Detailing og chrome delete

Startet av Banna, tir 14. mar 2023, kl. 22:43

« forrige - neste »

Banna

Min S 2019 trenger en lakk shine; rub, lakkrens, polering etc. og jeg vurderer chrome delete i tillegg. Noen erfaringer I Oslo omegn? Fått tilbud på 4000 hos Oslo Bilspa AS på chrome delere. Men kjenner dem ikke så usikker.

Klykken

Sjekk ut detailersclub.no. spør under "jobb ønskes utført" med hva og hvor👍👍
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Electric cars in Norway

:+1: Godt tips i innlegg ovenfor

Spør også gjerne inne på FB gruppen...se bilde...der er det også mye kompetanse samlet på et sted.

alda

Kan rekommendera Car Magic på Tveita, har gjort diverse jobb for meg på tre olika bilar. Proffe folk som inte tar hutlöst betalt. De kan göra allt du nämner.
-Citroen C-Zero 2015 (10.04) - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Muffinman

Det du lister opp er mange timers arbeid, spesielt poleringen. Det er ikke mulig å utføre dette til 4000 inkl mva som skal dekke produkter og arbeidstid uten å ta svart betalt, og bruke underbetalte arbeidere. Med mindre det er en kampanje hvor butikken bevisst går i tap. Husk at om man trekker fra mva er det 3200 igjen som skal dekke produkter, lønn, arbeidsgiveravgift, lokaler, strøm, administrasjon osv. Summen dekker egentlig bare opp 3-4 timers arbeid, og ikke noe av det andre.

Jeg ville forventet minst det doble for full pakke inkludert polering - forutsatt at lakken er i god stand i utgangspunktet. Om det er mye å korrigere drar det seg fort på med flere timer.

geear

Sitat fra: Muffinman på fre 17. mar 2023, kl. 08:24
Det du lister opp er mange timers arbeid, spesielt poleringen. Det er ikke mulig å utføre dette til 4000 inkl mva som skal dekke produkter og arbeidstid uten å ta svart betalt, og bruke underbetalte arbeidere. Med mindre det er en kampanje hvor butikken bevisst går i tap. Husk at om man trekker fra mva er det 3200 igjen som skal dekke produkter, lønn, arbeidsgiveravgift, lokaler, strøm, administrasjon osv. Summen dekker egentlig bare opp 3-4 timers arbeid, og ikke noe av det andre.

Jeg ville forventet minst det doble for full pakke inkludert polering - forutsatt at lakken er i god stand i utgangspunktet. Om det er mye å korrigere drar det seg fort på med flere timer.

Det han skrev var:

Sitat fra: Banna på tir 14. mar 2023, kl. 22:43
Fått tilbud på 4000 hos Oslo Bilspa AS på chrome delere.

Syns 4000,- for chrome delete høres greit ut.

Muffinman

Se der ja. Pusse brillene. Enig.

Banna

Sitat fra: alda på ons 15. mar 2023, kl. 09:49
Kan rekommendera Car Magic på Tveita, har gjort diverse jobb for meg på tre olika bilar. Proffe folk som inte tar hutlöst betalt. De kan göra allt du nämner.

Takk for tips. Har bestilt time på car magic så får vi se. Noe dyrere chrome delete. Ellers takk for tilbakemeldinger 🙂

Banna

Det var en begredelig erfaring med Car Magic på Tveita.

- Skulle ha polering og lakkrens samt chrome delete. Chrome delete ble det ikke noe av pga sykdom. Dette klarte de ikke å finne en løsning på så det tok 3 dager før jeg fikk beskjed om å bare hente bilen.
- Ingen behandling av felger, dører og dørlister eller chrome detaljer. Disse områdene er skitne.
- Bilen var skitten på ikke-synlige steder som tyder på dårlig vask før behandling.
- Dårlig kommunikasjon. Tok ikke telefon, la igjen melding, ble aldri ringt tilbake. Treg e-post svar ved problemer.

Full pris for en mangelfull behandling. Har klaget så får vi se hva de gjør men kommer ikke til å bruke dem igjen. Egentlig glad det ikke ble chrome delete hos dem.

alda

Sitat fra: Banna på fre 12. mai 2023, kl. 22:35Det var en begredelig erfaring med Car Magic på Tveita.

- Skulle ha polering og lakkrens samt chrome delete. Chrome delete ble det ikke noe av pga sykdom. Dette klarte de ikke å finne en løsning på så det tok 3 dager før jeg fikk beskjed om å bare hente bilen.
- Ingen behandling av felger, dører og dørlister eller chrome detaljer. Disse områdene er skitne.
- Bilen var skitten på ikke-synlige steder som tyder på dårlig vask før behandling.
- Dårlig kommunikasjon. Tok ikke telefon, la igjen melding, ble aldri ringt tilbake. Treg e-post svar ved problemer.

Full pris for en mangelfull behandling. Har klaget så får vi se hva de gjør men kommer ikke til å bruke dem igjen. Egentlig glad det ikke ble chrome delete hos dem.
Tråkigt att höra. Jag har oxå haft ett par saker som gör att jag kommer sluta använda dom, sedan min sista anbefalning.
Det första är att de tog hutlöst betalt för en jätteliten folieringsjobb, fick tillbud hos Mantas Wrap i Bærum för samma jobb, 25 % billigare. Skall dit 5. juni med bilen

Det andra är att de ringde mig igår för att förslå rebehandling av bilen för 4000 kroner, på en lackbehandling som producenten på sin egen hemsida säger är vedlikeholdsfri.... (Krytex)
  28.04.21) - solgt 06/22
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Klykken

Ingenting er vedlikeholdsfritt, så det er villedende. Men vedlikeholdet kan du ta selv til noen hundringser. Grundig nedvask og hydrofobisk spray ala Gyeon wetcoat.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

alda

Sitat fra: Klykken på man 15. mai 2023, kl. 09:44Ingenting er vedlikeholdsfritt, så det er villedende. Men vedlikeholdet kan du ta selv til noen hundringser. Grundig nedvask og hydrofobisk spray ala Gyeon wetcoat.
OK, fel ord. Kräver givetvis att man vasker bilen och evt. lägger på wetcoat (vilket jag har gjort). Men, den kräver ingen dyr rebehandling hos firma varje år för att upprätthålla garantin.
  28.04.21) - solgt 06/22
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA