagens inflasjon er det jo ikke katastrofalt å kjøpe bil heller økonomisk selv om renten er høy. Inflasjonen vil sannsynligvis hjelpe til å holde bruktverdien høy om 3 år.
Tesla Model Y                         2021-

Elektro12


vinterdekk

Sitat fra: Elektro12 på fredag 14. april 2023, klokken 06:07Long Range Model Y opp til 484900,- :)

Momsfritt inntil vinterhjul er lagt til, det er jo fortsatt rimelig tatt i betraktning hva markedet ellers tilbyr med fire ganger fire trekk. Er det justering for svekket kronekurs, montro?
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA