Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Savner delelisten til Think - noen som har? Trenger støtdemper bak

Startet av Gul Think 2011 lithium, søndag 26. mars 2023, klokken 13:47

« forrige - neste »

Gul Think 2011 lithium

Hei - trenger nye støtdempere til min Think fra 2011 - før kunne jeg logge inn her:
http://www.elbil.no/wiki/Ny-Think:Deleliste
Kommer ikke lengtr inn på siden - noen som har en kopi?
Print screen el av denne listen?

Takker for hjelpen  :)
Fjose
2 gule

Warlock

Heisann

Elbilforeningen har problemer med elbilwiki, noe ble slettet da de skiftet leverandør eller noe i den dur, og de sliter med å få tilbake innhold fra backup. De jobber visstnok med saken...

Uansett, man kan finne listen i waybackmachine hos archive.org inntil videre:
https://web.archive.org/web/20181004164117/http://elbilwiki.no/index.php/Ny-Think:Deleliste

Marsto

Det er stort sett Peugeot 106 for forstilling og Peugeot 206 på bakaksel eller Citroën Saxo fra sent 1990 tall eller tidlig 2000 tall. Har ikke funnet noe om eksakte delenummer for støtdempere. Uansett bør det være enkelt å finne støtdemperne ved å demontere en og ta med til en deleforhandler for å sjekke. Biltema har jeg kjøpt flere deler fra i forstilling/ bremser som kommer fra Peugeot 106II fra 1990 tallet. Her er et eksempel fra bremseskiver fra Bitema. https://www.biltema.no/bil---mc/bildeler/bremsesystem/bremsefriksjon/bremseskiver/bremseskive-2000024448
Think 2010 mod., 2 seter med Enerdel Lithium Ion batteripakke. Farge: City Citrus

Warlock

 :+1:

Skal være Peugeot 106/Citroën Saxo fremme, og Peugeot 206 på bakakselen ja.

Marsto

Kan følge opp med en deletegning av bakaksling med originale delenummer fra Think.
 
Think 2010 mod., 2 seter med Enerdel Lithium Ion batteripakke. Farge: City Citrus

Warlock

Jepp, det er nok ikke fjærbein og slikt bak, men torsonsstag som tar seg av dempingen. Vi byttet hele bakakslingen sist det ble for mye tull med slark i lagre etc, det var kjappere og billigere, men har tenkt å overhale den gamle en eller annen gang (tm).

Bestilte den fra de som kaller seg Nordic Trading AS på finn.no og de sendte rett til verksted for oss. Ser også på finn at Grønvolds Bildemontering har. Har god erfaring med Grønnvold på andre ting.

Gul Think 2011 lithium

Tusen takk godtfolk - digger dette forumet - og Thinkene mine 🤩
2 gule

Marsto

Hei igjen. Jeg ser du har to gule Thinker. Kunne du tenke deg å dele litt informasjon om dem ettersom du har 2011 modell. Det som er fint er å ta et bilde av dine PCU versjoner. Hvis du har tilgang til en diagnosekabel for å koble til pluggen under dashbordet er det mulig å lese av med programmet Chas hvilken sw versjon dine pcu`er har også. Her ser du bilde av min pcu og kabel jeg bruker for å lese av verdier i Chas.   
Think 2010 mod., 2 seter med Enerdel Lithium Ion batteripakke. Farge: City Citrus

Gul Think 2011 lithium

Sitat fra: Marsto på tirsdag 28. mars 2023, klokken 10:24Hei igjen. Jeg ser du har to gule Thinker. Kunne du tenke deg å dele litt informasjon om dem ettersom du har 2011 modell. Det som er fint er å ta et bilde av dine PCU versjoner. Hvis du har tilgang til en diagnosekabel for å koble til pluggen under dashbordet er det mulig å lese av med programmet Chas hvilken sw versjon dine pcu`er har også. Her ser du bilde av min pcu og kabel jeg bruker for å lese av verdier i Chas.   

Hei Marsto, jeg har dessverre ikke diagnosekabel 🙄
Det meste på bilene er originalt - har byttet varmekolbe i begge en gang.
Den ene har kjørt rundt 20 tusen, den andre nærmer seg 90 - bytter på dem, så har jeg stort sett en som er ladet.
Kjører begge nesten hver dag, variert kjøring - de får litt juling på hullete skogsveier, men er ofte på motorveien også, både nærkjøring og langkjøring.
Maksfart 120 km/t - god rekkevidde på begge.
Å ha Think er som et kjærlighetsforhold 🥰 eller i dette tilfellet 2 😁
2 gule

Marsto

Så bra. :+1:  Disse bilene blir mye mer enn en hobby når man får akkurat den følelsen av å holde dem i drift. Det er supert at du har fått den for da blir vi en liten gjeng med thinkere som holder kontakten når det er noe man lurer på. Som du sikkert har sett så er den flere som hopper på og hjelper til når man legger inn et innlegg. Da blir det kjempemoro å fortsette til man har fått de svarene man er på utkikk etter. 
Think 2010 mod., 2 seter med Enerdel Lithium Ion batteripakke. Farge: City Citrus

Gul Think 2011 lithium

Ja absolutt - og jeg har hatt mye nytte av forumet her flere ganger 😍
2 gule

Gul Think 2011 lithium

Viser seg at jeg må skifte bakaksel.

Noen som vet om jeg kan bruke Peugeot 206 aksel fra 1998 - 2007, delenummer 514897
2 gule

Marsto

Ja, den skal passe. Hvis jeg trengte en ny bakaksel idag, hadde jeg kjøpt denne. Den ser ut til å passe perfekt.
https://nordic-deler.no/peugeot-206/48-bakstilling-peugeot-206.html
Think 2010 mod., 2 seter med Enerdel Lithium Ion batteripakke. Farge: City Citrus

Gul Think 2011 lithium

2 gule

Gul Think 2011 lithium

Har kontaktet Nordic-Deler / Nordic Trading flere ganger nå - det samme har vekrstedet gjort - vi får ikke svar.
Noen som har handlet deler hos dem?
2 gule

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA