Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppsett av førerdisplay

Startet av Griners, tirsdag 21. mars 2023, klokken 13:56

« forrige - neste »

Griners

Hei
Har en ID3 1st Plus. Førerdisplayet er delt i 3, men jeg har ingen mulighet for å bruke tredjedelen til høyre til noe fornuftig. Har sett diverse bilder hvor det ser ut til å være mulighet for å vise feks forbruk eller navigasjon til høyre. Jeg har kun 2 elementer å vise (avstand til bil foran og hastighet). View-knappen på rattet endrer kun størrelsen på visning av avstand til bil. Noen som har tips? Fant ikke noe i online-manualen... 
VW iD3 (2020)

hav4rd

Visning av forbruk kommer i SW 3.0 (eller var det 3.1?). Når du får dette er uvisst, de færreste har vel fått 3.0, selv etter batteribytte på verksted og manuell oppdatering til 2.4.

Vises ikke navigasjon til høyre når denne er aktiv? Det kan også sveipes høyre/venstre på view-knappen i tillegg til å trykke.
ID.4 GTX (2022)

Griners

Takk for tilbakemeldingen. Jeg har fått oppdatert software til 3.0.0 ;). Bilen har stått på merkeverksted i 3 uker. Problemer med å huske ladesteder og keyless. Bilen ville heller ikke bli reparert, så låste seg selv inne på verkstedet og lot seg verken åpne med fjernkontroll eller nøkkel. De måtte til slutt borre ut låsen og skifte dørhåndtak + bytte 3 sensorer og oppgradere sw. God service. Alt på garanti og lånebil i hele perioden. Nok om det. Ser ut som jeg har fått navigasjon når den er aktiv, så noe har jo skjedd. Får bare vente å håpe på OTA oppdatering til 3.1 og satse på at det kommer forbruksstatistikk med den. Kan jo se det på den store skjermen også, men den vil jeg jo gjerne bruke til noe annet.
VW iD3 (2020)

hav4rd

Godt å høre at utfordringene har løst seg så langt. Jeg har selv 3.1 (fra fabrikk) og der vises forbruk i skjermen foran rattstammen.  :+1: Vi får håpe VW får fart på OTA etter hvert!
ID.4 GTX (2022)

igniztion

Forbruksdata i dette feltet i førerdisplay kommer med software 3.1. Foreløpig kun biler som er levert ut fra fabrikk med 3.1 eller 3.2 som har dette.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA